AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:43 #21 Del Skrevet tirsdag kl 09:43 Ta kontakt med disse: Pasient- og brukerombudet Anonymkode: 16a53...a4f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:44 #22 Del Skrevet tirsdag kl 09:44 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du snakker med fastlegen din og tar ting derifra Anonymkode: c6410...4c2 Ingen grunn til å snakke med fastlegen. Ta kontakt med pasient- og brukerombudet. Anonymkode: e1762...00e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:48 #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig! Å spørre på KG er fullstendig skudd i blinde. Anonymkode: 16a53...a4f Har du selv søkt erstatning fra Npe? Det er lov å spørre om alt her på KG. Anonymkode: 58e6b...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:53 #24 Del Skrevet tirsdag kl 09:53 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men føler kanskje jeg blir sett stygt på hvis jeg går til legesenteret i ettertid. Er redd jeg bare får avslag Anonymkode: cb29a...923 Ja, det kan jo hende at du får avslag. Det er ikke farlig å få avslag, da har du i alle fall prøvd og du er like langt som du er nå. Tror ikke sekretærer på legesenteret har noen særlig peiling på hvem som klager til NPE og ikke. De har travle dager og andre ting å tenke på, får vi håpe. De har vel også forståelse for at noen ønsker erstatning om de blir påført en skade. Uansett så synes jeg ikke du skal la andres mening bestemme hva du skal søke erstatning for eller ikke. Uansett om du ikke søker erstatning så burde du klage. Min venninne fikk erstatning i en stygg sak hvor sykehuset innrømte direkte feil som førte til dødsfall. Slike erstatninger står ikke i samsvar med tapet, for å si det slik. Uansett vil man kanskje føle at det handler om prinsippet og få den bekreftelsen eller innrømmelsen om at ja, det var noen som gjorde feil og derfor ble man skadet. Jeg ville uansett prøvd, hvis du orker. Få veiledning, som noen nevner her, av pasient- og brukerombudet. De kan hjelpe deg å klage. Anonymkode: 9da8b...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:06 #25 Del Skrevet tirsdag kl 10:06 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Glemte å skrive det i forrige svar over her. Du har ansvaret for din egen helse og DU bestemmer hva du vil klage på og DU bestemmer hva du vil ha utskrift på. Om det har gått 1 år eller 10 år. Du bestem. Og om noen ser stygt på deg, så er det deres problem og ikke ditt. Våg å stå støtt i deg selv. Og våg å tro at du gjør en forskjell ved å søke erstatning. Jeg ønsker deg masse lykke til❤️ Anonymkode: 58e6b...e73 Tusen takk for mange gode ord ❤️ Anonymkode: cb29a...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:00 #26 Del Skrevet tirsdag kl 11:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan jo hende at du får avslag. Det er ikke farlig å få avslag, da har du i alle fall prøvd og du er like langt som du er nå. Tror ikke sekretærer på legesenteret har noen særlig peiling på hvem som klager til NPE og ikke. De har travle dager og andre ting å tenke på, får vi håpe. De har vel også forståelse for at noen ønsker erstatning om de blir påført en skade. Uansett så synes jeg ikke du skal la andres mening bestemme hva du skal søke erstatning for eller ikke. Uansett om du ikke søker erstatning så burde du klage. Min venninne fikk erstatning i en stygg sak hvor sykehuset innrømte direkte feil som førte til dødsfall. Slike erstatninger står ikke i samsvar med tapet, for å si det slik. Uansett vil man kanskje føle at det handler om prinsippet og få den bekreftelsen eller innrømmelsen om at ja, det var noen som gjorde feil og derfor ble man skadet. Jeg ville uansett prøvd, hvis du orker. Få veiledning, som noen nevner her, av pasient- og brukerombudet. De kan hjelpe deg å klage. Anonymkode: 9da8b...075 Tusen takk, jeg ringte inn til pasient og brukerombudet og han mente jeg helt klart måtte sende inn en klage. Fordi jeg har fått en skade og reduserte livskvalitet og mest sannsynlig kunne dette ha blitt stoppet på en av de to legetimen jeg var på. han sa jeg ikke bør henge meg oppi hvordan de på legekontoret tenker men hvordan jeg sitter igjen som menneske etter sykdommen som ikke ble tatt på alvor. Anonymkode: cb29a...923 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:03 #27 Del Skrevet tirsdag kl 11:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk, jeg ringte inn til pasient og brukerombudet og han mente jeg helt klart måtte sende inn en klage. Fordi jeg har fått en skade og reduserte livskvalitet og mest sannsynlig kunne dette ha blitt stoppet på en av de to legetimen jeg var på. han sa jeg ikke bør henge meg oppi hvordan de på legekontoret tenker men hvordan jeg sitter igjen som menneske etter sykdommen som ikke ble tatt på alvor. Anonymkode: cb29a...923 Ønsker deg masse lykke til, håper du får medhold! ❤️ Anonymkode: 54f20...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:53 #28 Del Skrevet tirsdag kl 11:53 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ønsker deg masse lykke til, håper du får medhold! ❤️ Anonymkode: 54f20...19f Tusen takk. Jeg mente hele tiden at leger er også mennesker så kanskje legen bare gjorde en feil. Men denne feilen har faktisk ødelagt hele livet mitt. Jeg har tapt inntekt, familie, venner, livskvalitet, selvtillit og mistet meg helt. Anonymkode: cb29a...923 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:17 #29 Del Skrevet tirsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tusen takk. Jeg mente hele tiden at leger er også mennesker så kanskje legen bare gjorde en feil. Men denne feilen har faktisk ødelagt hele livet mitt. Jeg har tapt inntekt, familie, venner, livskvalitet, selvtillit og mistet meg helt. Anonymkode: cb29a...923 Jeg er i samme situasjon, og skal sette i gang med prosessen snart. Hos meg gjorde aldri legen(e) noen feil, de slurvet og hørte aldri på hva jeg sa - år etter år. Helt utrolig at det er mulig, dette er folk som har mangeårig utdannelser og skal hjelpe oss. Anonymkode: 54f20...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:35 #30 Del Skrevet tirsdag kl 13:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i samme situasjon, og skal sette i gang med prosessen snart. Hos meg gjorde aldri legen(e) noen feil, de slurvet og hørte aldri på hva jeg sa - år etter år. Helt utrolig at det er mulig, dette er folk som har mangeårig utdannelser og skal hjelpe oss. Anonymkode: 54f20...19f Det er det som er så skummelt, dette er mennesker med minst 5 år bak skolebenken og flere års erfaring, de skal faktisk vurdere våre helser og liv. denne legen var vikar og holdt på med spesialisering men jeg tenker hvis du er usikker så spør en kollega? jeg satt der med sterk hodepine, svarte store ringer under øynene, vondt i nakken og sa jeg har det vondt. Hun avviste meg først, sa bruk Ibux og egenmelding! jeg gråt i gangen på det legekontoret, med pasienter rett utenfor. Jeg gråt og gråt, men ble avvist. jeg kjører hjem, hun ringer meg opp igjen og sier jeg sykemelder deg i 3 dager også setter opp en ny time på fredag. Jeg drar, vi snakker hu mener alt skyldes stress på jobb, joda jeg hadde mye stress fra jobb på den tiden? Men jeg ba henne om hva som helst mot hodepinen fordi den var så sterk. Jeg havnet samme kveld på sykehus og var heldig som lever. Anonymkode: cb29a...923 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:34 #31 Del Skrevet tirsdag kl 14:34 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er det som er så skummelt, dette er mennesker med minst 5 år bak skolebenken og flere års erfaring, de skal faktisk vurdere våre helser og liv. denne legen var vikar og holdt på med spesialisering men jeg tenker hvis du er usikker så spør en kollega? jeg satt der med sterk hodepine, svarte store ringer under øynene, vondt i nakken og sa jeg har det vondt. Hun avviste meg først, sa bruk Ibux og egenmelding! jeg gråt i gangen på det legekontoret, med pasienter rett utenfor. Jeg gråt og gråt, men ble avvist. jeg kjører hjem, hun ringer meg opp igjen og sier jeg sykemelder deg i 3 dager også setter opp en ny time på fredag. Jeg drar, vi snakker hu mener alt skyldes stress på jobb, joda jeg hadde mye stress fra jobb på den tiden? Men jeg ba henne om hva som helst mot hodepinen fordi den var så sterk. Jeg havnet samme kveld på sykehus og var heldig som lever. Anonymkode: cb29a...923 Mine leger har vært spesialister i allmennmedisin, og jeg har også vært hos spesialister som endikronolog etc. De er ikke noe bedre. Leit å høre at du har hatt denne erfaringen, det skal for pokker ikke gå an ❤️ Ta dem! Anonymkode: 54f20...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:42 #32 Del Skrevet tirsdag kl 14:42 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine leger har vært spesialister i allmennmedisin, og jeg har også vært hos spesialister som endikronolog etc. De er ikke noe bedre. Leit å høre at du har hatt denne erfaringen, det skal for pokker ikke gå an ❤️ Ta dem! Anonymkode: 54f20...19f Veldig dumt at helsevesenet skal være sånn. Anonymkode: cb29a...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:06 #33 Del Skrevet tirsdag kl 15:06 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Noen som har erfaring? Jeg har fått erstatning fra NPE og jeg angrer på at jeg søkte. Jeg har aldri følt meg dårligere behandlet eller mindre verdt som menneske. Saksbehandleren min hos NPE hadde vært saksbehandler i kanskje et år og var utdannet innenfor sosiologi/statsvitenskap. Jævlig godt egnet for å vurdere konsekvensene av en forsinket psykiatrisk diagnose. Hvis du har en komplisert sak kan du forvente å bruke 4-5 år på å kanskje få en ok erstatning. 2 år hos NPE. 2 år hos PSN og 1 år på rettssak. Så lenge saken pågår mister også helsearbeidere taushetsplikt ovenfor deg. De er bokstavelig talt lovpålagt å utlevere alle helseopplysninger NPE ber om. Nye og gamle. Du får ikke erstatning for skaden NPE gjør på deg. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃 Anonymkode: f8fd9...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:19 #34 Del Skrevet tirsdag kl 15:19 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har fått erstatning fra NPE og jeg angrer på at jeg søkte. Jeg har aldri følt meg dårligere behandlet eller mindre verdt som menneske. Saksbehandleren min hos NPE hadde vært saksbehandler i kanskje et år og var utdannet innenfor sosiologi/statsvitenskap. Jævlig godt egnet for å vurdere konsekvensene av en forsinket psykiatrisk diagnose. Hvis du har en komplisert sak kan du forvente å bruke 4-5 år på å kanskje få en ok erstatning. 2 år hos NPE. 2 år hos PSN og 1 år på rettssak. Så lenge saken pågår mister også helsearbeidere taushetsplikt ovenfor deg. De er bokstavelig talt lovpålagt å utlevere alle helseopplysninger NPE ber om. Nye og gamle. Du får ikke erstatning for skaden NPE gjør på deg. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃 Anonymkode: f8fd9...85d Det er ikke saksbehandleren din som vurderer det medisinske/konsekvensene. NPE bruker sakkyndige medisinske spesialister til den biten. Anonymkode: 5ba17...cb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:25 #35 Del Skrevet tirsdag kl 15:25 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har fått erstatning fra NPE og jeg angrer på at jeg søkte. Jeg har aldri følt meg dårligere behandlet eller mindre verdt som menneske. Saksbehandleren min hos NPE hadde vært saksbehandler i kanskje et år og var utdannet innenfor sosiologi/statsvitenskap. Jævlig godt egnet for å vurdere konsekvensene av en forsinket psykiatrisk diagnose. Hvis du har en komplisert sak kan du forvente å bruke 4-5 år på å kanskje få en ok erstatning. 2 år hos NPE. 2 år hos PSN og 1 år på rettssak. Så lenge saken pågår mister også helsearbeidere taushetsplikt ovenfor deg. De er bokstavelig talt lovpålagt å utlevere alle helseopplysninger NPE ber om. Nye og gamle. Du får ikke erstatning for skaden NPE gjør på deg. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃 Anonymkode: f8fd9...85d Hæ? Hvordan er dette mulighet? De skal jo være profesjonelle uansett? vi melder jo inn en skade fordi vi skal unngå at det skjer igjen? jeg ga samtykke for å innhente opplysninger noe som er greit, jeg har ingenting å skjule. Jeg har ikke gjort noe galt. Men det var veldig synd å høre hvordan du ble handlet, det hadde jeg ikke tålt! Anonymkode: cb29a...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:26 #36 Del Skrevet tirsdag kl 15:26 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har fått erstatning fra NPE og jeg angrer på at jeg søkte. Jeg har aldri følt meg dårligere behandlet eller mindre verdt som menneske. Saksbehandleren min hos NPE hadde vært saksbehandler i kanskje et år og var utdannet innenfor sosiologi/statsvitenskap. Jævlig godt egnet for å vurdere konsekvensene av en forsinket psykiatrisk diagnose. Hvis du har en komplisert sak kan du forvente å bruke 4-5 år på å kanskje få en ok erstatning. 2 år hos NPE. 2 år hos PSN og 1 år på rettssak. Så lenge saken pågår mister også helsearbeidere taushetsplikt ovenfor deg. De er bokstavelig talt lovpålagt å utlevere alle helseopplysninger NPE ber om. Nye og gamle. Du får ikke erstatning for skaden NPE gjør på deg. 🙃🙃🙃🙃🙃🙃 Anonymkode: f8fd9...85d Over til en anne ting, var beløpet vært å kjempe for? Anonymkode: cb29a...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:56 #37 Del Skrevet tirsdag kl 15:56 Omtrent ingen som får medhold i saker. Et familiemedlem ble feilbehandlet i forbindelse med kreft, og fikk livet vesentlig forkortet da han fikk cellegift i stedet for immun terapi. Tross at sykehuset innrømmet feilen så var det bare bortforklaring på bortforklaring fra NPE. Det skulle være en ordning som sørget for ett rettferdig vederlag for de som blir rammet av skade og feilbehandling. I dag er det en ordning der kun de med økonomiske ressurser kommer igjennom (bruk av advokat på egen regning og risiko). Klassejus - deluxe. Anonymkode: 0d67a...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:59 #38 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke saksbehandleren din som vurderer det medisinske/konsekvensene. NPE bruker sakkyndige medisinske spesialister til den biten. Anonymkode: 5ba17...cb3 Det fungerer ikke sånn i praksis dessverre. Saksbehandleren du får tildelt er suveren både medisinsk og juridisk. Saksbehandler utreder saken etter egen forståelse (god eller dårlig) og forbereder saken for medisinsk sakkyndig vurdering. Den medisinsk sakkyndige får tilsendt en kort oppsummering av saken, pasientjournal og noen standardiserte spørsmål, og sender en «sakkyndig vurdering» av dette tilbake til saksbehandleren. Problemet er at saksbehandler kan tolke den sakkyndige vurderingen akkurat som de vil og/eller ignorere det som er skrevet. Jeg søkte om erstatning fordi skaden har gjort meg ufør. Den medisinsk sakkyndige var enig med meg. Saksbehandleren mente jeg ville blitt ufør uansett. Dette ble begrunnet med oppdiktet sykdom. Medisinsk sakkyndig mente også jeg hadde 25% varige men. Saksbehandler mente 15% under tvil. Jeg fikk etterhvert hjelp av advokat, men saksbehandler er som sagt juridisk suveren også… Anonymkode: f8fd9...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:16 #39 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men føler kanskje jeg blir sett stygt på hvis jeg går til legesenteret i ettertid. Er redd jeg bare får avslag Anonymkode: cb29a...923 Hva har NPE å gjøre med legesenteret? Du går in på nettet, finner søknadsskjema til NPE og fyller det ut. Ingen bryr seg nevneverdig, det er en rett du har. Anonymkode: 89cf9...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:20 #40 Del Skrevet tirsdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva har NPE å gjøre med legesenteret? Du går in på nettet, finner søknadsskjema til NPE og fyller det ut. Ingen bryr seg nevneverdig, det er en rett du har. Anonymkode: 89cf9...d7e De har jo mye med legesentret å gjøre, de innhenter jo journaler? så legekontoret har ingen taushetsplikt og kan dele hva de måtte ønske med NPE Anonymkode: cb29a...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå