Gå til innhold

Hvor lenge er du på besøk hos folk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri vært på besøk hos noen til midnatt ever. Unntatt om det er overnattingsbesøk jeg er på. 

Anonymkode: 438a7...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kortest mulig. Og når jeg har besøk serverer jeg alltid mat, når folk er ferdige å spise så skal de ut.

Anonymkode: 13ae5...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man serverer middag så er 2-3 timer passe, utenom det 1-2 timer. Jeg går fri for energi etter et par timer, og da blir jeg stille. Jeg har en mann som gjerne "nøder" gjestene til å sitte lenger, det gjør at jeg er helt tom når de endelig drar og det har ført til at jeg helst ikke vil ha besøk. Jeg syns det er bedre å dra til andre, for da kan jeg gå hjem før jeg er helt utslitt.

Anonymkode: b0cc6...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den ene grenen av familien er det en stående vits (særlig i den yngre generasjonen) at hvis et besøk varer mer enn to timer, har det vært usedvanlig langt. I den andre grenen vil et besøk på bare to timer innebære at noe er alvorlig galt... Vennebesøk kan vare fra en times tid til en dag (spontan overnatting er ikke så vanlig nå som vi er såpass voksne, men det har skjedd), det kommer så an på hvem og hva og hvorfor. Jeg har hatt lunsjbesøk som endte med å bli nesten ti timer langt, det var en fin dag...

Er man i tvil om hva som er greit/ønsket/akseptabelt, kommer man som regel langt med litt kommunikasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du har en grei tilnærming til det. Jeg vil si at 1-3 timer er det vanlige, så kan det jo variere ut fra hva slags besøk det er, skal man se ferdig en film, feirer man bursdag, er det andre der, når på døgnet, hverdag/helg, skal personen på jobb neste dag, osv. osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å kjøre safe liker jeg å treffe folk på en cafè el.l. så går vi når vi har lyst, den ene eller begge to. 
Folk er opptatt og har planer, spesielt om de har familie og full pakke. Litt treff er hyggelig, men jeg er forbi 
maratonbesøk som det ofte ble da jeg var ung og da kunne det bli en fest i etterslep også. Jeg er ferdig med det. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, sånn er jeg også. Elsker besøk, og det holder ikke med subtil hinting for å få meg vekk. Spesielt ikke etter litt alkohol.

Er lik når vi har besøk også. Jeg hater når gjester drar tidlig. Vi kan gjerne sitte oppe hele natta for min del!

Anonymkode: 889ed...b90

Elsker besøk jeg også nei alkohol må man ha en fredags kveld 😊 ja jeg kan også sitte oppe hele natta pappas avdøde onkel på 90 år hadde så dårlig syn at han ikke visste om klokka var 5 på morgenen eller ettermiddagen så han kom 05:00 på morgenen 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (6 timer siden):

Helt til jeg blir kastet ut 

Har det hendt? 

Anonymkode: 53908...ef4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har det hendt? 

Anonymkode: 53908...ef4

Ja en gang da var samboerparet så trøtte og klokka nærmet seg 2 på natta 😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Ja en gang da var samboerparet så trøtte og klokka nærmet seg 2 på natta 😀

Du virker som en bra mann, det er ikke det, men folk som ikke har vett til å gå uten å måtte bli bedt om det er typisk folk jeg aldri ber igjen. Det er bedre at du reiser deg og går en halvtime for "tidlig" enn to timer for sent. 

Anonymkode: 924fc...377

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du virker som en bra mann, det er ikke det, men folk som ikke har vett til å gå uten å måtte bli bedt om det er typisk folk jeg aldri ber igjen. Det er bedre at du reiser deg og går en halvtime for "tidlig" enn to timer for sent. 

Anonymkode: 924fc...377

Ja jeg er den bra mann det var jo mange år siden jeg hadde sett dem så da er det jo naturlig at tiden strekker ut dessuten var det jo Fredags kveld 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...