AnonymBruker Skrevet 7. april #21 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du legger ord i munnen på meg, selvfølgelig synes jeg ikke det er greit enten det er en mann, dame eller hen. Anonymkode: 974b7...2f5 Ikke hvis vedkommende drikker seg full hver dag og nekter å søke hjelp, heller? Anonymkode: c80ec...3a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #22 Del Skrevet 7. april Hadde jo vært fint om du kom med mer info ts. Du har jo fått endel spørsmål her som du kan svare på. Er jo vanskelig å ta stilling til noe med så lite info som du har delt. Anonymkode: da74e...543 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #23 Del Skrevet 7. april Høres ut som han leker med deg, og du spiller etter hans pipe av en grunn. At han har et slags tak på deg. Anonymkode: 2561f...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 7. april #24 Del Skrevet 7. april Interessant hvor raske folk er til å mene mannen er en drittsekk, uten å vite hvorfor han kastet henne ut ... Altså, for all del, det kan jo hende han er en drittsekk, men hadde det vært en mann som skrev her at dama hadde kastet ham ut, så tror jeg svarene hadde vært mer "hva gjorde du?" Så, ts, hva skjedde? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #25 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ikke hvis vedkommende drikker seg full hver dag og nekter å søke hjelp, heller? Anonymkode: c80ec...3a8 Du vet vel selv hvor grensa går. Lag ek egen tråd hvis du lurer på noe i fht til dine partnere. Anonymkode: 974b7...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #26 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet vel selv hvor grensa går. Lag ek egen tråd hvis du lurer på noe i fht til dine partnere. Anonymkode: 974b7...2f5 Jeg lurer ikke på noe som helst, men er overrasket over at å «kaste noen ut» er helt uakseptabelt i dine øyne, åpenbart selv om vedkommende skulle være destruktiv for familien. Synes det er merkelig å være så bastant vedrørende dette. Anonymkode: c80ec...3a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #27 Del Skrevet 8. april TS her.. Beklager sent svar. Først må jeg bare fortelle dere hvor takknemlig jeg er for alle de svarene jeg har fått også skal jeg besvare litt spørsmål. Fra min side, så har jeg et høyt ønske om å la forholdet bestå, og føler jeg gjør alt jeg kan for å bevise han hvor mye jeg ønsker. Men uansett, så er det ikke nok. Jeg føler meg ofte dirigert, men dette nekter han selvsagt for og forteller meg at jeg må slutte å snu og vende på alt, for det er ikke sant. Nå er han altså så frem og tilbake, og mener at siden jeg ikke gjør det han ønsker, så " Jeg hadde hvertfall gjort det da, om jeg skulle bevist for en jeg elsket. " og opplever da å bli stilt til veggs uten noen andre valg enn å bare gjøre det. Jeg forstår jo svaret selv ettersom jeg selv skriver nå, og det er utrolig vondt å innse. Anonymkode: 268f7...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #28 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg lurer ikke på noe som helst, men er overrasket over at å «kaste noen ut» er helt uakseptabelt i dine øyne, åpenbart selv om vedkommende skulle være destruktiv for familien. Synes det er merkelig å være så bastant vedrørende dette. Anonymkode: c80ec...3a8 Man kan ikke forholde seg til noe annet enn det ts forteller. Når man kastes ut på den måten er forholdet etter mitt syn over uansett årsak, uansett hvem av de som har rett og galt og hva som har skjedd. Anonymkode: 974b7...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #29 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her.. Beklager sent svar. Først må jeg bare fortelle dere hvor takknemlig jeg er for alle de svarene jeg har fått også skal jeg besvare litt spørsmål. Fra min side, så har jeg et høyt ønske om å la forholdet bestå, og føler jeg gjør alt jeg kan for å bevise han hvor mye jeg ønsker. Men uansett, så er det ikke nok. Jeg føler meg ofte dirigert, men dette nekter han selvsagt for og forteller meg at jeg må slutte å snu og vende på alt, for det er ikke sant. Nå er han altså så frem og tilbake, og mener at siden jeg ikke gjør det han ønsker, så " Jeg hadde hvertfall gjort det da, om jeg skulle bevist for en jeg elsket. " og opplever da å bli stilt til veggs uten noen andre valg enn å bare gjøre det. Jeg forstår jo svaret selv ettersom jeg selv skriver nå, og det er utrolig vondt å innse. Anonymkode: 268f7...770 Men du svarer jo ikke på det folk lurer på, som; Hvorfor kastet han deg ut? Har du samvær/ kontakt med barnet/ barna? Er det bare du som har ting du må jobbe med i forhold til forholdet, eller ser han at det kreves en innsats fra han også? Nå har du jo fortsatt ikke skrevet så mye - annet enn at det lyser igjennom at han er kontrollerende. Det kreves innsats fra begge to for at et forhold skal fungere, det er ikke sånn at det bare er den ene personen som må skjerpe seg. Anonymkode: da74e...543 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #30 Del Skrevet 8. april Hvorfor har du et ønske om å la forholdet bestå? Han beviser jo at han ikke elsker deg. Anonymkode: 16a78...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #31 Del Skrevet 8. april Begriper ikke at du tillot å bli kastet ut fra eget hjem? Man kan ikke kaste ut folk slik. Anonymkode: cdc09...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 8. april #32 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nå er det to uker siden jeg og samboeren hadde en diskusjon, hvor alle sekkene med klærne mine ble plassert i bagasjen og jeg dro uten noen steder å dra til. Savnet er selvsagt stort, og jeg er kjempe forvirret. For å gjøre alt dette kort, så ønsker da samboeren at vi skal jobbe med oss selv hver for oss og samarbeide om fellesbarn, men på sikt flytte sammen igjen. Så jeg må da finne meg et sted å bo, i nærheten av han og gi han tid. Ingen følelser er tapte, men han trengte tid. Jeg føler at jeg står ansvarlig for forholdet, om at hvis jeg gjør alt riktig nå, så kan det være forholdet består, hvis ikke så er det over og ut. Mine følelser og behov føler jeg ikke blir hørt, og jeg bare aksepterer det - for å beholde min plass og at jeg ikke mister han. Han vil ikke gjøre det slutt, og i dagene som har vært har det vært mange meldinger hvor han skriver at han vil jeg skal komme og at han trenger meg ? Jeg er helt forvirret og han klarer bare å gi meg sånne diffuse svar, og ønsker ikke å komme med noen ordentlige svar før vi bestiller parterapi? Har vanskeligheter for å starte en flytteprossess og starte fra scratch, også finner han plutselig ut at han vil flytte sammen igjen ? Noen som har noen erfaring med dette eller noen gode råd ? Anonymkode: 268f7...770 For en gjøk ! Tipper han vil ha sex og derfor vil ha deg over, han hadde nok ikke så draget på andre damer som han trodde.. Hvorfor vil han at du skal flytte ut om han fremdeles ikke har svekkede følelser for deg ?? Er han kontrollerende og av den typen som alltid skal ha viljen sin ? Har han evt truffet en annen og vi "se" hvordan mulighetene er der? Uten at du er i nærheten? Eller skal han lære deg en "lekse" å gjøre deg enda mer underdanig? Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller gitt han beskjed om at du så deg selv som singel fra nå av. Om han da kommer med den gamle regla om at du da dermed bare kan glemme forholdet deres, så hadde jeg bare svart at det hadde du allerede glemt i det han ba deg flytte ut...!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #33 Del Skrevet 8. april TS. Han ble en " gamer ". Han brukte all tid på pc'n med bestekompisen sin på video, både natt og dag. De snakket med hverandre hele natten og glere ganger over flere timer på dagtid, som gjorde at jeg følte meg utelatt uten å noe kommunikasjon med han. Jeg sa aldri at han skulle slutte med spillingen eller slutte å bruke tid på bestekompisen sin, men spurte om han kunne begrense det litt før barnets leggetid og hvertfall ha nettene sammen. Istedenfor måtte jeg derfor tilpasse meg å sove alene hver eneste dag og følte meg på et tidspunkt litt ensom, for jeg kom ikke til. Han var alltid opptatt, og dette tok jeg opp.. Da mente han at jeg ikke ønsket han skulle ha noe hobby eller noen venner, som overhodet ikke var det jeg sa. Moderat nivå er det noe som heter, men det tok rett og slett helt av, som ikke fungerer i min verden. Jeg får se barnet, men føler meg overkjørt. Nå er hun på påskeferie med besteforeldre og bortreist, så det ene øyeblikket sier han seg helt ferdig med meg, og det andre øyeblikket vil han ha meg der og jeg må komme når han ber om det. Derfor forstår jeg ikke hvorfor han mener jeg skal flytte til egen bolig for å få dette til å fungere. Eller jeg forstår ingenting. Så fort jeg forlater huset, så er bestekompisen på plass, og så fort jeg kommer, så er de ikke i kontakt eller noe gaming. Hvorfor jeg ønsker at det skal bestå, er fordi dette er noe jeg ser på som kan løses. Men han må først innse hva som blir for mye og for lite og møte meg på midten, slik at vi kan bli enige. Men han opplever at jeg tar fra han alt, som ikke er tilfelle og overhauser det så fæl. Anonymkode: 268f7...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #34 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg føler at jeg står ansvarlig for forholdet, om at hvis jeg gjør alt riktig nå, så kan det være forholdet består, hvis ikke så er det over og ut. Mine følelser og behov føler jeg ikke blir hørt, og jeg bare aksepterer det - for å beholde min plass og at jeg ikke mister han. Han vil ikke gjøre det slutt, og i dagene som har vært har det vært mange meldinger hvor han skriver at han vil jeg skal komme og at han trenger meg ? Jeg er helt forvirret og han klarer bare å gi meg sånne diffuse svar, og ønsker ikke å komme med noen ordentlige svar før vi bestiller parterapi? Har vanskeligheter for å starte en flytteprossess og starte fra scratch, også finner han plutselig ut at han vil flytte sammen igjen ? Noen som har noen erfaring med dette eller noen gode råd Dette er jo bare tull fra hans side! Du er da ikke eneansvarlig for at forholdet skal fungere! Et forhold består av minst to parter. Dette forholdet er over. Det han gjør, er å utsette hans barnebidrag. Bestill time på fvk og få den obligatoriske meklingen. Få i gang samvær og få den utvida barnetrygden samt barnebidraget fra han. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har blitt rådet til å ikke bytte adresse før jeg har fått ny bopel eller en enighet om samvær, da det kan få konsekvenser for meg om jeg skifter adresse uten barna. Anonymkode: 268f7...770 Du kan fint bytte adresse på både deg og barna. Om det er åpenbart at barna skal ha fast bosted hos deg, og han nekter å signere på flyttingen, så starter nedtellingen på at skatteetaten kan fatte eget vedtak på flytting av barna tidligere. Hos nav og ang stødnader derfra, så er det de faktiske forhold som gjelder, ikke hva som står på papiret. Pass på å få ting skriftlig hos han. Send sms som bekrefter at barna på en eller annen måte er hos deg. Spør om han skal ha barna i morgen, om han skal hente de i barnehagen osv. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): TS her.. Beklager sent svar. Først må jeg bare fortelle dere hvor takknemlig jeg er for alle de svarene jeg har fått også skal jeg besvare litt spørsmål. Fra min side, så har jeg et høyt ønske om å la forholdet bestå, og føler jeg gjør alt jeg kan for å bevise han hvor mye jeg ønsker. Hvorfor det? Han terroriserer deg jo psykisk slik han holder på! Men hva er ståa med dagens bosted? Leier dere, eier dere sammen? Anonymkode: 3fbd6...c88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 8. april #35 Del Skrevet 8. april (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg lurer ikke på noe som helst, men er overrasket over at å «kaste noen ut» er helt uakseptabelt i dine øyne, åpenbart selv om vedkommende skulle være destruktiv for familien. Synes det er merkelig å være så bastant vedrørende dette. Anonymkode: c80ec...3a8 det er forskjell på å kaste ut noen uten barn, å kaste ut noen fra felles hjem med felles barn, og å be noen finne seg et annet sted å bo og gi dem tid til dette. Jeg tror du også skjønner de ulike variantene som kan oppstå mn velger kverulere. Endret 8. april av Carrot 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #36 Del Skrevet 8. april TS. Vi leide. Han sier til nød at jeg kan få 20% samvær, men han skulle ha 80% av samværet. Om jeg skal ha noe mer, så skal jeg flytte nærmere han, slik at hen kan være i den barnehagen hen går i nå og ikke trenger å flytte på seg. 2 Han går ikke ned med skipet alene, han drar med alle rundt sier han. Og det er bekymringsverdig, for han legger jo i dette at han går rettens vei for å få barnet mest mulig. Så, så langt har han tenkt da... Mens jeg niholder på forholdet og ønsker av hele mitt hjerte at dette skulle fungere Anonymkode: 268f7...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivy Skrevet 8. april #37 Del Skrevet 8. april Hva i alle dager... jobber han ikke? Sitter han å gamer dagen lang med kompisen? hvorfor skal han ha mesteparten av samværet med ungen deres, hvis han sitter å gamer dagen lang? Når begynte dette? Hva trigget dette? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #38 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS. Han ble en " gamer ". Han brukte all tid på pc'n med bestekompisen sin på video, både natt og dag. De snakket med hverandre hele natten og glere ganger over flere timer på dagtid, som gjorde at jeg følte meg utelatt uten å noe kommunikasjon med han. Jeg sa aldri at han skulle slutte med spillingen eller slutte å bruke tid på bestekompisen sin, men spurte om han kunne begrense det litt før barnets leggetid og hvertfall ha nettene sammen. Istedenfor måtte jeg derfor tilpasse meg å sove alene hver eneste dag og følte meg på et tidspunkt litt ensom, for jeg kom ikke til. Han var alltid opptatt, og dette tok jeg opp.. Da mente han at jeg ikke ønsket han skulle ha noe hobby eller noen venner, som overhodet ikke var det jeg sa. Moderat nivå er det noe som heter, men det tok rett og slett helt av, som ikke fungerer i min verden. Jeg får se barnet, men føler meg overkjørt. Nå er hun på påskeferie med besteforeldre og bortreist, så det ene øyeblikket sier han seg helt ferdig med meg, og det andre øyeblikket vil han ha meg der og jeg må komme når han ber om det. Derfor forstår jeg ikke hvorfor han mener jeg skal flytte til egen bolig for å få dette til å fungere. Eller jeg forstår ingenting. Så fort jeg forlater huset, så er bestekompisen på plass, og så fort jeg kommer, så er de ikke i kontakt eller noe gaming. Hvorfor jeg ønsker at det skal bestå, er fordi dette er noe jeg ser på som kan løses. Men han må først innse hva som blir for mye og for lite og møte meg på midten, slik at vi kan bli enige. Men han opplever at jeg tar fra han alt, som ikke er tilfelle og overhauser det så fæl. Anonymkode: 268f7...770 Tror nok dessverre ikke at du kan endre en kontrollerende person, det er sånn han er, å forholdet vil bare fungere så lenge du er han underdanig og gjør som han sier. Jeg foreslår at du finner deg et sted å bo til deg og barna, så endrer du adresse på de og drar å henter dem - hvis det er du som skal ha hovedomsorgen da. Dessuten så høres det ikke bra ut hvis han bruker både dager og netter til gaming når han har ansvar for barn. Kontakt familievernkontoret for mekling, Nav for utvidet barnetrygd og bidrag. Anonymkode: da74e...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #39 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS. Vi leide. Han sier til nød at jeg kan få 20% samvær, men han skulle ha 80% av samværet. Om jeg skal ha noe mer, så skal jeg flytte nærmere han, slik at hen kan være i den barnehagen hen går i nå og ikke trenger å flytte på seg. 2 Han går ikke ned med skipet alene, han drar med alle rundt sier han. Og det er bekymringsverdig, for han legger jo i dette at han går rettens vei for å få barnet mest mulig. Så, så langt har han tenkt da... Mens jeg niholder på forholdet og ønsker av hele mitt hjerte at dette skulle fungere Anonymkode: 268f7...770 Jeg hadde en eksmann som sa at han skulle ha 100% samvær. Han endte opp med 50% samvær. Skaff deg bopel i nærheten av barnehagen, få tak i hastetime hos familievernskontoret og tvihold på 50% såfremt du er i oppegående tilstand og klar til å være alene 50% av tiden og en god mor. Forholdet er dødt så det får du bare innse. Anonymkode: 11282...ab3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #40 Del Skrevet 8. april Men dra nå og hent ungen din og ikke la den idioten bestemme, du kan ikke være så tafatt hvis du skal være mamma altså. Anonymkode: 970b7...188 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå