Gå til innhold

Jeg er i 30-årene. Hvor kan jeg finne en sosial arena?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei 😊

Jeg er 32 år og har slitt mesteparten av livet med lavt selvbilde og sosial angst. På grunn av det + et varierende energinivå er jeg ufør.

Jeg har isolert meg selv mye pga dette, men jeg har jo også egentlig et ønske om å forsøke å få kontakt med noen eller bli en del av noe sosialt av og til.

Jeg lurer på om noen har forslag til eller kanskje egne positive erfaringer om hvordan å finne en sosial arena i denne alderen? 

Jeg er ikke så interessert i typiske ting som strikking, leseklubb eller sport feks.  Liker mer rolige aktiviteter.

Jeg har vurdert frivillighet, men siden angst- og energinivået mitt er varierende vet jeg ikke om jeg kan forplikte meg til noe der. 

Anonymkode: a5b5c...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags aktiviteter liker du? Lage mat? Sitte og prate? Har du noen hobby?

angående frivillig arbeid kan du kontakte røde kors eller andre og spørre om du kan være med når energien tillater det. Det kan være tilstelninger hvor du kan bidra med det du kan. 

Anonymkode: 14c40...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags aktiviteter liker du? Lage mat? Sitte og prate? Har du noen hobby?

angående frivillig arbeid kan du kontakte røde kors eller andre og spørre om du kan være med når energien tillater det. Det kan være tilstelninger hvor du kan bidra med det du kan. 

Anonymkode: 14c40...cad

Jeg tror jeg ville foretrukket prating, eventuelt litt sosiale brettspill, små gåturer osv. 

Jeg kan ikke si jeg har noe hobby annet enn å se på tv-serier, gå litt småturer av og til eller stikke innom en kafè.

Sant det du sier om frivillig arbeid 👍

Anonymkode: a5b5c...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prating er ofte det mest krevende syns jeg, da må man jo være skikkelig på for å ha et tema. Finner du på noe som er en aktivitet, feks frivillig arbeid, er det mye mer lavterskel syns jeg. Lettere å få venner når man «gjør noe» sammen.? 

Anonymkode: adc8e...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...