AnonymBruker Skrevet 8. april #21 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, men om man har ei historie med å skade andre er man likevel i praksis slem om man ikke oppsøker hjelp. Anonymkode: 98bfd...2be Hva vet vel vi om hvem som oppsøker hjelp, og på hvilke måter? Jeg tenker ikke på folk som slem eller snill, det tror jeg er lite hensiktsmessig for oss alle. Vi er mennesker, de fleste av oss både støtter og skader folk gjennom livet. Anonymkode: 54057...dfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 8. april #22 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tenker at alle fortjener bedre. Sånn bare iboende at de er et menneske. Folk fortjener trygghet, verdsettelse, fellesskap. Det betyr ikke at jeg tenker at den som slår opp ikke er ansvarlig for situasjonen de selv har kommet i. Eller kanskje selv heller ikke er et catch. Men noen ganger handler det om å bli alene for så å ta tak i tingene sine, jobbe seg bort fra mønstrene sine, så en kan velge en partner basert på selvaktelse, og ikke basert på mindreverdskomplekser. Anonymkode: 54057...dfe Hvordan klarer man ikke å gjøre dette sammen med noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #23 Del Skrevet 8. april Gratis skrev (5 minutter siden): Hvordan klarer man ikke å gjøre dette sammen med noen? Mange klarer å gjøre det sammen med noen. Andre gjør det ikke. Andre har valgt en partner basert på sårene sine, som gjør at de rett og slett er med noen som repeterer de vonde tankene de har om seg selv, da er det vanskelig å lære seg nye mønster. Anonymkode: 54057...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #24 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, men om man har ei historie med å skade andre er man likevel i praksis slem om man ikke oppsøker hjelp. Anonymkode: 98bfd...2be Slem er man ikke. At handlingene ikke er bra. Det blir noe annet. Anonymkode: c9677...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 8. april #25 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange klarer å gjøre det sammen med noen. Andre gjør det ikke. Andre har valgt en partner basert på sårene sine, som gjør at de rett og slett er med noen som repeterer de vonde tankene de har om seg selv, da er det vanskelig å lære seg nye mønster. Anonymkode: 54057...dfe Alle fortjener jo bedre når vi snakker om en form for vold, men TS skriver ingenting annet enn "å fortjene bedre". Statistikken fra USA er ganske brutal nå. Nesten 90 prosent av alle høyt utdannede liberale kvinner initierer nå skilsmissen, jeg tviler på at 90% av deres menn er voldelige. Det skal jo legges til at unge menn i USA, forståelig nok ikke lenger vil gifte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #26 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Her ser vi ting forskjellig. Jeg tror menneskets psyke er ganske god på å fortrenge skaden en påfører, en ser det rett og slett ikke. En har ikke intensjon om å skade, en har intensjon om å f.eks irettesette, oppdra, få kontroll, beskytte seg selv. Hvilken intensjon en har, endrer ikke skadeutfallet eller ansvaret. Hva er det som får deg til å ønske å se verden slik, at det er så mange som er aktivt onde og som ønsker å skade? Anonymkode: 54057...dfe Hva mener du med at jeg «ønsker» å se verden slik? Jeg har opplevd og sett vold i nære relasjoner. Hvis man er voldelig og samtidig ikke gjør alt for å unngå å skade et annet menneske så ønsker man faktisk å skade det mennesket. Vold i nære relasjoner er ikke uhell. Og det er det vi snakker om her. Ikke at jeg ved et uhell mistet et glass på tærne til samboer når jeg tømte oppvaskmaskinen. Anonymkode: 8970f...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #27 Del Skrevet 8. april Cancellara skrev (17 timer siden): Det er en floskel som er utbredt ja, og egentlig unødvendig å bruke. Man vet ikke hva slags menneske som sitter bak tastaturet og sier " du fortjener bedre" til. Greit nok at man ønsker et medmenneske det bedre ift. en historie som blir fortalt, men så lenge man ikke kjenner vedkommende selv bør man spare på lykkeønsker. Videre har en sak flere enn to sider, og her på forumet leser vi alltid hva den "sårende" part er blitt utsatt for. Det blir for objektivt. Personlig er jeg forsiktig med å bruke uttrykket, men de som engasjerer seg voldsomt for en sak som er skrevet kaster seg veldig over "bare gå - du fortjener bedre"...uten å vite sannheten 100 %..... Man vet ikke hvem mennesker er uansett om de sitter bak et tastatur eller om man kjenner dem i det virkelige liv. Den personen du tror er hel ved driver kanskje og terroriserer familien sin bak lukkede dører. Skal man da aldri ønske noen vel, fordi det er en liten sjanse for at de faktisk ikke fortjener bedre? Det blir en veldig rigid tankegang. De fleste er greie folk som fortjener bedre enn elendig behandling. Så får det heller bare være at kanskje ett menneske som ikke fortjener det får en lykkeønskning. Det er jo verdt det, når 99 andre trenger støtte for å komme seg videre fra noen som egentlig er uakseptabelt. Anonymkode: 51147...a4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #28 Del Skrevet 8. april ashley jackson skrev (17 timer siden): Ofte når en person her på KG lurer på om hun skal gjøre det slutt, får hun mange svar som er "du fortjener bedre!" Hvordan vet dere det? Kan hende at ts ikke fortjener bedre? Vel. Enkelte ting er det ingen som fortjener. Slike som vold, utroskap, psykisk mishandling osv. Anonymkode: 52113...9ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #29 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Her ser vi ting forskjellig. Jeg tror menneskets psyke er ganske god på å fortrenge skaden en påfører, en ser det rett og slett ikke. En har ikke intensjon om å skade, en har intensjon om å f.eks irettesette, oppdra, få kontroll, beskytte seg selv. Hvilken intensjon en har, endrer ikke skadeutfallet eller ansvaret. Hva er det som får deg til å ønske å se verden slik, at det er så mange som er aktivt onde og som ønsker å skade? Anonymkode: 54057...dfe Man trenger ikke være aktivt ond, å gå ut og leter etter mennesker å skade eller legge intrikate planer. Bare ikke bry seg om andres følelser. Det koster lite, faktisk koster det mye mindre enn å være grei. Det er minste motstand, kanskje litt latskap. Ikke tenke seg om før man handler. Si hva man vi. Gjøre som passer en best, hva man har lyst til. Følge sitt ego. Gaslighte litt etterpå, hvis noen lager bråk (som regel lager de ikke bråk, fordi de er redde for konsekvensene). Det er veldig lettvint og behangelig for herskere å fortsette å herske. Å holde opp "sikkert gode intensjoner" som et skjold for slike mennesker ser jeg ikke noe poeng i. Det fremstår også ganske unyansert. Anonymkode: 51147...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #30 Del Skrevet 8. april Gratis skrev (4 timer siden): Alle fortjener jo bedre når vi snakker om en form for vold, men TS skriver ingenting annet enn "å fortjene bedre". Statistikken fra USA er ganske brutal nå. Nesten 90 prosent av alle høyt utdannede liberale kvinner initierer nå skilsmissen, jeg tviler på at 90% av deres menn er voldelige. Det skal jo legges til at unge menn i USA, forståelig nok ikke lenger vil gifte seg. Ja, for en verden vi lever i! Anonymkode: 54057...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #31 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva mener du med at jeg «ønsker» å se verden slik? Jeg har opplevd og sett vold i nære relasjoner. Hvis man er voldelig og samtidig ikke gjør alt for å unngå å skade et annet menneske så ønsker man faktisk å skade det mennesket. Vold i nære relasjoner er ikke uhell. Og det er det vi snakker om her. Ikke at jeg ved et uhell mistet et glass på tærne til samboer når jeg tømte oppvaskmaskinen. Anonymkode: 8970f...f74 Vi ser vel verden slik vi ønsker å se den? Derfor skrev jeg ønsker å se verden slik, så jeg lurer på hva som får deg til å tenke slik at folk har ofte intensjon om å skade? Jeg har opplevd og sett vold i nære relasjoner jeg også, forstår ikke helt hva det har med saken å gjøre. Som sagt, jeg tenker annerledes enn deg. Jeg tenker at folk er sammensatte, og at det er mange behov i spill, at de aller fleste som skader andre ikke har det som intensjon, men så mange andre ting gjør at det skjer. Vi kan godt gå frem og tilbake med dette mange ganger, om hva du mener, og så hva jeg mener, men det er ikke så veldig interessant. Det jeg lurer på er ha det er som gjør at du ønsker å tenke at folk ønsker å skade andre, heller enn å se at det handler om deres egne sår og udekte behov. Anonymkode: 54057...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #32 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man trenger ikke være aktivt ond, å gå ut og leter etter mennesker å skade eller legge intrikate planer. Bare ikke bry seg om andres følelser. Det koster lite, faktisk koster det mye mindre enn å være grei. Det er minste motstand, kanskje litt latskap. Ikke tenke seg om før man handler. Si hva man vi. Gjøre som passer en best, hva man har lyst til. Følge sitt ego. Gaslighte litt etterpå, hvis noen lager bråk (som regel lager de ikke bråk, fordi de er redde for konsekvensene). Det er veldig lettvint og behangelig for herskere å fortsette å herske. Å holde opp "sikkert gode intensjoner" som et skjold for slike mennesker ser jeg ikke noe poeng i. Det fremstår også ganske unyansert. Anonymkode: 51147...a4c Det at jeg tenker at folk ikke har onde intensjoner, betyr ikke at jeg tenker at de har gode intensjoner. Anonymkode: 54057...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april #33 Del Skrevet 9. april ashley jackson skrev (På 7.4.2025 den 17.41): Ofte når en person her på KG lurer på om hun skal gjøre det slutt, får hun mange svar som er "du fortjener bedre!" Hvordan vet dere det? Kan hende at ts ikke fortjener bedre? Fordi ALLE fortjener bedre enn en del av det man leser om her inne. Anonymkode: 41b36...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå