AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:16 #1 Del Skrevet mandag kl 16:16 Noen her inne med 4 barn? Trenger å høre noen positive historier..fant ut i dag at jeg er gravid med nr.4, veldig uplanlagt. Vi skulle stoppe på 3 barn, 4 har aldri vært i tankene engang. Det vil bli 8 år mellom eldste og yngste. Brukt p-pille siden jeg var 17 år, aldri har det skjedd at jeg har blitt uplanlagt gravid. Jeg tar pilla til samme tid hver dag...forstår virkelig ikke hva som har skjedd 😢 så hver så snill, ingen negative kommentarer, det er det siste jeg trenger nå Anonymkode: 128f9...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:24 #2 Del Skrevet mandag kl 16:24 Eneste person som kan svarer på det, er deg! Hvordan har dere det nå? Er hverdagen fin, og energien og helsen på topp? Har dere et godt nettverk rundt dere? Hvordan ser dere for dere at det blir? Blir storesøsken «snille» mot lille, slik du kjenner barna? Ingen utfordrende diagnoser blandt søsken som krever dere ekstra av dere foreldrene? I noen familier ville et 4. barn veltet lasset og gått raka vegen til H…. For andre vil det kunne gå helt fint. Det kommer helt an på så mange faktorer… Anonymkode: 1623c...aca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:31 #3 Del Skrevet mandag kl 16:31 Jeg har «bare» tre barn selv, men jeg kjenner til flere som har fire barn. For noen var det planlagt, for andre var det en overraskelse. Det gikk bra med dem alle! Hvis du ønsker å beholde, så beholder du. Det kan bli et fint og koselig liv for dere alle. Alle familier er ulike, og det finnes ingen fasit for hvordan livet og familien skal være - dere må lage deres egen vei. Angående forskjell i alder: Jeg kjenner søsken med flere års aldersforskjell enn 8 år som har veldig gode forhold. Det avhenger mer av personligheten og hvordan man legger til rette, enn av hvor mange år det er imellom. Anonymkode: b5277...6a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:36 #4 Del Skrevet mandag kl 16:36 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eneste person som kan svarer på det, er deg! Hvordan har dere det nå? Er hverdagen fin, og energien og helsen på topp? Har dere et godt nettverk rundt dere? Hvordan ser dere for dere at det blir? Blir storesøsken «snille» mot lille, slik du kjenner barna? Ingen utfordrende diagnoser blandt søsken som krever dere ekstra av dere foreldrene? I noen familier ville et 4. barn veltet lasset og gått raka vegen til H…. For andre vil det kunne gå helt fint. Det kommer helt an på så mange faktorer… Anonymkode: 1623c...aca Hverdagen er veldig fin vi har masse familie rundt oss på begge sider og jentene våre er så fine med hverandre ❤️ Jeg vet de ville tatt veldig godt i mot en ny baby, ingen tvil. Vi har stor nok bil og stor nok plass så det er ikke et problem, mer redd for at 4 føles veldig mye mer ut enn 3😅 Jeg har heldigvis en mann som bidrar masse hjemme og er en fantastisk pappa. Jeg er nok mest i sjokk nå, hadde absolutt ikke forventet dette.. Ts Anonymkode: 128f9...762 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:40 #5 Del Skrevet mandag kl 16:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har «bare» tre barn selv, men jeg kjenner til flere som har fire barn. For noen var det planlagt, for andre var det en overraskelse. Det gikk bra med dem alle! Hvis du ønsker å beholde, så beholder du. Det kan bli et fint og koselig liv for dere alle. Alle familier er ulike, og det finnes ingen fasit for hvordan livet og familien skal være - dere må lage deres egen vei. Angående forskjell i alder: Jeg kjenner søsken med flere års aldersforskjell enn 8 år som har veldig gode forhold. Det avhenger mer av personligheten og hvordan man legger til rette, enn av hvor mange år det er imellom. Anonymkode: b5277...6a9 Takk for fint svar!❤️ Eldste her går rundt og drømmer om ny søster eller bror så tror nok ikke den aldersforskjellen blir veldig negativ i alle fall Abort sitter veldig langt inne, for jeg vet vi har plass og tid..barn er en stor del av livet mitt og jeg elsker å være mamma i tillegg til jobb i bhg☺️ Anonymkode: 128f9...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:26 #6 Del Skrevet mandag kl 20:26 Jeg kan svare som eldst av fire søsken at jeg er kjempeglad for alle sammen😊 Da minstemann kom var det veldig stas (jeg var tolv), og som voksen setter jeg skikkelig stor pris på at vi er så pass «mange». Anonymkode: c8ba5...c91 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:43 #7 Del Skrevet mandag kl 20:43 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan svare som eldst av fire søsken at jeg er kjempeglad for alle sammen😊 Da minstemann kom var det veldig stas (jeg var tolv), og som voksen setter jeg skikkelig stor pris på at vi er så pass «mange». Anonymkode: c8ba5...c91 Så fint å høre🥰 føler du at foreldrene deres klarte å se alle sammen like mye og gi alle like mye oppmerksomhet? Anonymkode: 128f9...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #8 Del Skrevet i går, 11:09 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så fint å høre🥰 føler du at foreldrene deres klarte å se alle sammen like mye og gi alle like mye oppmerksomhet? Anonymkode: 128f9...762 Ja, det synes jeg😊 Og jeg opplevde aldri at det var noe problem med aldersforskjell feks når vi skulle finne på ting på ferier. Det er noe jeg har lest om her inne, falt meg aldri inn at det var et problem da jeg vokste opp😊 Var også en del barnevakt. Vet at mange ikke synes noe om at eldste er barnevakt og sånn (at det blir for mye ansvar), men jeg elsket det! Men alt var frivillig, da. Jeg har hatt veldig godt av å ha flere yngre søsken, jeg har blitt naturlig flink til å håndtere ansvar og syntes det var null problem/ikke noe stress å få egne barn. Har i dag en god jobb med mye ansvar som jeg stresser lite i (mindre enn kollegaer med samme ansvar) - tror det å vokse opp i stor familie (etter dagens standard) har hjulpet meg med det. Anonymkode: c8ba5...c91 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, det synes jeg😊 Og jeg opplevde aldri at det var noe problem med aldersforskjell feks når vi skulle finne på ting på ferier. Det er noe jeg har lest om her inne, falt meg aldri inn at det var et problem da jeg vokste opp😊 Var også en del barnevakt. Vet at mange ikke synes noe om at eldste er barnevakt og sånn (at det blir for mye ansvar), men jeg elsket det! Men alt var frivillig, da. Jeg har hatt veldig godt av å ha flere yngre søsken, jeg har blitt naturlig flink til å håndtere ansvar og syntes det var null problem/ikke noe stress å få egne barn. Har i dag en god jobb med mye ansvar som jeg stresser lite i (mindre enn kollegaer med samme ansvar) - tror det å vokse opp i stor familie (etter dagens standard) har hjulpet meg med det. Anonymkode: c8ba5...c91 Så fint å høre 🤩 Er vel kanskje det vi er mest redd for, at ikke alle skal føle at de ble sett og hørt like mye. Føler vi er veldig flinke på det akkurat nå, men aner jo ikke hvordan det vil bli med enda ett barn. Tenker også mye på hva familien vår vil si og mene...vi har jo selv sagt at vi var helt ferdige nå etter 3 barn og alle er liksom helt enige i at det er galskap å ha mer enn 3 barn 😬 Ts Anonymkode: 128f9...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Ei venninne har 4 barn og de stortrives. Men hvorfor har ikke mannen din kutta strengen? Anonymkode: a4db8...182 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ei venninne har 4 barn og de stortrives. Men hvorfor har ikke mannen din kutta strengen? Anonymkode: a4db8...182 Det var planen det...minste er ikke veldig gammel ennå, så denne overraskelsen kom oss i forkjøpet 😅 og har som sagt brukt p piller siden jeg var 17 år og det har fungert utmerket, så stresset ikke med å få kuttet strengen umiddelbart heller 🙈 Anonymkode: 128f9...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Har 4 barn. Planlagt Går strålende og føler jeg lett kunne fått nr 5 men mannen er ferdig så da må jeg bare pent respektere det 😅 Men begge to er veldig involverte i barnas liv og ser og føler de får masse oppmerksomhet og egentid med hver av oss. Man tenker naturlig nok mye på hvordan kabalen skal gå opp, men man tilpasser seg overraskende fort. Å utifra hva jeg leser så er barnet ønsket av alle så du må bare nyte det. Det løser seg stort sett alltid Og angående familie og venner. Ikke bry deg. Har selv fått høre at jeg har for mange barn osv. Men det er i grunn ikke deres liv, men meg og min kjernefamilie sitt. Får fortsatt sjokkerte blikk og svar når jeg sier at jeg har 4 barn. Du vender seg til det 😅 Anonymkode: 6adb9...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Jeg kjenner svært mange som har fått fire unger. Absolutt ingen har gått fra hverandre etter nr.4 kom. Får man 4 unger har man ofte et ganske stødig forhold, det ryker gjerne lenge før den fjerde ungen. Har blant annet en venninne som fikk fire barn på fire år. Svært slitsomt og alltid mye å gjøre, men samtidig har de ressurser til å jobbe 100%, ha mye besøk, være sosiale ute og ha fosterbarn. Anonymkode: 224e8...