AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Norsk pasientskade erstatning. Hei. Jeg ble for noen år siden avvist av en vikar lege som mente hodepinen min skyldes stress, vedkommende ba meg ta Ibux og avviste meg blankt. Hun ville ikke undersøke meg eller hjelpe meg med annet enn Ibux. Jeg grein og ba om hjelp mot hodepinen 2 dager den uken. Det endte meg at jeg ble innlagt på intensiv med akutt hjernehinnebetennelse og har per idag varige skader som har gjort meg ødelagt som et menneske. Jeg har daglig hodepine, takler ikke stress, lyder, luft, lys, mennesker, bråk, klarer ikke å henge meg i samtaler. Jeg har ikke mulighet til å være mamma, jeg kan ikke stille opp på sosiale sammenkomst, kamper osv. Jeg havnet å aap? Så jobbet mistet jeg jo., Så nå vil jeg søke om erstatning men er redd jeg ikke har en god nok sak. Hele min situasjon kunne vært i gått hvis jeg ble trodd. Noen som har erfaring? Anonymkode: cb29a...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Ingen kan svare deg uten at du har søkt, men jeg vil tro du har en svak sak. Du har ingen garanti for å ikke ha fått noen varige men om hun hadde lagt deg inn første gangen, sykehuset kunne sendt deg hjem igjen, du kunne oppsøkt en annen lege når du ikke følte deg bedre etter første besøk, ikke sikkert du hadd noen alarmerende symptomer. For mye usikkerhet der altså, og uten klar sammenheng er det usannsynlig at du får medhold. Anonymkode: 1b443...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hei TS. Så leit at du ble avvist, sånn skal det ikke være. I forhold til om du kan få erstatning så avgjør det nok veldig hvor lenge du måtte gå fra du oppsøkte lege og ble avvist, til det ble påvist hjernehinnebetennelse. Var det snakk om dager, uker, måneder? Det må sannsynliggjøres at legens manglende oppfølging har direkte sammenheng med at du har fått varige mèn, eller om dette ville oppstått uansett. Jeg håper du har ny lege nå? Ville snakket med h*n om situasjonen. Anonymkode: 54f20...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Huff, så leit ❤️ Jeg har en i familien som hadde svulst i hodet. Han ble blind på øyet og har senvansker pga for sen diagnostisering. Tenker kanskje din sak blir litt lignende? Han fikk i alle fall erstatning. Lykke til ❤️ Anonymkode: 42522...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Norsk pasientskade erstatning. Hei. Jeg ble for noen år siden avvist av en vikar lege som mente hodepinen min skyldes stress, vedkommende ba meg ta Ibux og avviste meg blankt. Hun ville ikke undersøke meg eller hjelpe meg med annet enn Ibux. Jeg grein og ba om hjelp mot hodepinen 2 dager den uken. Det endte meg at jeg ble innlagt på intensiv med akutt hjernehinnebetennelse og har per idag varige skader som har gjort meg ødelagt som et menneske. Jeg har daglig hodepine, takler ikke stress, lyder, luft, lys, mennesker, bråk, klarer ikke å henge meg i samtaler. Jeg har ikke mulighet til å være mamma, jeg kan ikke stille opp på sosiale sammenkomst, kamper osv. Jeg havnet å aap? Så jobbet mistet jeg jo., Så nå vil jeg søke om erstatning men er redd jeg ikke har en god nok sak. Hele min situasjon kunne vært i gått hvis jeg ble trodd. Noen som har erfaring? Anonymkode: cb29a...923 Du snakker med fastlegen din og tar ting derifra Anonymkode: c6410...4c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Hvor mange dager gikk det fra vikarlegen sendte deg hjem til du ble akuttinnlagt? Anonymkode: 5a9d8...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmorsbarn Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Tror det er en frist på tre år etter skaden er oppstått for å søke erstatning, så hvis det er mer enn tre år siden kan det være at saken din er foreldet dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Norsk pasientskade erstatning. Hei. Jeg ble for noen år siden avvist av en vikar lege som mente hodepinen min skyldes stress, vedkommende ba meg ta Ibux og avviste meg blankt. Hun ville ikke undersøke meg eller hjelpe meg med annet enn Ibux. Jeg grein og ba om hjelp mot hodepinen 2 dager den uken. Det endte meg at jeg ble innlagt på intensiv med akutt hjernehinnebetennelse og har per idag varige skader som har gjort meg ødelagt som et menneske. Jeg har daglig hodepine, takler ikke stress, lyder, luft, lys, mennesker, bråk, klarer ikke å henge meg i samtaler. Jeg har ikke mulighet til å være mamma, jeg kan ikke stille opp på sosiale sammenkomst, kamper osv. Jeg havnet å aap? Så jobbet mistet jeg jo., Så nå vil jeg søke om erstatning men er redd jeg ikke har en god nok sak. Hele min situasjon kunne vært i gått hvis jeg ble trodd. Noen som har erfaring? Anonymkode: cb29a...923 Fristen til å søke mener jeg er tre år..? Anonymkode: c6410...4c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fristen til å søke mener jeg er tre år..? Anonymkode: c6410...4c2 Det er innen 3 år fra man forstod at man var feilbehandlet. Så blir det vel også brukt skjønn i forhold til pasientens omfang, har TS i det hele tatt kunne vært i fysisk stand til å søke erstatning. Anonymkode: 54f20...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Jeg spurte pasientombudet først om jeg hadde noen sak. Men i mitt tilfelle innrømte sykehuset at de hadde gjort feil, så det lå i journalen. Pasientskadeerstatning tok tid, 2 år fra søknad ble sendt til sak ble godkjent, deretter 2 år før jeg fikk vedtak, deretter 2 år for klage på vedtak. Mye arbeid mye venting, og alt ialt fikk jeg et musepiss i havet i forhold til utgifter jeg har og har hatt. Husk dokumentasjon, alt du kan grave frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden makkapakka skrev (3 minutter siden): Jeg spurte pasientombudet først om jeg hadde noen sak. Men i mitt tilfelle innrømte sykehuset at de hadde gjort feil, så det lå i journalen. Pasientskadeerstatning tok tid, 2 år fra søknad ble sendt til sak ble godkjent, deretter 2 år før jeg fikk vedtak, deretter 2 år for klage på vedtak. Mye arbeid mye venting, og alt ialt fikk jeg et musepiss i havet i forhold til utgifter jeg har og har hatt. Husk dokumentasjon, alt du kan grave frem. Jeg har prikk lik erfaring som deg, med NPE. Så mye jobb med dokumentasjon og all den ventingen. Så klage på vedtak. For å få tilkjent et hånlig lite beløp. Virker til at Npe har sakkyndige som er der for å trenére saken og finne mest mulig argumenter for å IKKE gi erstatning. Anonymkode: 58e6b...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prikk lik erfaring som deg, med NPE. Så mye jobb med dokumentasjon og all den ventingen. Så klage på vedtak. For å få tilkjent et hånlig lite beløp. Virker til at Npe har sakkyndige som er der for å trenére saken og finne mest mulig argumenter for å IKKE gi erstatning. Anonymkode: 58e6b...e73 Jeppe, fikk bruke advokat engang, brukte etter vedtak og hun forsnakka seg og sa hun kjente saksbehandleren min...i tillegg ba jeg om vurdering av en annen fagansvarlig for mitt tilfelle, det ga de f... i og fikk samme oppgulpet som ved første vedtaket. Helt håpløst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Norsk pasientskade erstatning. Hei. Jeg ble for noen år siden avvist av en vikar lege som mente hodepinen min skyldes stress, vedkommende ba meg ta Ibux og avviste meg blankt. Hun ville ikke undersøke meg eller hjelpe meg med annet enn Ibux. Jeg grein og ba om hjelp mot hodepinen 2 dager den uken. Det endte meg at jeg ble innlagt på intensiv med akutt hjernehinnebetennelse og har per idag varige skader som har gjort meg ødelagt som et menneske. Jeg har daglig hodepine, takler ikke stress, lyder, luft, lys, mennesker, bråk, klarer ikke å henge meg i samtaler. Jeg har ikke mulighet til å være mamma, jeg kan ikke stille opp på sosiale sammenkomst, kamper osv. Jeg havnet å aap? Så jobbet mistet jeg jo., Så nå vil jeg søke om erstatning men er redd jeg ikke har en god nok sak. Hele min situasjon kunne vært i gått hvis jeg ble trodd. Noen som har erfaring? Anonymkode: cb29a...923 Velkommen i klubben, du er ikke alene. Vær forberedt på at du får avslag fra NPE, og må anke. Får du avslag på anken og, så er advokat det du må ha for å gå videre. Anonymkode: 89cf9...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå