AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:53 #1 Del Skrevet mandag kl 14:53 Når jeg skal legge inn pasta i lifesum, veier man pastaen før eller etter den er kokt i vann? På pakken står det 359 kalorier pr 100 gram. Maten veier klart mer når den er kokt i vann... Skjønner ikke. Blir jo ikke mer kalorier av å koke det i vann. Skal jeg veie pastaen før jeg koker eller etter ? Anonymkode: c270b...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:56 #2 Del Skrevet mandag kl 14:56 Det er nok ment ukokt Anonymkode: 7be69...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet mandag kl 14:59 #3 Del Skrevet mandag kl 14:59 Det er nok snakk om 359 kcal per 100 gram ukokt pasta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:59 #4 Del Skrevet mandag kl 14:59 Pastaen blir jo veldig mye tyngre av vannet, så jeg tror de mener ukokt vare. Som med ris, de nevner vel alltid antall gram ris som ukokt, ikke etterpå? Anonymkode: 8d577...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet mandag kl 15:12 #5 Del Skrevet mandag kl 15:12 For å gjøre livet litt enklere. 1 gram karbohydrat er ca 4 kcal. Så hvis du har en relativt tørr kilde til karbohydrater kan du anta at det er snakk om noe i nærheten av 400 kcal. Kokt pasta har trukket til seg mye vann og kaloriinnholdet per 100 gram vil ha sunket drastisk. Trolig er det så lavt som 150+ kcal per 100 gram kokt pasta. Jeg vil tippe ulike pastaer har ulik absorberingsevne. Derfor er det rimelig lett å se at 350 kcal per 100 gram pasta eller ris er tørr pasta eller ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet mandag kl 15:35 #6 Del Skrevet mandag kl 15:35 Det er for tørrvare. Vekt etter koking kan du gange med 2.5. Det gjelder ris også. Så om du måler opp 100 gram pasta så vet du at du får i deg 350 kalorier. Etter koking vil samme menge veie 875 gram, men vil fremdeles inneholde 350 kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå