ashley jackson Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Ofte når en person her på KG lurer på om hun skal gjøre det slutt, får hun mange svar som er "du fortjener bedre!" Hvordan vet dere det? Kan hende at ts ikke fortjener bedre? 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Jeg tenker at alle fortjener bedre. Sånn bare iboende at de er et menneske. Folk fortjener trygghet, verdsettelse, fellesskap. Det betyr ikke at jeg tenker at den som slår opp ikke er ansvarlig for situasjonen de selv har kommet i. Eller kanskje selv heller ikke er et catch. Men noen ganger handler det om å bli alene for så å ta tak i tingene sine, jobbe seg bort fra mønstrene sine, så en kan velge en partner basert på selvaktelse, og ikke basert på mindreverdskomplekser. Anonymkode: 54057...dfe 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men noen ganger handler det om å bli alene for så å ta tak i tingene sine, jobbe seg bort fra mønstrene sine, så en kan velge en partner basert på selvaktelse, og ikke basert på mindreverdskomplekser. Anonymkode: 54057...dfe Dette. Ofte fortjener man bedre ved at man behandler seg selv bedre. Anonymkode: 26caf...72d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Fordi alle normalt oppegående mennesker som ikke har til hensikt å såre eller skade andre fortjener faktisk bedre. Det betyr dessverre ikke at alle FÅR det bedre, men ingen behøver å finne seg i å bli behandlet dårlig. Anonymkode: dd3d2...09a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden nei, det vet vi ikke. Det er bare en floskel man brer om seg med Anonymkode: ce27e...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Fordi ingen fortjener å bli behandlet så dårlig som de blir i en del av de forholdene som blir beskrevet her inne. Det handler ikke om hva en selv gjør, det handler om helt grunnleggende respekt for sine medmennesker. Ingen fortjener for eksempel å bli utsatt for vold i noen form. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi alle normalt oppegående mennesker som ikke har til hensikt å såre eller skade andre fortjener faktisk bedre. Det betyr dessverre ikke at alle FÅR det bedre, men ingen behøver å finne seg i å bli behandlet dårlig. Anonymkode: dd3d2...09a De fleste som er voldelig eller skader andre på andre måter har jo heller ingen hensikt eller intensjon om å skade eller såre den andre. Anonymkode: 54057...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Fordi ingen fortjener å bli behandlet dårlig? I de aller fleste tilfeller hvor folk sier det til ts så er det jo fordi de blir behandlet dårlig. Anonymkode: 40666...439 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancellara Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Det er en floskel som er utbredt ja, og egentlig unødvendig å bruke. Man vet ikke hva slags menneske som sitter bak tastaturet og sier " du fortjener bedre" til. Greit nok at man ønsker et medmenneske det bedre ift. en historie som blir fortalt, men så lenge man ikke kjenner vedkommende selv bør man spare på lykkeønsker. Videre har en sak flere enn to sider, og her på forumet leser vi alltid hva den "sårende" part er blitt utsatt for. Det blir for objektivt. Personlig er jeg forsiktig med å bruke uttrykket, men de som engasjerer seg voldsomt for en sak som er skrevet kaster seg veldig over "bare gå - du fortjener bedre"...uten å vite sannheten 100 %..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Cancellara skrev (1 minutt siden): Det er en floskel som er utbredt ja, og egentlig unødvendig å bruke. Man vet ikke hva slags menneske som sitter bak tastaturet og sier " du fortjener bedre" til. Greit nok at man ønsker et medmenneske det bedre ift. en historie som blir fortalt, men så lenge man ikke kjenner vedkommende selv bør man spare på lykkeønsker. Videre har en sak flere enn to sider, og her på forumet leser vi alltid hva den "sårende" part er blitt utsatt for. Det blir for objektivt. Personlig er jeg forsiktig med å bruke uttrykket, men de som engasjerer seg voldsomt for en sak som er skrevet kaster seg veldig over "bare gå - du fortjener bedre"...uten å vite sannheten 100 %..... Hvorfor tenker du en skal spare på lykkeønsker til folk en ikke kjenner? Jeg ønsker alle vel, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal holde det tilbake, men jeg er nysgjerrig på hvordan du tenker rundt det. Anonymkode: 54057...dfe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden ashley jackson skrev (32 minutter siden): Ofte når en person her på KG lurer på om hun skal gjøre det slutt, får hun mange svar som er "du fortjener bedre!" Hvordan vet dere det? Kan hende at ts ikke fortjener bedre? Fordi folk fortjener jo å ha det bra i de forholdene de er i 😊 Det er jo logisk i min verden 😊 Om man leser om folk i forhold som ikke fungerer optimalt, så vil man jo prøve å få dem på bedre tanker 😊 Man ønsker jo å være et medmenneske 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden Ingen mennesker fortjener å bli utsatt for - psykisk eller fysisk vold - manipulasjon - Utroskap - bli gjort narr av Eller lignende som tilsvarer noe av dette. Så ja da fortjener de bedre. Anonymkode: c9677...c4c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Cancellara skrev (11 minutter siden): Videre har en sak flere enn to sider, og her på forumet leser vi alltid hva den "sårende" part er blitt utsatt for. Joda, i de mer «trivielle» sakene her er det gjerne sånn, men jeg synes ikke «den andre siden» er spesielt relevant når det handler om åpenbart fæle forhold - der den andre parten er utro gang på gang gjennom mange år, eller utøver fysisk eller psykisk vold. Anonymkode: fa76b...9cd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Kvinnene på KG beskriver jo situasjoner der de strekker seg langt, de blir utnyttet og mennene er idioter - og de fortjener ikke det. Anonymkode: 019a2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Vel, jeg tenker jo i utgangspunktet at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Spesielt om de blir slått, mishandlet, gaslightet, manipulert. Det finnes jo selvsagt situasjoner hvor man kan finne på å si ting som at de kan takke seg selv, at folk får som fortjent, eller at de fortjener hverandre (som i at begge er rasshøl). Men jeg tar ikke utgangspunkt i at det er sånn. Det er jo mye i livet som ingen fortjener og som jeg ikke unner min verste fiende. Anonymkode: d2e01...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): De fleste som er voldelig eller skader andre på andre måter har jo heller ingen hensikt eller intensjon om å skade eller såre den andre. Anonymkode: 54057...dfe Vet du hva. Dette er ansvarsfraskrivelse. Det er klart de har en intensjon om å skade. Ja, det finnes sikkert noen som er så pass psykisk syke at de ikke har verktøyene til å stå mot hvilke følelser som bruser opp inni. Men, hvis du ikke ønsker å skade et annet menneske så gjør du ALT for å unngå det. Man søker hjelp, man tar avstand, man slutter å skade! Anonymkode: 8970f...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Cancellara skrev (11 timer siden): Det er en floskel som er utbredt ja, og egentlig unødvendig å bruke. Man vet ikke hva slags menneske som sitter bak tastaturet og sier " du fortjener bedre" til. Greit nok at man ønsker et medmenneske det bedre ift. en historie som blir fortalt, men så lenge man ikke kjenner vedkommende selv bør man spare på lykkeønsker. Videre har en sak flere enn to sider, og her på forumet leser vi alltid hva den "sårende" part er blitt utsatt for. Det blir for objektivt. Personlig er jeg forsiktig med å bruke uttrykket, men de som engasjerer seg voldsomt for en sak som er skrevet kaster seg veldig over "bare gå - du fortjener bedre"...uten å vite sannheten 100 %..... I denne konteksten så spiller det faktisk ikke rolle om en sak har hundre sider eller man vet sannheten 100%. Det er HI man svarer. Eller hva da, har du blitt dumpet av noen som har fått råd på KG om å dumpe deg og du mener det er urettferdig? Anonymkode: 8970f...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): De fleste som er voldelig eller skader andre på andre måter har jo heller ingen hensikt eller intensjon om å skade eller såre den andre. Anonymkode: 54057...dfe Nei, men om man har ei historie med å skade andre er man likevel i praksis slem om man ikke oppsøker hjelp. Anonymkode: 98bfd...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden jo, vi (jeg ) kan vite at ingen fortjener dårlig behandling. Anonymkode: 7903c...073 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå