AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Har en valp som ikke liker å gå tur. Den stritter imot. Godbiter hjelper ikke, lokkende stemme virker heller ikke, ikke gå med andre hunder, ikke på valpekurs. Den har ikke interesse for noe trening. Nekter helt å gå i byen men har mere vilje til å gå i skogen og det er det eneste den vil. Ikke vil den leke heller og ikke leke med andre valper eller voksne. Skal jeg kun pushe på i det lange løp eller gi seg å kun gå i skog? Vært hos Vetrinær men ingenting er galt. Anonymkode: 85f3a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvor gammel er valpen, da? Tur må man jo venne valpen til, ta det i dennes tempo, og alltid sørge for at den føler seg trygg i situasjonen. Man går tur på valpens premisser så lenge det er nødvendig. Var den lenge nok hos mor? Har du trent sakte nok på at den skal være alene hjemme? Slike ting kan bidra til at valpen føler seg trygg eller ikke i nye omgivelser. Kan det være at du har gått for hardt ut og forsøkt for mye? I så fall må du nok ta flere skritt tilbake og så venne den mye mer gradvis til nye omgivelser og situasjoner etterhvert som den blir trygg på hvert nye område. Anonymkode: 9324a...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Valpen er straks unghund og 1 år. Den har vært sånn siden jeg fikk den. Gått sakte frem hele veien med alt. Valpen er redd og utrygg for alt men skogen er best så går mest der. Ja på alle spørsmålene dine. Vært lenge nok hos mor, sakte frem med hjemme alene, sakte frem i alle miljøer. Gått på valpekurs med dårlig resultat siden den vil ikke trene. Er kronisk usikker. Vi får bare fortsette å gunne på da eller kun gå i skogen? Men hvor lenge holder man på? Anonymkode: 85f3a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Men nå bor vi i byen så hadde vært lettere å lufte der enn å kjøre til skogen tre ganger om dagen for å lufte. Takk lov for at det går bedre . Anonymkode: 85f3a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men nå bor vi i byen så hadde vært lettere å lufte der enn å kjøre til skogen tre ganger om dagen for å lufte. Takk lov for at det går bedre . Anonymkode: 85f3a...6d6 Lufting 3 ganger om dagen i skogen? Det holder vel med 1, og så gå noen korte turer i nærområdet, trenger jo ikke å være langt. Gå 100 meter og så øke gradvis etterhvert. Eller blir det vanskelig? Det høres ut som den trenger å sosialiseres gradvis, og hele tiden på hundens premisser. Ikke tving den til noe, og gi masse ros når den får til nye ting. Anonymkode: 49448...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Min erfaring med usikre hunder er at de trenger (og liker) å bli fortalt alt de skal gjøre, slik at de ikke trenger å vurdere selv om dette er noe de har lyst til eller om det er skummelt. Jeg bruker ord på alt når vi går tur. Gå, stopp, høyre, venstre, fot, foran, bak, opp, hopp, her, og så mange godord for hvor bra det går. Så lenge hunden merker at jeg har kontrollen, så slipper den og ble fort mye tryggere når jeg startet dette. Føltes uvant og veldig sjefete i starten, nå er det en vane. Jeg går tur, hunden er med. Anonymkode: 1219f...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå