Gå til innhold

Always eller Libresse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker kun libresse. Always bindene er alltid så syltynne og trekker til seg dårlig. Ubehagelige er de og fordi de føles ut som de er plastikk og det blir ekstremt klamt.

Anonymkode: 67c57...46d

Overflaten på Always er jo mye bedre enn på Libresse !!

Anonymkode: c774c...7f1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Libresse! Liker ikke følelsen av always sine bind mot huden. Syns de er harde og klamme 

Anonymkode: a7cbd...02d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Libresse! Liker ikke følelsen av always sine bind mot huden. Syns de er harde og klamme 

Anonymkode: a7cbd...02d

Begge deler (både Always og Libresse) gir en ekkel følelse mot huden dessverre. Men Always nattbind er både mykere og mindre plastikkfølelse mot huden enn tilsvarende Libresse. Libresse Nattbind er ikke veldig komfortabelt mot sensitiv hud...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen. Mensenkopp og mensentruser. Kan ikke fordra bind! Truser er helt genialt, sitter på plass og føles som vanlige truser. 

Anonymkode: c6bb5...a82

Har du tips til gode mensentruser? Har kjøpt sloggi, men synes ikke de holder på like mye som forventet. Har ikke brukt de mye da.

Anonymkode: b85f1...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Libresse mer eller mindre hele livet. Always har en veldig raspete overflate, jeg blir både sår og klam. Dessuten er Always amerikansk, libresse er Skandinavisk. Det har blitt litt viktig for meg i det siste.

Når det er sagt har jeg gått mer og mer over til First Price. De kjennes akkurat ut som libresse, og størrelsen funker fint for min del.

Anonymkode: 7f674...6da

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt over dette, men jeg kjøper konsekvent Libresse og har aldri vurdert Always verken i bind eller truseinnlegg. Som en annen nevner her, jeg var medlem i Libresse klubben da den fantes, og har etter det kun brukt Libresse. Eneste gangen jeg har brukt Always var da noen andre handlet nattbind for meg etter fødsel for 6 år siden. Hvis Libresse produktet jeg skal ha er utsolgt, kunne det ikke falt meg inn å se om Always har tilsvarende. Da leter jeg heller på neste butikk. Gammel vane vondt å vende? 

Anonymkode: 983fe...512

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tips til gode mensentruser? Har kjøpt sloggi, men synes ikke de holder på like mye som forventet. Har ikke brukt de mye da.

Har en del fra Sloggi. De har ulik padding for hvor mye man blør (som de fleste andre mensentruser). Opplever at de sitter godt på min kropp. Ellers har jeg fra Lindex og Iconica. Iconica er veldig myke og gode (har boxsermodellen, er litt store i str). 

For store blødninger anbefales Sereluna. Men disse har jeg ikke forsøkt selv. 

• Nyttig 1
Skrevet

Brukte Always i mamge år når jeg var yngre, men plutselig endret de et eller annet, og jeg ble ofte sår av å gå med de. Byttet da til Libresse, som jeg har langt mindre problemer med. Fordi Always har et plastbelegg æverst kan det også ta litt lengre tid før blodet absorberes, og det kan havne utenfor... Både Libresse og Always (og Tena) har gode truseinnlegg da. Ellers er menskopp en favoritt - aldri blitt sår av den. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en del fra Sloggi. De har ulik padding for hvor mye man blør (som de fleste andre mensentruser). Opplever at de sitter godt på min kropp. Ellers har jeg fra Lindex og Iconica. Iconica er veldig myke og gode (har boxsermodellen, er litt store i str). 

For store blødninger anbefales Sereluna. Men disse har jeg ikke forsøkt selv. 

Takk for svar! Slipper unna mensen nå som gravid, men da får jeg teste videre når den kommer tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor...eller hvorfor ikke ? Klør det, er det teit, eller er det bare generellt kleint?

Hvorfor skulle et bind være teit?

Anonymkode: 26279...718

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Aldri tenkt over dette, men jeg kjøper konsekvent Libresse og har aldri vurdert Always verken i bind eller truseinnlegg. Som en annen nevner her, jeg var medlem i Libresse klubben da den fantes, og har etter det kun brukt Libresse. Eneste gangen jeg har brukt Always var da noen andre handlet nattbind for meg etter fødsel for 6 år siden. Hvis Libresse produktet jeg skal ha er utsolgt, kunne det ikke falt meg inn å se om Always har tilsvarende. Da leter jeg heller på neste butikk. Gammel vane vondt å vende? 

Anonymkode: 983fe...512

Det gjelder tydeligvis å få "ungdommen" på kroken fra tidlig alder 😛

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung kjøpte min mor alltid Always. Libresse synes jeg den gangen var tykke og klumpete/ubehagelige, men brukte opp det jeg fikk i Libresse-klubben. 

Men nå bruker jeg kun Libresse pga myk overfalte. Always føles klamt og plastikk. 

Anonymkode: 76f8c...298

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har Lindex, skikkelig gode!

Bruker bare Libresse de gangene jeg bruker noe, bruker hovedsaklig menskopp og menstruse. 

Anonymkode: 49b91...ec6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da jeg var ung kjøpte min mor alltid Always. Libresse synes jeg den gangen var tykke og klumpete/ubehagelige, men brukte opp det jeg fikk i Libresse-klubben. 

Men nå bruker jeg kun Libresse pga myk overfalte. Always føles klamt og plastikk. 

Anonymkode: 76f8c...298

Den gamle Libresse-klubben i 90-årene het "Klikk Libresse". Alle på ungdomstrinnet var med i den. Det kom gratis produkttester og menstips en gang i måneden omtrent. Alle jentene var helt i ekstase over den ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke noen av dem, men Always var verst, forferdelig klamt husker jeg. Ble frelst da jeg fant menskopp og tøybind, skulle ønske jeg fant det tidligere.

Anonymkode: ebf4e...dac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Remas eget billigmerke i bind og er fornøyd med det.

Anonymkode: 1d956...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sverger til änglamark sine. Det er som en myk kattepus i trusa. Både always og libresse er plastikk i forhold. 

Men nå finner jeg de ikke lenger på extraen? Noen som vet hvilke butikker som fremdeles selger änglamark-bind?:bond:

Anonymkode: e24bf...007

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En god andreplass er Vuokkoset fra Europris!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 0.58):

En god andreplass er Vuokkoset fra Europris!

Vuokkoset har jo både "nymoderne" tynne bind og de gammeldagse tykke bindene som ligner på SABA .

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 0.57):

Sverger til änglamark sine. Det er som en myk kattepus i trusa. Både always og libresse er plastikk i forhold. 

Men nå finner jeg de ikke lenger på extraen? Noen som vet hvilke butikker som fremdeles selger änglamark-bind?:bond:

Myk kattepus i trusa faktisk 🤣

änglamark er vel egentlig bare det økologiske merket til COOP-kjeden...Det selges vel i alle COOP-butikker, altså COOP Extra, Prix og OBS...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...