AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har lest her en stund, men ikke skrevet noe. Folks fordommer mot kvinner som får barn alene forundrer meg. Jeg har selv gjort dette. I et tidligere forhold har jeg vært stemor. Det var beintøft. Et lite barn med to foreldre med store samarbeidsproblemer. Ulike regler, samvær som ble flytta på, uenighet om ferier, liten gjennomføringsevne, elendig kosthold og begge ville være den morsomme. Det er å gi en tredjepart alt for stor innflytelse over livet. Jeg gjør det ikke igjen. Det vil også gi store begrensninger ifht bosted. I mitt hode vil det være mye enklere å bli sammen med en som har gjort som meg... Det vil gi mye enklere rammer. Det vil naturligvis også medføre at man aldri har barnefri. Noen tanker? Jeg er ikke på utkikk etter kjæreste, synes bare det jeg leser her inne er interessant. Anonymkode: 1aa6c...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Hvilke fordommer tenker du på? Jeg er veldig glad vi er to foreldre, selv om vi er skilt. Det handler for min del om at jeg synes det høres ubegripelig slitsomt ut å ha alt ansvaret alene og ingen som bryr seg like mye om barnet som en selv. Jeg er sikkert preget av å ha et barn med særskilte behov, som jeg ikke kan forestille meg hvordan jeg skulle maktet alene. Jeg tror ikke de fleste med særkullsbarn har så utfordrende familiesituasjon som det du beskriver, eller at det man leser om her inne er representativt. Det er jo typisk de med utfordringer som trenger å spørre. Jeg tror ikke jeg hadde blitt sammen med kjæresten om vi aldri hadde barnefri. Når mine barn er hos den andre forelderen, har ikke jeg overskudd til - eller ønske om - å gå rett inn i noen andres familieliv. Av den grunn skal vi heller ikke bo sammen før barna er store. Anonymkode: b5530...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): I mitt hode vil det være mye enklere å bli sammen med en som har gjort som meg... Det vil gi mye enklere rammer. Det vil naturligvis også medføre at man aldri har barnefri. Noen tanker? Jeg har aldri hatt barnefri, men ungen har en pappa… Trenger ikke å få barn alene for å ha et barn alene. Anonymkode: 54ebd...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har ofte tenkt at dersom mitt barn ikke hadde hatt en far ville livet mitt vært betydelig enklere og bedre. Jeg var i årevis utslitt av alt han fant på for å skape problemer. Å komme seg ut av forholdet (selv om han truet med selvmord og diverse) ble bare første steg i en lang vanskelig situasjon, hvor det hadde vært betydelig enklere å ikke ha en slik problemmaker i livet. Bedre å få barn alene enn med feil mann. Kvinner bør virkelig tenke godt over hvem de får barn med. Det er det viktigste valget man tar i livet. Så jeg heier på valget ditt. Det er langt bedre enn å få barn med en mann, med mindre han er fantastisk. Anonymkode: d9a28...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå