Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere etter fritidsaktiviteter eller dager det ikke er noe på kveldene med 9 åringen? Barnet legger seg 20/20.30 men ser at tiden nok er moden til å legge seg enda senere. Vi har flere barn, men de legger seg tidligere (er mindre). Syns det er kjedelig at det blir liten tid til oss voksne på kveldene. Samtidig så legger jeg meg ofte 21/21.30 selv da jeg må opp tidlig på morningen. 

Hvordan gjør dere dette?

Anonymkode: 5ae2b...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hva dagen har inneholdt så får de lese bok eller se litt tv på kveldstid. Siste ukene nå når det har vært sol har de stort sett vært utendørs fra middag til kvelds så det er ikke tid til å finne på noe på kveldstid egentlig. Da blir det legging etter kveldsmat.

Anonymkode: 5c324...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Skjerm siste timen før leggetid. Da gjør vi foreldre nødvendig husarbeid, lager nistepakker, tar en dusj, går en tur... Så er det legging fra 20-21(har 3 barn som alle legger seg i dette tidsrommet). Fra 21-22 har jeg og mannen litt sofatid. Legger oss 22. 

Anonymkode: a0ac4...770

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva gjør dere etter fritidsaktiviteter eller dager det ikke er noe på kveldene med 9 åringen? Barnet legger seg 20/20.30 men ser at tiden nok er moden til å legge seg enda senere. Vi har flere barn, men de legger seg tidligere (er mindre). Syns det er kjedelig at det blir liten tid til oss voksne på kveldene. Samtidig så legger jeg meg ofte 21/21.30 selv da jeg må opp tidlig på morningen. 

Hvordan gjør dere dette?

Du har fått flere barn, men syntes det er kjedelig at du ikke får alenetid på kvelden. Tatt noen feil valg i livet eller?

Anonymkode: 21418...a1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror løsningen her er å akseptere at det blir en del mindre voksentid på kveldene de neste 10 årene, og at man evt må dele seg opp som foreldre for å få litt alenetid, eller ha barnevakt dersom man ønsker tid sammen/ikke har en medforelder.

En niåring kan også sitte på rommet sitt og styre, eller du kan la niåringen være litt alene i stua en kveld i blant mens du leser bok på ditt eget rom. Eller at niåringen er hjemme mens du går en tur. Det handler jo om å skape seg lommer med muligheter utifra det man har

Anonymkode: 9d61f...4b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har fått flere barn, men syntes det er kjedelig at du ikke får alenetid på kvelden. Tatt noen feil valg i livet eller?

Ts

Vet ikke om jeg skal gidde og la meg provosere. Men litt provosert blir jeg. Vi har aldri barnevakt. Vi har den ene timen på kvelden. Og nei, jeg er hundre prosent sikker på at jeg ikke har valgt feil i livet. De aller fleste trenger faktisk voksentid også.. har du ikke barn? 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tror løsningen her er å akseptere at det blir en del mindre voksentid på kveldene de neste 10 årene, og at man evt må dele seg opp som foreldre for å få litt alenetid, eller ha barnevakt dersom man ønsker tid sammen/ikke har en medforelder.

En niåring kan også sitte på rommet sitt og styre, eller du kan la niåringen være litt alene i stua en kveld i blant mens du leser bok på ditt eget rom. Eller at niåringen er hjemme mens du går en tur. Det handler jo om å skape seg lommer med muligheter utifra det man har

Anonymkode: 9d61f...4b3

Det er nok sant dette. Må organisere det litt anderledes framover 😊 før har vi brukt den timen til trening, butikk og kanskje en serie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Vet ikke om jeg skal gidde og la meg provosere. Men litt provosert blir jeg. Vi har aldri barnevakt. Vi har den ene timen på kvelden. Og nei, jeg er hundre prosent sikker på at jeg ikke har valgt feil i livet. De aller fleste trenger faktisk voksentid også.. har du ikke barn? 

Det er nok sant dette. Må organisere det litt anderledes framover 😊 før har vi brukt den timen til trening, butikk og kanskje en serie. 

Når man velger å få barn, kan man strengt tatt ikke satse på at man får avlastning. Bør klare å takle de barna man selv har valgt å få. 

Er det helt ille for deg, får du ansette en tenåring..

Jeg har barn jeg. Men har tatt valg som gir meg masse fritid 

AnonymBruker
Skrevet

Nyt den tiden dere har et barn som er med dere litt. Når de er tenåringer forsvinner de på rommet, og du ser dem aldri. Du må tvinge dem ut. Så jeg tenker vel at du skal bruke denne tiden godt! Spill, bruk tid med 9 åringen din. Dette er den tiden du aldri får tilbake, og der de andre er lagt. Nå kan du bygge viktig bånd før tenårene. Se noe hyggelig sammen, eller noe annet. 

Anonymkode: 11bdd...229

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når man velger å få barn, kan man strengt tatt ikke satse på at man får avlastning. Bør klare å takle de barna man selv har valgt å få. 

Er det helt ille for deg, får du ansette en tenåring..

Jeg har barn jeg. Men har tatt valg som gir meg masse fritid 

Ts 

Du legger meninger og ord i min munn. Jeg sa jeg syns det var kjedelig, ikke mer eller mindre. Syns det var kjedelig å være oppe med babyer på natta også jeg. Alt er ikke glede med barn, men det er jo verdt det likevel mener jeg. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nyt den tiden dere har et barn som er med dere litt. Når de er tenåringer forsvinner de på rommet, og du ser dem aldri. Du må tvinge dem ut. Så jeg tenker vel at du skal bruke denne tiden godt! Spill, bruk tid med 9 åringen din. Dette er den tiden du aldri får tilbake, og der de andre er lagt. Nå kan du bygge viktig bånd før tenårene. Se noe hyggelig sammen, eller noe annet. 

Anonymkode: 11bdd...229

Sant det! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er gøy med barn? Den dagen de flytter ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...