Gå til innhold

Klarer dere jenter å trene rett før mens?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller tar dere noen dager pause? 

Rett før mensen er jeg så sliten og trøtt og øktene mine er lite effektive, og dager før og 1-2 dager etter syklusstart har jeg bare vondt. 

Så bruker å ha noen dager da som jeg mest ligger på sofaen etter jobb, men burde jeg pushe meg på trening da også?  

Jeg er plaget med mye kramper, typ noen timer inn i passiv fødsel følelse, men det er jo ikke skadelig liksom.. 

Hva gjør dere, drar dere på trening med smertestillende?  

Anonymkode: 8a2d7...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Eneste som hjelper meg mot smertene jeg får uken før og under er trening i form av løping. 

Anonymkode: 8558e...fdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer det helt fint 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 85b07...99f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker lite i tiden før mensen, kan noen ganger bli øm i korsryggen og dropper ryggøvelser da. 

Jeg sliter derimot med styrketrening når jeg har mensen, er så daff da, og føler meg oppblåst, og ekkel.. Men løping funker! Det hjelper både på kroppen, humøret, energien og selvbildet.

Men jeg mener man bør lytte til kroppen. Gjør den treningen du føler for, og som gir deg noe positivt. Hvis man må ta smertestillende for å trene, så bør man heller finne en annen aktivitet.

Anonymkode: 7268e...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, skjeldent jeg vet jeg får mensen før den er der. 

Anbefaler deg å kjenne på din egen kropp hva som passer for deg😊

Om det var et problem for meg ville jeg lagt opp treningen etter det, akkurat som annen tilpasning til livet. Jeg reiser f.eks mye, før slike dager med mye passivitet og lite tid løper jeg de harde intervaller, så passer reisingen inn med hviledagene. 

Anonymkode: bf682...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, avhengig av trening som får opp blodomløpet. Rolig jogg, eller en topptur. Det hjelper enormt. 

Men kan slite med styrke, blir så stinn at mageregionen kan føles ubehagelig. Og får lett smerter i korsrygg. 

Anonymkode: 02262...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja guri, det tar jeg virkelig ikke hensyn til.  

Anonymkode: 76e56...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...