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var planen det...minste er ikke veldig gammel ennå, så denne overraskelsen kom oss i forkjøpet 😅 og har som sagt brukt p piller siden jeg var 17 år og det har fungert utmerket, så stresset ikke med å få kuttet strengen umiddelbart heller 🙈 Anonymkode: 128f9...762 Fastlegen min sier at p piller har best virkning for unge kvinner som ikke har født enda. Den har dårligere effekt hos mer voksne kvinner som har født. Det tryggeste er å sterilisere seg eller å la mannen gjøre det. Anonymkode: 88ae6...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden Kjenner faktisk to som ble uplanlagt gravid i førtiårene. De hadde begge to fra før og det gikk kjempefint. En del år etter de to første men ble godt mottatt av søsknene og ingen problem i det hele tatt. Bare hyggelig alt sammen. Men nå var det vel snakk om fire … Anonymkode: 1cff4...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbos Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden Hei! Jeg fikk 4 barnet uolanlagt. 9 år til neste yngste. Og vet du hva .. det er såå koselig. Barna hjelper til og koser seg med minste. Klart det er litt tøft, det spørs jo helt på baby, men merker stor forskjell på 3 tette barn og minste nå. Man har bedre mulighet til å nyte tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Ingen egne erfaringer, men min bror og svigerinne fant plutselig ut at de ventet nummer 4. Det var helt uventet, de trodde de var helt ferdige med barn, hadde solgt alt babyutstyr og min bror hadde bestilt tid til sterilisering. De tok det likevel på strak arm og sa da minsten var liten at nummer 4 var ingenting i forhold til å få første og andre barnet. Lillesøster ble «maskoten» i familien, selv om det tok litt tid for de to eldste å innse hva mamma og pappa hadde gjort for å bli gravide 😄. Det var 16 år mellom eldste og yngste pluss 8 år mellom de to minste. Det var utrolig god hjelp i eldre søsken, i perioder nærmest sloss de om å mate, legge og lese for lillesøster. Det var utrolig herlig å være vitne til, babyen beriket virkelig hele familien. Nå er lillesøster blitt 12 år og har et godt forhold til sine tre eldre søsken. Hun er også blitt tante, noe som er stor stas. Anonymkode: b4730...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden Jeg ble uplanlagt gravid med med nr 4, 8 år mellom første og siste her også. Her gikk det ikke sånn kjempebra. 😭 Siste ble født med diagnoser som gir mye ekstra bekymring og slitasje i hverdagen. Ekteskapet tålte det ikke, mannen var utro, og jeg sitter nå som 50% alenemor. Helt ærlig så hadde nok livet mitt vært bedre med tre barn, men jeg elsker henne av hele mitt hjerte, og hun bringer mye glede i hverdagen. Så jeg angrer ikke på henne. Hadde jeg og eksen min klart å kommunisere bedre, så hadde nok utfordringene vært enklere å takle, men slik ble det dessverre ikke😔 Har dere en god kommunikasjon og er der for hverandre, og har et likestilt ekteskap der begge bidrar med husarbeid og barnepass, vil jeg tenke det vil gå veldig fint. Anonymkode: 1653a...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Så lenge derer har økonomi, energi og rom for en til. Og lysten for en til er der hos dere begge to, så går det sikkert bra. Men kan lese nå inne på foreldre og barn alle de som ikke tenkte over at de skulle bli syk/ufør og sliter økonomisk for det er vist en del som tenker at det skjer ikke meg. Og hvis forholdet skulle ryke. Har du kapasitet til p være deltids forelder for 4 barn? Kanskje ufør i tillegg.. Anonymkode: 50701...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Baby nr 6 på vei her 😅! Skulle ikke beholde, absolutt ikke bære frem. Jeg fikk så kalde føtter. Lurte på ditt og lurte på datt. Var på sykehuset. Angrer. For klart man kan stå i det om alt er bra på hjemmekanten. Helt ærlig, ingen snøring om hvor i ukene vi er. Sist i går, var jeg uke 12. Når jeg egentlig er i uke 11. For sykehuset under undersøkelse om lengde sist uke var jeg i uke 10. Og uken før hod fastlegen var det ikke en celleklump på ultralyden en gang. Annet blodprøve lyste svangerskap... Så luring det her. Så ikke ta abort om du er usikker. Det er da du vil angre mest.. finn ut lengde, på svangerskapet. Og tenk nøye ♥️... Anonymkode: f87b3...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå