Gå til innhold

Mer eller mindre kastet ut.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er det to uker siden jeg og samboeren hadde en diskusjon, hvor alle sekkene med klærne mine ble plassert i bagasjen og jeg dro uten noen steder å dra til. Savnet er selvsagt stort, og jeg er kjempe forvirret. For å gjøre alt dette kort, så ønsker da samboeren at vi skal jobbe med oss selv hver for oss og samarbeide om fellesbarn, men på sikt flytte sammen igjen. Så jeg må da finne meg et sted å bo, i nærheten av han og gi han tid. Ingen følelser er tapte, men han trengte tid. Jeg føler at jeg står ansvarlig for forholdet, om at hvis jeg gjør alt riktig nå, så kan det være forholdet består, hvis ikke så er det over og ut. 

Mine følelser og behov føler jeg ikke blir hørt, og jeg bare aksepterer det - for å beholde min plass og at jeg ikke mister han. Han vil ikke gjøre det slutt, og i dagene som har vært har det vært mange meldinger hvor han skriver at han vil jeg skal komme og at han trenger meg ? Jeg er helt forvirret og han klarer bare å gi meg sånne diffuse svar, og ønsker ikke å komme med noen ordentlige svar før vi bestiller parterapi? Har vanskeligheter for å starte en flytteprossess og starte fra scratch, også finner han plutselig ut at han vil flytte sammen igjen ? Noen som har noen erfaring med dette eller noen gode råd ?

Anonymkode: 268f7...770

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg hadde blitt kastet ut fra et felles hjem uten barna mine, så hadde forholdet vært over fra min side. Jeg ville aldri tolerert en slik oppførsel eller vurdert å ta ham tilbake.

Anonymkode: 54a04...901

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I ditt tilfelle så hadde jeg ansett forholdet som helt over. Å kaste barnas mor ut på gaten slik gjør man ikke. Å jobbe med forholdet hver for seg og bo hver for seg midlertidig er noe man må bli enige om og da er det like mye hans ansvar å finne løsninger på det, ikke bare kaste deg ut. Han her er virkelig ikke noe å spare på.

Anonymkode: 974b7...2f5

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne opplevde det samme, hun angrer bittert på at hun flyttet og skiftet adresse uten barna, for han fikk automatisk den daglige omsorgen. Vet ikke om det er slik lenger nå, dette er en god del år siden, men verdt å sjekke. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han behandler deg som en dørmatte, ikke finn deg i det!

Anonymkode: 93c6d...f37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du medeier av huset, betaler du leie, bor du gratis? 

Anonymkode: bb772...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I ditt tilfelle så hadde jeg ansett forholdet som helt over. Å kaste barnas mor ut på gaten slik gjør man ikke. Å jobbe med forholdet hver for seg og bo hver for seg midlertidig er noe man må bli enige om og da er det like mye hans ansvar å finne løsninger på det, ikke bare kaste deg ut. Han her er virkelig ikke noe å spare på.

Er det bedre å kaste ut barnas far da? 

Anonymkode: da74e...543

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt rådet til å ikke bytte adresse før jeg har fått ny bopel eller en enighet om samvær, da det kan få konsekvenser for meg om jeg skifter adresse uten barna. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nå er det to uker siden jeg og samboeren hadde en diskusjon, hvor alle sekkene med klærne mine ble plassert i bagasjen og jeg dro uten noen steder å dra til. Savnet er selvsagt stort, og jeg er kjempe forvirret. For å gjøre alt dette kort, så ønsker da samboeren at vi skal jobbe med oss selv hver for oss og samarbeide om fellesbarn, men på sikt flytte sammen igjen. Så jeg må da finne meg et sted å bo, i nærheten av han og gi han tid. Ingen følelser er tapte, men han trengte tid. Jeg føler at jeg står ansvarlig for forholdet, om at hvis jeg gjør alt riktig nå, så kan det være forholdet består, hvis ikke så er det over og ut. 

Mine følelser og behov føler jeg ikke blir hørt, og jeg bare aksepterer det - for å beholde min plass og at jeg ikke mister han. Han vil ikke gjøre det slutt, og i dagene som har vært har det vært mange meldinger hvor han skriver at han vil jeg skal komme og at han trenger meg ? Jeg er helt forvirret og han klarer bare å gi meg sånne diffuse svar, og ønsker ikke å komme med noen ordentlige svar før vi bestiller parterapi? Har vanskeligheter for å starte en flytteprossess og starte fra scratch, også finner han plutselig ut at han vil flytte sammen igjen ? Noen som har noen erfaring med dette eller noen gode råd ?

Jobb med å bli kvitt alle følelser og finn et sted å bo for godt  

Anonymkode: 9ed9e...5c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en dritt av en mann. Dere har felles barn og han kaster deg ut? Hva forteller dere barna? At pappa kastet moren deres ut av felles bolig. Du må jo komme deg unna en sånn fyr. Stakkars barn, regner med at dette er et turbulent hjem, en kaster ikke bare ut noen på den måten. Ikke at det unnskylder noe, men her er det noe som ligger i bunn. 

Anonymkode: 25e18...ed3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har blitt rådet til å ikke bytte adresse før jeg har fått ny bopel eller en enighet om samvær, da det kan få konsekvenser for meg om jeg skifter adresse uten barna. 

Hvordan er kontakten med barna nå da?

Anonymkode: 16a78...164

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bedre å kaste ut barnas far da? 

Hadde du ikke noe annet å tilføye? Ts er mor til barna, ikke far.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet jo ikke årsaken til at han kastet henne ut. 

Anonymkode: 4282a...ddb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ligger nok mer bak dette en hva innlegget forteller. Regner med det er utroskap eller annet svik som har fått barnefar til å reagere såpass sterkt at han hiver henne ut. 

Anonymkode: f8bef...99c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi vet jo ikke årsaken til at han kastet henne ut. 

Anonymkode: 4282a...ddb

Nettopp. Det finnes for eksempel mødre med rusproblemer, eller annen skadelig oppførsel de ikke vil søke hjelp for. Det er ikke verre å «kaste ut» en mor enn en far.

Anonymkode: c80ec...3a8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hadde du ikke noe annet å tilføye? Ts er mor til barna, ikke far.

Regner dermed med at du synes det hadde vært helt ok om mor hadde kastet ut far. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner dermed med at du synes det hadde vært helt ok om mor hadde kastet ut far. 

Du legger ord i munnen på meg, selvfølgelig synes jeg ikke det er greit enten det er en mann, dame eller hen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du dro? Eller ble kastet ut? 
ser du barna nå?

Viktig at du gjør det.

Anonymkode: 0132c...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge deler er like ille, hva er problemet ditt? 

Anonymkode: 69730...f58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...