AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Del Skrevet 7. april En i nærmeste familie sier alltid "jeg kommer hvis helsa holder",og h*n mener det. Forventer alltid at h*n når som helst skal bli sjuk. Det er aldri "takk,for invitasjonen og så hyggelig". Neida! Hva sier man til slike for å få fortalt hvor negativt det høres ut og hvor slitsomt det er? Anonymkode: 6a237...cbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Del Skrevet 7. april Kan du ikke bare ignorere det? Anonymkode: d6102...2b0 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Del Skrevet 7. april Det er jo mange kronikere som alltid må ta det forbeholdet. Jeg forstår egentlig ikke hva som er så slitsomt med det for deg, med mindre vedkommende svært ofte faktisk ikke kommer. Det er jo irriterende, selv om grunnene kan være gode. Anonymkode: e398b...7c3 26 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 7. april #4 Del Skrevet 7. april (endret) Noen har som "livsoppgave" å ha dårlig helse og være "døden nær" til enhver tid, det er sånn de sier (og det er nok realiteten for dem også)... ignorer! Endret 7. april av enkefru 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Del Skrevet 7. april Skjønner ikke hvordan det er så slitsomt for deg. Sært og litt stusselig, i hvert fall om det ikke er det minste rasjonelt i det hele tatt, og jeg kan skjønne at du himler litt med øynene for deg selv. Men jeg kan virkelig ikke skjønne at det skulle påvirke deg noe ut over i verste fall litt øyehimling og mild irritasjon. Så er det jo noe annet hvis vedkommende faktisk uteblir halvparten av gangene uten å gi beskjed mer enn to minutter før man skal møtes, men da er det vel ikke formuleringen om "hvis helsa holder" som er problemet. Anonymkode: 51aff...d38 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Del Skrevet 7. april Slik sier min bestemor også, men begynte først med det etter hun fikk hjertesvikt, nyresvikt og vann på lungene. Det er jo en viss sjans at hun ikke hadde kunnet komme i bryllupet eller de 2 barnedåpene vi har holdt etter hun ble syk. Hvis helt friske unge sier dette, hadde jeg tenkt de var veldig pessimistiske og negative ja. Men eldre må få lov å si det, da det jo er sannheten. Anonymkode: 393e4...37d 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #7 Del Skrevet 7. april Det er en vanlig frase, ikke legg for mye i det. Det betyr vel at vedkommende vil, men ikke tør å love 100% at de kan komme Anonymkode: 6ca6c...627 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 7. april #8 Del Skrevet 7. april Haha, er det så galt å si da? Hen er vel kronikere? Sånn er faktisk livet til mange, kan ikke fatte og begripe at dette er et problem for deg? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.41): Det er jo mange kronikere som alltid må ta det forbeholdet. Jeg forstår egentlig ikke hva som er så slitsomt med det for deg, med mindre vedkommende svært ofte faktisk ikke kommer. Det er jo irriterende, selv om grunnene kan være gode. Anonymkode: e398b...7c3 Ekspander Fordi da tar man det forgitt at man blir syk. Man har ikke håp. Forskjellen på glasset er halvfullt vs glasset er halvtomt Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Del Skrevet 7. april enkefru skrev (På 7.4.2025 den 11.42): Noen har som "livsoppgave" å ha dårlig helse og være "døden nær" til enhver tid, det er sånn de sier (og det er nok realiteten for dem også). Ekspander Tydeligvis! enkefru skrev (På 7.4.2025 den 11.42): .. ignorer! Ekspander Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april hva er problemet? Sliter vedkommende med helsa og er kronisk syk da? Tror du overdriver her, TS. Anonymkode: 52406...443 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april firetoen skrev (På 7.4.2025 den 11.45): Haha, er det så galt å si da? Hen er vel kronikere? Sånn er faktisk livet til mange, kan ikke fatte og begripe at dette er et problem for deg? Ekspander Da er alt fokus på helse og null fokus på å sette pris på en invitasjon. Og det trekker ned meg. Anonymkode: 6a237...cbd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #13 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.48): hva er problemet? Sliter vedkommende med helsa og er kronisk syk da? Tror du overdriver her, TS. Anonymkode: 52406...443 Ekspander Hvordan overdriver da? Anonymkode: 6a237...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #14 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.47): Fordi da tar man det forgitt at man blir syk. Man har ikke håp. Forskjellen på glasset er halvfullt vs glasset er halvtomt Anonymkode: 6a237...cbd Ekspander som kronisk syk er glasset du viser til aldri halvfullt - at du sier dette vitner om manglende forståelse. Anonymkode: 5cffa...977 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #15 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.47): Fordi da tar man det forgitt at man blir syk. Man har ikke håp. Forskjellen på glasset er halvfullt vs glasset er halvtomt Anonymkode: 6a237...cbd Ekspander Det her er bare din tolkning av utsagnet. Jeg ville tenkt det var en realistisk måte å se på det. Fordi jeg antar at folk har gode intensjoner, apropos det halvfulle glasset Anonymkode: 6ca6c...627 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #16 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.50): som kronisk syk er glasset du viser til aldri halvfullt - at du sier dette vitner om manglende forståelse. Anonymkode: 5cffa...977 Ekspander Man har ikke fripass fra å ta hensyn til andre fordi om man er kronisk syk. Anonymkode: 6a237...cbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #17 Del Skrevet 7. april Om man sliter med hyppig utmattelse eller smerter/hodepine, så er det sikkert veldig vanskelig å forplikte seg til noe flere dager/uker fremover i tid. Nå vet jeg ikke om det er tilfellet her, men vil tro det siden personen kvier seg for å forplikte seg. Å gi beskjed om at man ønsker å komme, men ikke enda vet om man kan, er vel bedre enn å si at man kommer, for så å avlyse? Forstår helt ærlig ikke hvorfor dette er et problem for deg. Jeg ville bare tenkt at de kommer om de kommer og det er det. AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.47): Fordi da tar man det forgitt at man blir syk. Man har ikke håp. Forskjellen på glasset er halvfullt vs glasset er halvtomt Anonymkode: 6a237...cbd Ekspander Man kan ha håp selv om man er realistisk. En venninne av meg sliter med smerter i leddene. Hun er en optimistisk type, men basert på mønster og erfaringer, vet hun at hun fort kan bli for dårlig til å møte opp til avtaler. Det er derfor rimelig og rasjonelt av henne å aldri forplikte seg 100%, men være klar på at hun kommer om hun kan. Anonymkode: 67820...4e4 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. april #18 Del Skrevet 7. april Hvis det et reelt forbehold, som det for mange kronikere (meg selv inkludert, selv om jeg gjerne formulerer meg litt annerledes) alltid vil være, er det imponerende selvopptatt å ha fokus på hvor slitsomt og negativt det er for deg. Hvis det bare er en "morsom" standardfrase han har lagt seg til kan jeg til en viss grad forstå at det kan være litt irriterende, men synes fortsatt det er pussig å la seg påvirke sånn av det. 24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firetoen Skrevet 7. april #19 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 11.49): Da er alt fokus på helse og null fokus på å sette pris på en invitasjon. Og det trekker ned meg. Anonymkode: 6a237...cbd Ekspander Jøye meg så selvopptatt du er da. Her er det et familiemedlem som er kronisk syk, men du fokuserer på at hen ikke takker ordentlig for invitasjon istedenfor å komme med forbehold? Glad jeg ikke har slike mennesker som deg i min omgangskrets, som kroniker selv hadde det vært særdeles utrivelig da du åpenbart har manglende forståelse for hvordan livet til mennesker med kroniske sykdommer kan utarte seg! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #20 Del Skrevet 7. april Det utrykket betyr bare at med mindre noe man ikke kan kontrollere skjer så kommer man. Jeg er autist og skal liksom ha utfordringer med metaforer og overføre betydninger men den der er jo kjempeenkel. Anonymkode: 7f338...bf2 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå