Gå til innhold

Uplanlagt gravid med baby nr 4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her inne med 4 barn? Trenger å høre noen positive historier..fant ut i dag at jeg er gravid med nr.4, veldig uplanlagt. Vi skulle stoppe på 3 barn, 4 har aldri vært i tankene engang. Det vil bli 8 år mellom eldste og yngste.

Brukt p-pille siden jeg var 17 år, aldri har det skjedd at jeg har blitt uplanlagt gravid. Jeg tar pilla til samme tid hver dag...forstår virkelig ikke hva som har skjedd 😢 så hver så snill, ingen negative kommentarer, det er det siste jeg trenger nå

Anonymkode: 128f9...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eneste person som kan svarer på det, er deg!

Hvordan har dere det nå? Er hverdagen fin, og energien og helsen på topp? Har dere et godt nettverk rundt dere? Hvordan ser dere for dere at det blir? Blir storesøsken «snille» mot lille, slik du kjenner barna? Ingen utfordrende diagnoser blandt søsken som krever dere ekstra av dere foreldrene?

I noen familier ville et 4. barn veltet lasset og gått raka vegen til H…. For andre vil det kunne gå helt fint. Det kommer helt an på så mange faktorer…

Anonymkode: 1623c...aca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har «bare» tre barn selv, men jeg kjenner til flere som har fire barn. For noen var det planlagt, for andre var det en overraskelse. Det gikk bra med dem alle! Hvis du ønsker å beholde, så beholder du. Det kan bli et fint og koselig liv for dere alle. Alle familier er ulike, og det finnes ingen fasit for hvordan livet og familien skal være - dere må lage deres egen vei. 

Angående forskjell i alder: Jeg kjenner søsken med flere års aldersforskjell enn 8 år som har veldig gode forhold. Det avhenger mer av personligheten og hvordan man legger til rette, enn av hvor mange år det er imellom.

Anonymkode: b5277...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eneste person som kan svarer på det, er deg!

Hvordan har dere det nå? Er hverdagen fin, og energien og helsen på topp? Har dere et godt nettverk rundt dere? Hvordan ser dere for dere at det blir? Blir storesøsken «snille» mot lille, slik du kjenner barna? Ingen utfordrende diagnoser blandt søsken som krever dere ekstra av dere foreldrene?

I noen familier ville et 4. barn veltet lasset og gått raka vegen til H…. For andre vil det kunne gå helt fint. Det kommer helt an på så mange faktorer…

Anonymkode: 1623c...aca

Hverdagen er veldig fin :) vi har masse familie rundt oss på begge sider og jentene våre er så fine med hverandre ❤️ Jeg vet de ville tatt veldig godt i mot en ny baby, ingen tvil. Vi har stor nok bil og stor nok plass så det er ikke et problem, mer redd for at 4 føles veldig mye mer ut enn 3😅 Jeg har heldigvis en mann som bidrar masse hjemme og er en fantastisk pappa. Jeg er nok mest i sjokk nå, hadde absolutt ikke forventet dette..

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har «bare» tre barn selv, men jeg kjenner til flere som har fire barn. For noen var det planlagt, for andre var det en overraskelse. Det gikk bra med dem alle! Hvis du ønsker å beholde, så beholder du. Det kan bli et fint og koselig liv for dere alle. Alle familier er ulike, og det finnes ingen fasit for hvordan livet og familien skal være - dere må lage deres egen vei. 

Angående forskjell i alder: Jeg kjenner søsken med flere års aldersforskjell enn 8 år som har veldig gode forhold. Det avhenger mer av personligheten og hvordan man legger til rette, enn av hvor mange år det er imellom.

Anonymkode: b5277...6a9

Takk for fint svar!❤️ Eldste her går rundt og drømmer om ny søster eller bror så tror nok ikke den aldersforskjellen blir veldig negativ i alle fall :) Abort sitter veldig langt inne, for jeg vet vi har plass og tid..barn er en stor del av livet mitt og jeg elsker å være mamma i tillegg til jobb i bhg☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan svare som eldst av fire søsken at jeg er kjempeglad for alle sammen😊 Da minstemann kom var det veldig stas (jeg var tolv), og som voksen setter jeg skikkelig stor pris på at vi er så pass «mange».

Anonymkode: c8ba5...c91

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan svare som eldst av fire søsken at jeg er kjempeglad for alle sammen😊 Da minstemann kom var det veldig stas (jeg var tolv), og som voksen setter jeg skikkelig stor pris på at vi er så pass «mange».

Anonymkode: c8ba5...c91

Så fint å høre🥰 føler du at foreldrene deres klarte å se alle sammen like mye og gi alle like mye oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...