Gå til innhold

Klistremerke baby blitt til "klistremerkebarn"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså misforstå meg rett, jeg elsker barnet mitt men kjenner at nå når hun er 2 år begynner jeg å bli skikkelig lei og sliten.

Hun var en baby med kolikk, sov kun på puppen og i bæresele det første året omtrent. Så var veldig mye nærhet.

Nå er hun er blid, trygg og aktiv barnehagejente. Stortrives i barnehagen og ingen skriking ved levering osv. 

MEN ungen er en skikkelig klegg. Vil bæres hele tiden, jeg har så vondt i siden på kroppen nå etter x antall timer bæring. Når hun skal legges for kvelden er det oppå meg før hun forsiktig legges i egen seng. Hun skriker og tar beina opp når hun blir satt på gulvet,  henger i beina.

Men det verste er at hun river/koser med håret mitt konstant. Napper og drar i hår. Det  er som en besettelse. Sier nei og at det er vondt så går det 30 sekunder så er det på igjen. Når jeg har håret i dult får hun sinnesutbeudd for hun skal nappe i håret.

Altså, jeg gjør så godt jeg kan og bærer henne så godt jeg klarer. Er blitt en mester på å lage middag, vaske klær og rydde med en arm (kjøkkenhjleper osv funker ikke). Men jeg har en gutt på 4 år også, som også trenger mamma. 2 åringen står som regel og skriker/går mellom oss når jeg hjelper han med noe.

Ja, jeg har en mann. Men han jobber offshore. Jenta er ikke klengete på han, og når han er alene med dem når jeg feks jobber kvelder så har han ingen av de "problemene" jeg har. Legging går som smurt, og barna leker fint sammen alene. Men når jeg er hjemme så er det det samme, da hyler hun bare jeg går på do eller pappa prøver å underholde mens jeg feks lager middag.

Kjenner jeg begynner å bli sliten av dette. Eldste var også litt sånn, men bare 20% av det her. 

Noen tips? Har ikke hjerte til å ignorere behovene hennes heller, men får vondt i kroppen av den bæringen og hårrivingen. Mister også mye egentid på kvelden pga. lang leggetid og for jeg ikke "får lov" å gjøre noe siden hun er på meg hele ettermiddagen.

Anonymkode: 31767...24b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen andre løsninger enn at du setter grenser for deg selv? 
Spørs nok om du må tåle litt hyling en stund, men du kan jo ta en ting om gangen. En toåring er jo litt i en fase der de må finne ut hva de kan bestemme og ikke, så det er litt viktig å gi tydelig beskjed om hva du vil og ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja du må nok bare stå i kampene,   venn henne av med bæring, å la henne vente på tur når storebror trenger hjelp med noe.  Det blir nok tøft de første dagene, mye skriking, men det går seg fort til. 

Anonymkode: af0ed...c73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren vår var og veldig lik. Det som hjalp for oss var egentlig å ha en slags løsrivelses prosess. At faren begynte overta mange av rutinene hennes og at familie lekte mer med henne. Det var mye hyl og skrik og blir fortsatt det en gang i blant. Hun er fortsatt en del klengete på meg men det er ikke så voldsomt lenger bare jeg passer på å ta henne i mot når hun er lei seg, eller være flink til å leke/ gjøre ting på hennes premisser. Passe på at behovet for kontakt er møtt. Når vi er med familie nå løper hun stort sett bort til farmor og farfar, onkler og tanter for å leke. Bare jeg holder meg i nærheten er hun fornøyd. Så nå er hun ikke særlig klengete lenger på meg hos familie med mindre hun er lei seg eller trøtt, sulten. 

Anonymkode: a9afe...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper gutten har det greit også oppi alt sammen ❤️ Gutter har en tendens til å gjemme seg bort litt når jenter tar veldig mye plass. Hun må bare lære, gradvis, at hun ikke kan være sentrum hele tida og at du må ha tid til storebror og deg selv også. 

Anonymkode: 53a71...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...