AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har et litt skjevt forhold til egen mor. I mitt liv er ikke hun i noen spesielt opphøyet posisjon i forhold til f.eks tante eller svigermor. Etter jeg fikk barn selv får jeg til stadighet servert denne myten om at jeg er så uerstattelig og unik for barna mine. At det bare finnes en mor etc. At jeg er så spesiell for dem. I mitt hode kan min mann rent teoretisk få en ny kone som kan bli like god og viktig for barna som meg. Hva er det som gjør at folk mener mor er så spesiell? Anonymkode: ddd99...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden For de fleste barn er mamma og pappa og de viktigste personene i verden og helt uunnværlige. Man har bært barnet i magen, vært der hele livet, gjort alt man kan for at barnet har det bra, man vil hoppe foran et tog for å redde barnet sitt. Selvfølgelig, med unntak. Anonymkode: beefa...d3b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Fordi de bodde inni deg i 9 måneder. Anonymkode: e7f9c...9dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Tilknytning, kjærlighet, all tid man er sammen fra barnet er født, minner, osv osv. Har man et vanskelig forhold til moren sin er jo ikke disse tingene helt på plass, men for de fleste er det jo normalen å være mer tilknyttet sin egen mor enn en tante. Anonymkode: 3e80e...1a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Nå vet ikke jeg med deg, men når jeg selv ble gravid for første gang og plutselig stod med en nyfødt baby med kolikk så skjønte jeg hvorfor mammaer er så viktig. Jeg hadde også et skeis forhold til min mor men det gikk seg til når babyen vår kom. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde henne til å stille alle spørsmålene til, og få avlastningen fra, eller ordene om at det kom til å gå seg til. På en eller annen måte veide hennes ord mye tyngre enn hva helsestasjon eller jordmødre kunne si. Hun klarte på en måte å gi meg en trøst ingen andre kunne. Vi er ikke så tette, men jeg gruer meg virkelig til den dagen hun dør. For ingen kan erstatte mamma. Hun fødte meg og brødrene mine. Prøvde så langt hun klarte å gi oss det vi trengte. Ingen mødre er perfekte, noen sliter mer enn andre. Men det tar ikke bort det faktum at mødre gir oss livet. Det kan ingen andre. I en perfekt verden hadde alle mødre vært gode, snille og omsorgsfulle og ikke trengt å verken avvise eller forlate barna sine. Dessverre er ikke verden sånn. Men vi får en smakebit på det i de familiene der mødrene ikke feiler. Anonymkode: 65650...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Barnet er 100% avhengig av en god omsorgsperson fra 0-3 år. Det kan selvsagt være flere, men mor er gjerne den viktigste fordi hun føder barnet og ofte ammer barnet. Les litt om John Bowlby og hans arbeid. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Hun var Jo kjempeviktig, og.. det å kutte kontakten var det noe av det aller vanskeligste jeg måtte gjøre. Er takknemlig for det gode, men savner den mammaen hun kunne vært. Anonymkode: f6297...501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå