AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg er oppvokst med skilte foreldre og bodde med min mor i oppveksten. Vi hadde så og si aldri besøk fordi hun hadde lite nettverk, og jeg klarte aldri å få meg venner gjennom skoletiden. Det hendte vi bare fikk besøk av tante og onkel noen ganger i året. På farssiden var/er det helt annerledes, der hans familie samles hver gang noen har bursdag og vi treffes i snitt månedlig + i høytider. Husker at disse folkene pleide å dukke opp klokka 16 til middag og kunne bli sittende til over midnatt, noen ganger nærmere ett på natta!! 😵💫 Med andre ord er det enorme kontraster i familien og det føles som jeg sliter med "sosiale koder" på dette området i dag, fordi jeg fortsatt ikke har noe særlig nettverk og vet ikke helt hva som er normalt.. Dette er utrolig flaut å skrive, bare så det er sagt. Tenker et par - tre timer er normalt, men hvis det er ekstra koselig og god kontakt når jeg en sjelden gang besøker noen, kan jeg bli sittende litt lengre, men er ofte redd de skal sitte å vente på at jeg skal gå hjem.. Hva er egentlig vanlig? -Hilsen ensom kvinne i slutten av tjueårene Anonymkode: 2121e...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Prøv å lese kroppsspråket og situasjonen. Noen liker lange besøk, andre ikke. Det er ikke så mange universelle regler på dette. Jeg hater når besøk ikke går i skapelig tid. Mens en venninne blir skuffet og lei seg om folk går for tidlig hjem. Jeg har småbarn som våkner kl 5, og vil legge meg seinest kl 22. Mens venninnen min har soveglade barn og er selv et nattmenneske, og vil helst være på besøk til kl 3 om natten.. Anonymkode: 9adc2...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Jeg tenker at det du gjør er helt vanlig, og også noe jeg gjør. Ofte så har man det så trivelig at det blir lenger, - tida flyr så fort! Folk setter jo pris på å få besøk, og sier ifra om det er noe de skal på, men da kan det jo passe bedre en annen dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Jeg hater å dra på besøk til folk så blir maks 1 time før jeg drar hjem. Anonymkode: db5ff...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Hanne67 skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det du gjør er helt vanlig, og også noe jeg gjør. Ofte så har man det så trivelig at det blir lenger, - tida flyr så fort! Folk setter jo pris på å få besøk, og sier ifra om det er noe de skal på, men da kan det jo passe bedre en annen dag. Nja. Vedlig mange kvier seg for å aktivt "hive ut" gjester. Man er gjerne opplært til at det er uhøflig å be besøk om å gå. En ting er om man virkelig skal ting, da er det jo greit å si. Men om man bare kjenner at nå har man fått litt nok, og vil helst bare ha litt fred, så er det ikke så lett å si. Man kan fint sette pris på å få besøk, OG samtidig ikke ønske at besøket skal vare mer enn et par timer. Jeg er introvert, og et par timer er som regel MER enn nok for meg. Da er jeg sliten, og vil ha fred. Men det er jo ikke så lett å si på en høflig måte, spesielt ikke om gjestene er av det ekstroverte slaget med null forståelse for introverthet. Anonymkode: 9adc2...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nja. Vedlig mange kvier seg for å aktivt "hive ut" gjester. Man er gjerne opplært til at det er uhøflig å be besøk om å gå. En ting er om man virkelig skal ting, da er det jo greit å si. Men om man bare kjenner at nå har man fått litt nok, og vil helst bare ha litt fred, så er det ikke så lett å si. Man kan fint sette pris på å få besøk, OG samtidig ikke ønske at besøket skal vare mer enn et par timer. Jeg er introvert, og et par timer er som regel MER enn nok for meg. Da er jeg sliten, og vil ha fred. Men det er jo ikke så lett å si på en høflig måte, spesielt ikke om gjestene er av det ekstroverte slaget med null forståelse for introverthet. Anonymkode: 9adc2...81a Jeg er egentlig litt som deg, og i mitt tilfelle er det stor forskjell på hvem som kommer og hvor trivelige de er. Noen kan jeg sette pris på at er lenge, og andre kortere tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Helt til jeg blir kastet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Kommer selvfølgelig an på hvem jeg besøker men innad i min nære krets sitter vi gjerne ut i de seine nattetimer, tiden flyr og snakketøyet går og vi har det koselig sammen. Vi er heller ikke redd for å si ting rett ut eller å bryte opp om noen er trøtt eller lei av besøk det er jo ikke fremmedfolk en byr inn til gards så en sier slikt ganske rett ut igrunn for vår del iallefall. Men det blir gjerne til at de med småbarn at besøket blir kortere hos de, av helt naturlige grunner men er det bare den vante barnfrie venninegjengen så blir vi sittende ganske lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Det varierer veldig. Noen ganger en times tid, andre ganger til langt på natt. Det samme når jeg har besøk. Kommer an på hvor gode venner en er, og hvor godt en kjenner hverandre. Anonymkode: b593e...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Litt forskjellig her også. Av og til kommer søsken av mannen innom. Da har de ikke avtalt noe på forhånd. Da blir de slik at de drikker en kopp kaffe og slarver litt alt fra en halv time til 2 timer-ish. Personlig liker jeg slike besøk best. Når vi er i selskap, sitter vi gjerne i 2-4 timer, samme når folk er hos oss i selskap også. Ofte kan slike besøk bli for lange, synes jeg, spesielt hvis det er midt i ukedagene. Vet jeg på forhånd, at på søndag skal vi i middagsselskap kl 1500, så setter jeg egentlig av resten av dagen til det. Har en venninne, som "aldri" går hjem. Hun må ofte overnatte, men den dagen hun skal hjem, reiser hun ikke før langt på kveld. Det er slitsomt, for jeg får ikke gjort noe som helst. Hun sitter kun i sofaen og maser fælt. Det er gøy kvelden før, men ikke etter frokost og litt utover formiddagen/tidlig ettermiddag. Anonymkode: 8f117...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Hvis jeg besøker noen for å hilse på og ta en kaffe, sitter jeg en time eller to, hvis vi praten fortsetter og vi har det hyggelig (litt vanskelig å forklare) kan jeg sitte lenger. Man ser det litt på kroppsspråket til den man er hos. Anonymkode: a0558...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Spørs veldig på hvem det er. Føler ofte bestevenninna mi går for tidlig eller at hun ønsker at jeg skal gå. Syns 2 timer der er for kort. Jeg er vant til vennebesøk som går over flere timer og noen ganger overnatting. Men så er det besøk av andre bekjente som ikke er like «gøy» hvor 2 timer er maks. For eksempel når mannen kommer hjem med en random nabo som han ville invitere på kaffe. Jeg er ganske sosialt klønete men er ganske flink til å lese mennesker likevel. Så merker jo når folk går litt lei av en og man aksepterer det jo til tross for at det er kjedelig. Anonymkode: d0795...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt forskjellig her også. Av og til kommer søsken av mannen innom. Da har de ikke avtalt noe på forhånd. Da blir de slik at de drikker en kopp kaffe og slarver litt alt fra en halv time til 2 timer-ish. Personlig liker jeg slike besøk best. Når vi er i selskap, sitter vi gjerne i 2-4 timer, samme når folk er hos oss i selskap også. Ofte kan slike besøk bli for lange, synes jeg, spesielt hvis det er midt i ukedagene. Vet jeg på forhånd, at på søndag skal vi i middagsselskap kl 1500, så setter jeg egentlig av resten av dagen til det. Har en venninne, som "aldri" går hjem. Hun må ofte overnatte, men den dagen hun skal hjem, reiser hun ikke før langt på kveld. Det er slitsomt, for jeg får ikke gjort noe som helst. Hun sitter kun i sofaen og maser fælt. Det er gøy kvelden før, men ikke etter frokost og litt utover formiddagen/tidlig ettermiddag. Anonymkode: 8f117...f0b Jeg hadde bare gjort det jeg skal gjøre likevel jeg. Du kan også si på forhånd (når dere lager plan) at overnatting ikke passer denne gangen, men at hun er velkommen et par timer. Anonymkode: d0795...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Det normale hos meg, både når jeg får besøk og drar på besøk til venner, er å komme etter jobb i 17.00/18.00 tiden og dra mellom 20.00/21.00 . Unntak finnes selvsagt. Hvis det er en skikkelig engasjerende samtale eller ekstra god stemning, har jeg vært borti at gjester eller jeg drar rundt 22.00. Noen ganger drar folk i 18.00/19.00 tiden hvis de har barn som skal legges. Veldig individuelt dette, men for min del er kjernetid 18.00-20.30, med store unntak. Cafebesøk og handletur i byen tar kortere tid enn middag eller annen servering hjemme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Kommer an på hvem,hva,hvor og når. Men slik gjennomsnittlig to -tre timer. Anonymkode: 438a7...5eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Jeg sitter alltid på besøk etter en times tid å tenker kan jeg snart gå? Er det full fest og veldig gøy så kan jeg bli lengre omså til natta, men det vanlige kaffekopp besøket syntes jeg ikke burde være lengre en 1-2 timer. Har jeg besøk og er lei så sier jeg rett ut : Ikke at jeg vil jage deg herifra, men jeg har så mye annet jeg må gjøre eller tar en spansk en og sier at klokka da og da skal den eller den komme innom så du skulle gjerne vært her lengre ,men … Noen ganger klarer jeg å bare si rett ut : Jeg er virkelig sliten for tia og er ikke helt i det sosiale hjørnet så jeg klarer sikkert ikkje å ha besøk så mange timene i dag. Håper det går bra og at vi tar det igjen. Anonymkode: d6552...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Maskinfører skrev (20 minutter siden): Helt til jeg blir kastet ut Ja, sånn er jeg også. Elsker besøk, og det holder ikke med subtil hinting for å få meg vekk. Spesielt ikke etter litt alkohol. Er lik når vi har besøk også. Jeg hater når gjester drar tidlig. Vi kan gjerne sitte oppe hele natta for min del! Anonymkode: 889ed...b90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Kommer helt an på relasjonen. Anonymkode: b96cf...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Del Skrevet 11 timer siden 0,5-1 time for å "stikke innom". 1,5-2 timer for "kaffebesøk". 2-3 timer til middag. 3-5 timer ved "helaften" Jeg er der at jeg tenker det er bedre å besøke noen 1 time 3 ganger, enn å besøke noen 3 timer 1 gang. Anonymkode: 924fc...377 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Del Skrevet 11 timer siden Kortest mulig. Anonymkode: 5659b...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå