Gå til innhold

Baby 3 mnd sover bare i bæresele

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger noen råd

Har en baby på 3 mnd som skriker lite og er rolig og fornøyd, men vil bare sovne og sove i bæresele. Våkner med en gang jeg legger henne ned og hvis jeg prøver å få henne til å sove i seng eller vogn så bare kaver hun med pust og armer og bein og er umulig å roe selv om hun ikke gråter. I bæreselen faller hun fort til ro og sovner med en gang. Har noen tips til å få henne til å sove for seg selv?

Anonymkode: 58112...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer med tiden. Vi hadde det også slik og så løsnet det gradvis etter hvert. Noen kaller det klistremerkebaby. Barn er forskjellige. 

Anonymkode: 35dfd...9cc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger noen råd

Har en baby på 3 mnd som skriker lite og er rolig og fornøyd, men vil bare sovne og sove i bæresele. Våkner med en gang jeg legger henne ned og hvis jeg prøver å få henne til å sove i seng eller vogn så bare kaver hun med pust og armer og bein og er umulig å roe selv om hun ikke gråter. I bæreselen faller hun fort til ro og sovner med en gang. Har noen tips til å få henne til å sove for seg selv?

Har det vært sånn hele tiden? Hvordan sover babyen om natten? Hvis barna mine gråter av å ligge på ryggen så er det alltid en grunn. Refluks, vondt i ørene, tett/forkjølet ? Vondt i magen? 

Anonymkode: b4b95...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min var sånn, lurer på om han kan ha hatt refluks. Men leger gjør ingenting med det så lenge de går opp i vekt som normalt. 

Han sov alle dupper i bæresele i mange måneder. Etterhvert ble jeg sånn at jeg la meg ned med ham i senga mi (ammet kanskje litt) og da hendte det at han sov videre. Da pappaen tok over permisjonen rundt 8-9 måneder brukte han vogna mye igjen, og det gikk fint. Men da hadde vi litt mer koll på våkevinduer med bare 2 dupper per dag. 

Anonymkode: 1517f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger noen råd

Prøvd å svøpe henne? Eller gjøre soveplasser 'liten" ?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge mine har trengt kroppskontakt for å sove de første tre månedene. Om natta har de heldigvis klart å sove for seg selv så lenge de sovner med kroppskontakt. Men alle dupper har vært enten i bæresele eller liggende oppå meg eller ved puppen. Fra rundt 3,5 mnd alder klarte begge gradvis å sove mer og mer selvstendig, og fra rundt 4-4,5 mnd kunne jeg gå på trilletur. Fra 5-6 mnd kunne begge sove dupp i senga eller stillestående vogn. Det er helt vanlig og ikke egentlig så veldig rart at det er slik. De er jo programmert til å være helt avhengige av oss for å overleve, og det å måtte sove med kroppskontakt er en sikker måte å ikke bli "glemt". :)

Anonymkode: 5689a...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min sover kjempegodt i vogn etter jeg putta sleepcarrieren oppi bagdelen. Har den easygrow favn så den er stor nok til at jeg får vognpose oppi også, og da blir det trangt og godt oppi der. Han kan sove 2 timer i strekk i vogna nå.

Anonymkode: 5a0c2...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min baby sov kun i bæresele i starten, ble bare gråt i vogna. Merket at det var vanskeligere å ikke forstyrre duppene hennes fra ca 3 måneder, da hun var tydelig FOMO-baby og våknet av alle forstyrrelser.

Byttet til sportsdelen på vogna på 4 mnd og da likte hun den bedre. Øvde med første dupp i vogna nesten hver dag. Det som fungerte for oss var å rugge fram og tilbake utendørs på grus. I starten var det en del gråt, og maks 30minutters dupp. Ved 5.5 måneder løsnet det plutselig og hun kunne sove 2 timer i strekk. 

Etter det ble nesten alle dupper i vogna 😊

Anonymkode: 5dc44...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken bæresele har dere brukt til nyfødt?

Anonymkode: e9eaf...d74

Tula Free to grow passet fra babyen min var rundt 3,5 kg. Hadde alle stropper på det strammeste osv selvsagt og panelet på det smaleste for at den skulle passe. For meg er det en fantastisk sele som både jeg på 160 og mannen på 190 kan bruke. 

Anonymkode: 5a0c2...a25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...