AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #41 Del Skrevet i går, 12:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har strekt meg langt i mange år,nå er jeg sliten. Derfor trenger jeg råd. Ikke overdrivelse som mange påstår. Anonymkode: 6a237...cbd Du har fått råd - ignorer det. Og jobb med deg selv og å se lenger enn din egen nesetipp. OG folk forklarer hvorfor man skriver slikt og hvorfor det faktisk er for å vise hensyn, i håp om at det blir lettere for deg når du forstår den andre siden. Anonymkode: d515b...f64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet i går, 12:09 #42 Del Skrevet i går, 12:09 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da er alt fokus på helse og null fokus på å sette pris på en invitasjon. Og det trekker ned meg. Anonymkode: 6a237...cbd For noen som skriker etter bekreftelse TS har du lite fokus på at andre kanskje har viktigere ting å tenke på enn å sette pris på deg og en som de attpåtil i utgangspunktet takker ja til, men ikke slik du trenger det! Ikke rart du "sliter med folk" om du kontant trenger all mulig bekreftelse for å ha det bra med deg selv så kanskjelike greit å trekke seg, så kan du bruke tiden til å sture for deg selv fordi svarene her inne ikke setter pris på deg slik du så for deg at de skulle.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #43 Del Skrevet i går, 12:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har vi totalt forskjellig syn på det. Anonymkode: 6a237...cbd Det handler ikke om "syn", jeg vet jo godt hvorfor jeg selv skriver det jeg gjør. Anonymkode: d515b...f64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:10 #44 Del Skrevet i går, 12:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det syns ikke jeg. Hvem vet best hvordan jeg blir påvirket? Jeg hadde ikke spurt om råd om det ikke var nødvendig. Anonymkode: 6a237...cbd AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har strekt meg langt i mange år,nå er jeg sliten. Derfor trenger jeg råd. Ikke overdrivelse som mange påstår. Anonymkode: 6a237...cbd Om du blir så sliten å påvirket av dette, hva har du gjort med saken hittil? Har du spurt vedkommende om de mener det så negativt og belastende som du mener det er? Har du kommunisert at dette er vanskelig for deg? Har du gått mer i rotårsakene her, er problemet egentlig denne spesifikke personens måte å svare på, eller er det hele relasjonen? Folk reagerer fordi dette er veldig spesiellt å bli så påvirket av. Anonymkode: 7f338...bf2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 12:12 #45 Del Skrevet i går, 12:12 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det er slitsomt for meg og lurte på hva jeg kunne si. Bare tro meg på at det er negativt for meg. Du snakker om selvopptatt: for meg er det H*N sier veldig selvopptatt. Og så er det det at jeg er en såpass nær relasjon at jeg VET helsa til vedkommende ikke alltid holder. Derfor er det unødvendig å si det hver gang. Anonymkode: 6a237...cbd Så hva er den korrekte måten for en kroniker med uforutsigbar form å takke ja med forbehold til en invitasjon på, uten at det oppleves som negativt og slitsomt for den som inviterer? For jeg har levd i den tro at å påpeke det forbeholdet er å ta hensyn til vertskapet, heller enn å komme med uventet avlysning i siste liten (og jeg har lært av erfaring at andre i praksis ikke vet, forstår og husker så mye som de selv liker å tro, så det tryggeste og enkleste for alle er at jeg ikke forventerså mye på det området). Endret i går, 12:13 av Daria 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #46 Del Skrevet i går, 12:16 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men det syns ikke jeg. Hvem vet best hvordan jeg blir påvirket? Jeg hadde ikke spurt om råd om det ikke var nødvendig. Anonymkode: 6a237...cbd Man kan ikke forandre andre, kun seg selv i møte med andre. Anonymkode: 24cd0...ab9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #47 Del Skrevet i går, 12:16 firetoen skrev (10 minutter siden): Hva i alle dager er uhyggelig med å svare at en kommer med ett forhold om at helsen tillater det så kommer en? Det er jo realiteten?! Hadde det vært bedre om vedkommende avlyste samme dag etter å sagt ja? Det er noe jeg aldri hadde sagt. Det er jo en selvsagt ting: blir man syk så avlyser man. Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #48 Del Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er noe jeg aldri hadde sagt. Det er jo en selvsagt ting: blir man syk så avlyser man. Anonymkode: 6a237...cbd Men har du sagt fra til vedkommende hvordan du opplever en slik formulering? For hvis han/hun er som oss andre i tråden, så er det gjort av hensyn. Hvordan kan du da beskylde noen for å ikke ta hensyn hvis det er nettopp det de tror de gjør? Og du ikke har kommunisert noe annet? Anonymkode: d515b...f64 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet i går, 12:20 #49 Del Skrevet i går, 12:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er noe jeg aldri hadde sagt. Det er jo en selvsagt ting: blir man syk så avlyser man. Anonymkode: 6a237...cbd Hva har du aldri sagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #50 Del Skrevet i går, 12:20 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har strekt meg langt i mange år,nå er jeg sliten. Derfor trenger jeg råd. Ikke overdrivelse som mange påstår. Anonymkode: 6a237...cbd Et godt, og velmenende råd, fra meg. Det høres ut som om glasset ditt er i ferd med å renne over av frustrasjon, og så har du hengt deg opp i noe som blir sagt, uten at det egentlig er den opprinnelige årsaken. Det er bare lettere å angripe. Så sett grenser for deg selv, men andre må også få lov til å være seg selv Nå kjenner ikke jeg bakgrunnshistorien her, men jeg kjenner mange som bruker "om helsa holder" som en litt humoristisk snakkemåte om at de virkelig har tenkt å gjøre sitt for å komme. Der jeg er vokst opp, er dette helt normalt å si, men jeg tviler på at noen under 50 sier det i dag. Og ingen av de jeg kjenner som har brukt det, har vært kronikere eller lagt noe spesielt i det. Det er bare noe man sier. Anonymkode: 7c31e...cd0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #51 Del Skrevet i går, 12:21 Vedkommende har sannsynligvis helseproblemer som gjør at han må ta forbehold. Jeg gjør det samme selv, av hensyn til den som inviterer. Det er bedre å si at jeg kommer hvis helsa holder enn å si at jeg kommer helt sikkert for deretter å avlyse. Anonymkode: 1570c...0ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:22 #52 Del Skrevet i går, 12:22 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): En i nærmeste familie sier alltid "jeg kommer hvis helsa holder",og h*n mener det. Forventer alltid at h*n når som helst skal bli sjuk. Det er aldri "takk,for invitasjonen og så hyggelig". Neida! Hva sier man til slike for å få fortalt hvor negativt det høres ut og hvor slitsomt det er? Anonymkode: 6a237...cbd Jeg bruker å si "jeg kommer men må se an helsa dessverre " venner og kjente vet at jeg som kroniker plutselig kan bli veldig dårlig og ikke orker, heldigvis slutter de ikke å spørre. Anonymkode: 06476...1e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:22 #53 Del Skrevet i går, 12:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men har du sagt fra til vedkommende hvordan du opplever en slik formulering? For hvis han/hun er som oss andre i tråden, så er det gjort av hensyn. Hvordan kan du da beskylde noen for å ikke ta hensyn hvis det er nettopp det de tror de gjør? Og du ikke har kommunisert noe annet? Anonymkode: d515b...f64 Det er av hensyn til seg selv bare. Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:22 #54 Del Skrevet i går, 12:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er av hensyn til seg selv bare. Anonymkode: 6a237...cbd Hvordan vet du det? Og hva mener du med "hensyn til seg selv"? Hvordan viser man hensyn til seg selv med å skrive det? Anonymkode: d515b...f64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:23 #55 Del Skrevet i går, 12:23 firetoen skrev (3 minutter siden): Hva har du aldri sagt? At jeg kommer hvis helsa holder. Det er jo så selvsagt. Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #56 Del Skrevet i går, 12:30 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): En i nærmeste familie sier alltid "jeg kommer hvis helsa holder",og h*n mener det. Forventer alltid at h*n når som helst skal bli sjuk. Det er aldri "takk,for invitasjonen og så hyggelig". Neida! Hva sier man til slike for å få fortalt hvor negativt det høres ut og hvor slitsomt det er? Anonymkode: 6a237...cbd AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo mange kronikere som alltid må ta det forbeholdet. Jeg forstår egentlig ikke hva som er så slitsomt med det for deg, med mindre vedkommende svært ofte faktisk ikke kommer. Det er jo irriterende, selv om grunnene kan være gode. Anonymkode: e398b...7c3 Dere er klar over hvor mange som har ubehandlede psykiske lidelser knyttet til hypokondri, spesielt innen eldre babyboomere og den stille generasjonen…? Ikke latterliggjør disse menneskene. Ha medfølelse. Tenk å faktisk være mennesket som tror du kan bli alvorlig syk hele tiden. Tenk hvor slitsomt det er. Anonymkode: 8c38a...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:07 #57 Del Skrevet i går, 13:07 Jeg skjønner ikke hva det er å reagere på...? Om man er kronisk syk, eller har slitt med vedvarende helseproblemer, så er det jo en kjensgjerning at man kan oppleve plutselige helseutfordringer som gjør at man ikke kan komme? Hvorfor i alle dager er det galt å informere om at man kan komme, men må ta forbehold om at man kan bli dårlig og måtte avlyse på kort varsel? Jeg har en kronisk syk venninne, som ofte må avlyse rett før, og altså, når vi avtaler så har jeg da null problemer med at hun sier "Jeg kommer så lenge helsa holder"? Anonymkode: f813e...0a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 13:08 #58 Del Skrevet i går, 13:08 Høres ut som han eller hun prøver å være litt morsom, bare. Ikke at de nødvendigvis går rundt og virkelig TROR de skal bli syke hver dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:11 #59 Del Skrevet i går, 13:11 Million skrev (2 minutter siden): Høres ut som han eller hun prøver å være litt morsom, bare. Ikke at de nødvendigvis går rundt og virkelig TROR de skal bli syke hver dag. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er humoristisk ment. Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:16 #60 Del Skrevet i går, 13:16 Jeg er kronisk sjuk og må ta forbehold. Kunne godt svart noe sånt, for vet det er stor sjanse for at jeg må avlyse. Anonymkode: c189d...9dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå