AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:04 #41 Del Skrevet tirsdag kl 13:04 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS. Vi leide. Han sier til nød at jeg kan få 20% samvær, men han skulle ha 80% av samværet. Om jeg skal ha noe mer, så skal jeg flytte nærmere han, slik at hen kan være i den barnehagen hen går i nå og ikke trenger å flytte på seg. 2 Han går ikke ned med skipet alene, han drar med alle rundt sier han. Og det er bekymringsverdig, for han legger jo i dette at han går rettens vei for å få barnet mest mulig. Så, så langt har han tenkt da... Mens jeg niholder på forholdet og ønsker av hele mitt hjerte at dette skulle fungere Anonymkode: 268f7...770 Han kan jo ikke bare bestemme hvilken samværsprosent dere skal ha, det er jo noe dere må bli enige om sammen, eller vi familievernkontoret. Er det noen grunn til at han mener at du kun til nød kan ha 20%? Jobber noen av dere? Anonymkode: da74e...543 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:14 #42 Del Skrevet tirsdag kl 13:14 Denne tullebukken av en mann bestemmer ikke alt nei. Du må jo finne deg et sted å bo , og dere må gjennom megling og skaffe samværsavtale. Ikke hør på dette vrøvlet han kommer med. Du er bare blir kuet og underdanig av heile greia. Det går det an å gjøre noe med, og det er å finne et sted å bo for deg og barnet. Hvordan skal han greie å ta seg av barnet når han gamer til alle døgnets tider? Jobber han ikke? Hvordan har barnet det midt oppe i dette kaoset? Anonymkode: b683e...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:29 #43 Del Skrevet tirsdag kl 13:29 TS. Ettersom jeg skriver her nå, føler jeg meg bare mer tullete. Huff. Men ja, det er vel ganske ille dette her. Er jo svært få jeg snakker med dette om, så her får jeg høre det direkte og det som blir skrevet, gir jo mening. Men da sier jeg rett og slett til han at jeg ikke går med på å flytte ut i egen bolig forså å fortsette å jobbe med forholdet og på sikt flytte sammen igjen, til at vi avslutter det hele og bor hver for oss? Jeg opplever å ha blitt veldig underkuet uten å helt klare å stå for egne valg. Jeg har blitt så usikker på meg selv og avhengig av bekrefter, og igjen så er jeg takknemlig for alle svar jeg har fått fra dere. Anonymkode: 268f7...770 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:50 #44 Del Skrevet tirsdag kl 13:50 Hvorfor mener han at du til nød kan få 20%? Anonymkode: 695e7...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet tirsdag kl 14:06 #45 Del Skrevet tirsdag kl 14:06 Si til ham at du skal ha 50 %! Bestill time til megling. Så lenge du er en oppegående mor med livet på stell så kan han faktisk ikke nekte deg dette. Mtp at hobbyen han er å game å dermed sitte oppe dag og natt så tenker jeg at du nok kommer til å ende opp med enda mer samvær på sikt, for han finner nok raskt ut at det å passe på et barnehage barn ikke passer han mtp livsstil. Det å stå opp kl 06 hver dag er nok ikke noe han higer etter. Han kommer til å fremstille seg selv som en tulling på fvk om han seriøst mener at du skal ha 20 % til nøds uten å komme opp med noen gode argumenter som at feks at du må er narkoman, psykisk syk, voldelig ol. Om han er villig til å ta dette til retten uten gode argumenter og du fremmer 50/50 fordeling så kommer han nok ikke så voldsomt langt. Tror faktisk ikke han finner en advokat som er villig til å ta den kampen med å frata en fungerende mor omsorgen for egne barn bare fordi at far har lyst til det. Men du bør faktisk selv innse at denne mannen er verdens største idiot! Han fortjener verken deg eller i det hele tatt å ha en familie. Kom deg bort fra han, Skaff deg en ryggrad og si i fra hvor skapet skal stå! Ta opptak av den samtalen for jeg kan vel egentlig garantere deg at han kommer til å komme med en del trusler som at du sikkert aldri skal få se barnet ditt igjen om nå ikke er snill pike å gjør som han vil. Ikke la han slippe unna med det, men bruk det mot han. Skaff deg en advokat å det helst i dag. Å en ting til, om dere leier hvem av dere er det som står i kontrakten? Begge to, bare han eller bare du ? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:32 #46 Del Skrevet onsdag kl 11:32 Hvordan går det, ts? Anonymkode: 16a78...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:50 #47 Del Skrevet onsdag kl 11:50 AnonymBruker skrev (22 timer siden): TS. Ettersom jeg skriver her nå, føler jeg meg bare mer tullete. Huff. Men ja, det er vel ganske ille dette her. Er jo svært få jeg snakker med dette om, så her får jeg høre det direkte og det som blir skrevet, gir jo mening. Men da sier jeg rett og slett til han at jeg ikke går med på å flytte ut i egen bolig forså å fortsette å jobbe med forholdet og på sikt flytte sammen igjen, til at vi avslutter det hele og bor hver for oss? Jeg opplever å ha blitt veldig underkuet uten å helt klare å stå for egne valg. Jeg har blitt så usikker på meg selv og avhengig av bekrefter, og igjen så er jeg takknemlig for alle svar jeg har fått fra dere. Anonymkode: 268f7...770 Jeg synes du skal være i huset sammen med barna og be om å få samtaler med psykisk helse i kommunen så får du støtte til å stå i kampen som du må ta. Samtidig bør du se om du skal be han flytte ut eller om du kan finne bosted i nærheten og ta en kontrollert flytting hvor du får med deg barna. Du skal uansett hva som skjer ikke godta noe mindre enn 50/50. Anonymkode: 974b7...2f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:54 #48 Del Skrevet onsdag kl 11:54 AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 16.36): Er det bedre å kaste ut barnas far da? Anonymkode: da74e...543 Det eine utelukker ikke det andre. Her er vel begge deler feil. Anonymkode: 054e3...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:17 #49 Del Skrevet onsdag kl 12:17 AnonymBruker skrev (22 timer siden): TS. Ettersom jeg skriver her nå, føler jeg meg bare mer tullete. Huff. Men ja, det er vel ganske ille dette her. Er jo svært få jeg snakker med dette om, så her får jeg høre det direkte og det som blir skrevet, gir jo mening. Men da sier jeg rett og slett til han at jeg ikke går med på å flytte ut i egen bolig forså å fortsette å jobbe med forholdet og på sikt flytte sammen igjen, til at vi avslutter det hele og bor hver for oss? Jeg opplever å ha blitt veldig underkuet uten å helt klare å stå for egne valg. Jeg har blitt så usikker på meg selv og avhengig av bekrefter, og igjen så er jeg takknemlig for alle svar jeg har fått fra dere. Anonymkode: 268f7...770 Det er ikke alltid så lett å se hvordan forholdet er og hvordan man blir behandlet når man står midt oppi det. Men bra at du ser det når du skriver det ned + at tilbakemeldingene du får her sier at han kontrollerer deg og at det ikke er greit. Håper du klarer å samle masse styrke sånn at du kan stå på ditt og ta egne valg som gagner deg og barnet/ barna. Han har deg nok rundt lillefingeren, å det vil kreve styrke av deg til å motsi han, men når du først har gjort det en gang så vil du se at du har styrke og det vil også øke selvtilliten din. Selv når man lever sammen så er det normalt å ha egne meninger og bestemmelsesrett over eget liv. Anonymkode: da74e...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:33 #50 Del Skrevet onsdag kl 16:33 Hvorfor skriver du så rart TS? Mye av det du skriver virker nesten oversatt fra engelsk. Er dette en reell situasjon? Anonymkode: cd26e...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:40 #51 Del Skrevet onsdag kl 16:40 AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 15.54): Nå er det to uker siden jeg og samboeren hadde en diskusjon, hvor alle sekkene med klærne mine ble plassert i bagasjen og jeg dro uten noen steder å dra til. Savnet er selvsagt stort, og jeg er kjempe forvirret. For å gjøre alt dette kort, så ønsker da samboeren at vi skal jobbe med oss selv hver for oss og samarbeide om fellesbarn, men på sikt flytte sammen igjen. Så jeg må da finne meg et sted å bo, i nærheten av han og gi han tid. Ingen følelser er tapte, men han trengte tid. Jeg føler at jeg står ansvarlig for forholdet, om at hvis jeg gjør alt riktig nå, så kan det være forholdet består, hvis ikke så er det over og ut. Mine følelser og behov føler jeg ikke blir hørt, og jeg bare aksepterer det - for å beholde min plass og at jeg ikke mister han. Han vil ikke gjøre det slutt, og i dagene som har vært har det vært mange meldinger hvor han skriver at han vil jeg skal komme og at han trenger meg ? Jeg er helt forvirret og han klarer bare å gi meg sånne diffuse svar, og ønsker ikke å komme med noen ordentlige svar før vi bestiller parterapi? Har vanskeligheter for å starte en flytteprossess og starte fra scratch, også finner han plutselig ut at han vil flytte sammen igjen ? Noen som har noen erfaring med dette eller noen gode råd ? Anonymkode: 268f7...770 Hadde aldri funnet meg i det. Eier dere ikke hver deres del av huset? Er vel like mye ha. Som må flytte ut og spes når det er han som insisterer på dette.. Skikkelig dårlig gjort av han og du skal ikke akseptere dette. Anonymkode: e5967...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:42 #52 Del Skrevet onsdag kl 16:42 Han har selvsagt ikke lov til å kaste deg ut. Kontakt advokat. Anonymkode: 03e43...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:49 #53 Del Skrevet onsdag kl 16:49 Vil han avslutte forholdet så må partneren få tid på seg til å finne annen bolig, eller at han flytter ut selv og partneren fortsetter å bo der. Når man har barn sammen er det ihvertfall ikke bare å «kaste ut noen». Så må man gå til megling og bli enige om samvær. Man kaster ikke bare ut noen etter en diskusjon. Hvis en partner er voldelig, driver med rus etc da kan man kaste noen ut. Så, siden han er en dust så ville jeg sett om jeg kunne bo midlertidig hos familie/venner, hvis ikke må du få bo der du bor til en av dere finner en annen bolig. Dra til megling, ordne med samvær. Han høres dessverre narsissistisk og kontrollerende ut. Anonymkode: 36f99...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå