AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:00 #21 Del Skrevet mandag kl 21:00 Gaia skrev (9 minutter siden): Noen får barn tidlig, og før de har råd til å etablere seg, f.eks. hvis man er student. Man kan ikke straffe folk for det, men samtidig må man ha tatt en del dårlige valg for å ikke ha greid å spare seg opp til noe som helst egenkapital. Kanskje ble man tidlig ufør, og da er det dessverre slik at bankene ikke tør å satse på folk som har liten inntekt. Da er man bundet til å leie, dessverre. Men man straffes da virkelig ikke - dette blir en konsekvens av egne valg. Hvis man velger å få barn mens man er student, så må man ta høyde for at det kan bli tøft økonomisk... Anonymkode: f7f43...026 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:07 #22 Del Skrevet mandag kl 21:07 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg og min mann sitter med en dårlig følelse. Vi har ikke penger til å få kjøpt et fast bosted til oss og barna . Vi får ikke lån. Har søkt husbanken men vi får ikke innvilget av en eller annen grunn. Venter på svar hvorfor. Ingen kan hjelpe oss og grunnet helse problemer hos meg og gjeld fra før hos han så har vi ikke sjangs 😔 vi har det veldig bra sammen både barn og voksne sånn ellers. Men dette at vi må ut her vi leier nå og ikke finner annet å leie gjør meg helt tom. Alt vi ønsker er et bosted. Flere som opplever dette? Utrolig slitsomt og leit at det ikke skal finnes muligheter for oss som ikke helt har fått til dette med økonomi 😞 Anonymkode: b4c98...e5c Dere får nesten se svaret fra Husbanken og ta det fra der. Og inntil videre finne et nytt sted å leie. Anonymkode: 6a1c7...06e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:20 #23 Del Skrevet mandag kl 21:20 Kommunen soper opp alt til ukrainere, og det var fra før rimelig fylt opp med syrere. Her i kommunen vi bor er det knapt leieleiligheter igjen til ikke-flyktninger, og de få som er leies ut til blodpris, for de vet at kommunen blar opp. Nitriste dager om man ikke eier bolig Anonymkode: ad034...4f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:59 #24 Del Skrevet tirsdag kl 00:59 ashley jackson skrev (9 timer siden): Kan dere få lån gjennom hver deres arbeidsgiver? Hvilken arbeidsgiver låner ut store summer til medarbeidere? Slike lån er gjerne maks 20-30.000. Anonymkode: 89d36...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet tirsdag kl 04:34 #25 Del Skrevet tirsdag kl 04:34 AnonymBruker skrev (14 timer siden): jeg og min mann sitter med en dårlig følelse. Vi har ikke penger til å få kjøpt et fast bosted til oss og barna . Vi får ikke lån. Har søkt husbanken men vi får ikke innvilget av en eller annen grunn. Venter på svar hvorfor. Ingen kan hjelpe oss og grunnet helse problemer hos meg og gjeld fra før hos han så har vi ikke sjangs 😔 vi har det veldig bra sammen både barn og voksne sånn ellers. Men dette at vi må ut her vi leier nå og ikke finner annet å leie gjør meg helt tom. Alt vi ønsker er et bosted. Flere som opplever dette? Utrolig slitsomt og leit at det ikke skal finnes muligheter for oss som ikke helt har fått til dette med økonomi 😞 Anonymkode: b4c98...e5c Betal ned gjelda fortest, spar til egenkapital, søk boliglån igjen. Vipps, så har dere mulighet til å kjøpe. Det er aldri for sent. Men da må dere leve billigst mulig, kutte ut alt dere kan, samt ta ekstrajobb/øke inntekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:50 #26 Del Skrevet tirsdag kl 04:50 Ingen vil låne ut penger til folk som ikke er sikre betalere, det er vel logisk. Hva er forhistorien til at dere er voksne med flere barn uten å ha kontroll på økonomien? Hvilke valg har dere gjort for å havne der? Anonymkode: ccc12...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:55 #27 Del Skrevet tirsdag kl 04:55 Tenker at avslag på lån fra Husbanken først og fremst er pga gjeld. Det var de opptatt av da de ga meg lån, hadde ikke fått med gammel gjeld. Anonymkode: d2c3c...4ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:14 #28 Del Skrevet tirsdag kl 05:14 Det er nok gjelden som er årsaken. Har dere full oversikt over gjeld og budsjett osv.? Hvis ikke kan det være lurt å starte med et møte med en økonomisk rådgiver. Legg en plan for hvordan han kan betale ned mest mulig av gjelda deres samtidig som dere sparer mest mulig egenkapital. Når det gjelder leieboliger har jeg fra tidligere av erfart at det å legge ut en egen annonse på Finn med en bra presentasjon av dere med bilder fungerer fint. Ikke alle utleiere legger ut egne annonser, mange vil heller velge leietakere selv. I min by finnes det også Facebookgrupper for utleie hvor man også kan legge ut en presentasjon. Unngå å få dere til å høres ut som ofre, ikke overshare, men presenter dere som en familie folk har lyst til å leie ut til. Ikke still for mange krav til boligen i denne annonsen/posten, men skriv det aller viktigste (f.eks. makspris og eventuelt hvor mange soverom dere minst trenger). Så kan dere heller takke nei til eventuelle tilbud. Bilder av dere (foreldrene, ansiktsbilder av barna er ikke nødvendig) gjør at det er lettere å få et inntrykk av dere, så det er anbefalt for å skape interesse. Anonymkode: 60f55...f55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet tirsdag kl 07:25 #29 Del Skrevet tirsdag kl 07:25 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men man straffes da virkelig ikke - dette blir en konsekvens av egne valg. Hvis man velger å få barn mens man er student, så må man ta høyde for at det kan bli tøft økonomisk... Anonymkode: f7f43...026 Jeg mente ikke straffe bokstavelig da … Burde vel ha skrevet at det staffer seg økonomisk p få barn mens man er student, men tror folk tok poenget mitt til tross for hvordan jeg ordla meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:35 #30 Del Skrevet tirsdag kl 07:35 Gaia skrev (10 timer siden): Noen får barn tidlig, og før de har råd til å etablere seg, f.eks. hvis man er student. Man kan ikke straffe folk for det, men samtidig må man ha tatt en del dårlige valg for å ikke ha greid å spare seg opp til noe som helst egenkapital. Kanskje ble man tidlig ufør, og da er det dessverre slik at bankene ikke tør å satse på folk som har liten inntekt. Da er man bundet til å leie, dessverre. Å det er et valg man tar. Bør være voksne når man velger å få barn, så man forstår konsekvensen av sine valg. Det er ingen andres ansvar å hjelpe de som tar dårlige valg. Livet skjer oss alle og noen blir syke og uføre, det bør man ha med seg i bakhodet. Anonymkode: c7341...83d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:39 #31 Del Skrevet tirsdag kl 07:39 Det er nok gjelden som er årsaken, i flere kommuner gir de ikke startlån om man har forbruksgjeld. Dere må nesten finne en plass å leie og prioritere å nedbetale gjelden fortest mulig. Dersom det er null muligheter for dere på leiemarkedet må dere nesten ta kontakt med nav, man har krav på tak over hodet. Anonymkode: 106f9...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet tirsdag kl 14:21 #32 Del Skrevet tirsdag kl 14:21 Det er faktisk anbefalt å få barn tidlig (nå er det en annen diskusjon da), for kvinner føder barn stadig senere, fordi «alt må være på plass». Det går ut over antall barn man får, og at man har større risiko for å få barn med fysiske og psykiske utviklingshemminger. Man burde heller premiert de som fikk barn før fylte 25. Nå er det da også fint mulig å studere og få seg en god jobb mens man har små barn, selv om det er mye tøffere. Hvis man da blir ufør rett etter utdanning, blir det vanskeligere å skaffe seg en bolig man eier i stedet for å leie. Men det er ikke en menneskerett å eie eget hus. Lengre ned i Europa er det prosentvise antallet som eier egen bolig betraktelig lavere enn hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå