Gå til innhold

Offentlig fysioterapeut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang ventetid er det å få time hos en offentlig fysioterapeut når man er sykemeldt?Kan det være flere uker? 

Anonymkode: 21bb0...f03

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på kapasiteten til fysioterapeuten. Umulig å svare på. 

Anonymkode: 57a4c...bf2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uker? I Ålesund var det et helt års ventetid for noen år siden. Eneste offentlige jeg har fått kommet raskt til er fysio spesialisert på kvinnehelse, som prioriterte gravide.

Anonymkode: e7fdd...d50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uker? I Ålesund var det et helt års ventetid for noen år siden. Eneste offentlige jeg har fått kommet raskt til er fysio spesialisert på kvinnehelse, som prioriterte gravide.

Nettopp poenget mitt. Store variasjoner i kapasitet og ventetid, noen har også prioriteringslister ut i fra hva som haster mest. Jeg har opplevd kort ventetid i en kommune, for å så bli møtt med opp til 1 år i annen kommune. Har gitt opp offentlige og går nå bare privat. 

Anonymkode: 57a4c...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje like greit, det har som regel gått over av selv selv.

Fysio er noe legene sender deg til fordi de ikke har noen behandling å tilby. Pasientene blir sure med mindre de får en henvisning til noe.

Anonymkode: 8703f...488

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje like greit, det har som regel gått over av selv selv.

Fysio er noe legene sender deg til fordi de ikke har noen behandling å tilby. Pasientene blir sure med mindre de får en henvisning til noe.

Anonymkode: 8703f...488

Fastleger sender vel strengt tatt ikke henvisning til fysio lenger, det er noe pasientene kan ordne selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VIMS i Bergen har kort ventetid, selv om det står at det er venteliste på hjemmesiden. Vi er to som fikk time på under en uke.

Anonymkode: c97ee...e33

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det en ukes ventetid for førstegangskonsultasjon til manuellterapaut med avtale, og to uker for fysio med avtale. 

Anonymkode: 4d9a7...d5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

VIMS i Bergen har kort ventetid, selv om det står at det er venteliste på hjemmesiden. Vi er to som fikk time på under en uke.

Anonymkode: c97ee...e33

De har både med og uten offentlig avtale. På siden deres står det at de pr 01.01 hadde 70 pasienter på venteliste for offentlig avtale... 

Hvor lang ventetid det er, kommer helt an på hvor du bor. 

Jeg bor i Bergen, og her er det 2-3 måneders ventetid. Jeg har heldigvis behandlingsforsikring via jobben, så jeg får refundert for å gå til en uten avtale. 

Anonymkode: 4c241...347

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang ventetid er det å få time hos en offentlig fysioterapeut når man er sykemeldt?Kan det være flere uker? 

Anonymkode: 21bb0...f03

Då eg kontakta den offentlige fysioterapeut her eg bur fekk beskjed om at det var minst 6 månadars venteliste. Men kom inn etter 1 veke :P 

Anonymkode: 756d8...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...