Gå til innhold

Vogn som håndbaggasje

Grab

Anbefalte innlegg

Hei.  Vi har en baby på 5 uker, fremover må vi fly ofte fra Bergen til Oslo med baby. Ofte bare dagsturer. Vet noen om en vogn baby kan bruke som man kan ta med som håndbaggasje? Og ikke koster evig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen vogner er godkjent som håndbagasje, men du kan spørre om å få ha vognen frem til gate. Dette er enklere p få tillatelse om vognen er en trille og ikke dypvogn.

Hilsen OSL ansatt/bagasje

Anonymkode: 45871...b91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes en del som kan slås sammen. Vi har en Yngri fra Barnas hus som ligner på Boogaboo butterfly. Jeg har alltid fått lov å ta den med på flyet, men har ofte valgt å sjekke den inn ved gate uansett da jeg ikke akkurat trenger den inne i kabinen.

MEN disse kan bare brukes av litt større barn. Vogner med bagdel finnes ikke i reiseversjon, meg bekjent. Alternativet for en så liten er kombinasjonen bilstol, bilstoladapter og reisetrille. Her kjenner jeg bare til butterfly, som er god, men dyr. Jeg ville antakelig ha sjekka inn vanlig vogn og hatt baby i bæresele på flyplassen før hen er stor nok til sportsvogn og reisetrille.

Anonymkode: c3001...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har hatt med reisetrille som håndbagasje både i hyllen over setet og kabinpersonalet har lagret den hos oss. Trillen var bittelitt større enn målene for håndbagasje, men det gikk fint. 

Anonymkode: 35ed1...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes en del som kan slås sammen. Vi har en Yngri fra Barnas hus som ligner på Boogaboo butterfly. Jeg har alltid fått lov å ta den med på flyet, men har ofte valgt å sjekke den inn ved gate uansett da jeg ikke akkurat trenger den inne i kabinen.

MEN disse kan bare brukes av litt større barn. Vogner med bagdel finnes ikke i reiseversjon, meg bekjent. Alternativet for en så liten er kombinasjonen bilstol, bilstoladapter og reisetrille. Her kjenner jeg bare til butterfly, som er god, men dyr. Jeg ville antakelig ha sjekka inn vanlig vogn og hatt baby i bæresele på flyplassen før hen er stor nok til sportsvogn og reisetrille.

Anonymkode: c3001...342

Joda, babyzen yoyo går som håndbagasje hos de fleste flyselskap, og har en liggedel til de minste. Det er ikke noen fullverdig vogn som jeg ville hatt som eneste vogn, men til reise funker den. Den er ikke spesielt billig, dessverre. 

Anonymkode: 2a673...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grab skrev (3 timer siden):

Hei.  Vi har en baby på 5 uker, fremover må vi fly ofte fra Bergen til Oslo med baby. Ofte bare dagsturer. Vet noen om en vogn baby kan bruke som man kan ta med som håndbaggasje? Og ikke koster evig mye. 

Det har frustrert meg såååå mye at så og si alle vognene som selges som håndbagasjestørrelse er akkurat bittelitt større enn håndbagasjemålene til Norwegian, SAS og Widerøe. Og utlånsvogner på Gardermoen kan du se langt etter, de er uansett uegnet for barn som ikke kan sitte eller trenger å sove. Den eneste vognen jeg har funnet som er innenfor Norwegian sine mål er Silver Cross 3. Ikke 4 eller 5 da de er litt større, men 3. Har ikke prøvd den selv, men foldemekanismen skal visstnok gjøre den litt mindre solid over tid. Jeg har selv vært vitne til at noen stakkars foreldre måtte sjekke inn sin bittelille reisevogn fordi den var noen ytterst få cm for stor, så det er ikke alltid det går bra å ta med en reisevogn som er bittelitt for stor.   

Det er mye brostein i Bergen, så det er jo også noe å tenke på. Har du mulighet til å ha en ekstra vogn stående fast i Bergen? Jeg hadde gått for bæresele på flyplassen om jeg var deg.     

Anonymkode: 85a8c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen vogner er godkjent som håndbagasje, men du kan spørre om å få ha vognen frem til gate. Dette er enklere p få tillatelse om vognen er en trille og ikke dypvogn.

Hilsen OSL ansatt/bagasje

Anonymkode: 45871...b91

Er dette opp til flyselskapet eller flyplassen? Er dette noe man kan få godkjent noen dager på forhånd før utreise? 

Anonymkode: 85a8c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har reist med Babyzen Yoyo og aldri fått avslag. Hverken i Norge, Europa eller i USA

Anonymkode: 44a4b...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grab skrev (4 timer siden):

Står reise og er på både Flesland og Gardermoen til utlån. Ellers så er bæretøy å anbefale. 

Anonymkode: b7185...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Står reisetriller til utlån på både Flesland og Gardermoen til utlån. Ellers så er bæretøy å anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...