911 Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Som mann så blir jeg helt avslappet og søvnig etter sex. Jeg har mine beste netter etter sex i så måte. Min kone er helt motsatt. Etter 2-4 orgasmer (tror ikke hun faker), så sliter hun med å sovne og har generelt dårlig søvn etter at vi har ligget sammen. Hvordan er det med dere andre kvinner her inne? Er det et vanlig problem og hva kan jeg gjøre for at også hun blir så tilfredsstilt at hun blir helt avslappet og søvnen blir bedre? Dette sliter litt på meg og gjør at vi har mindre sex enn jeg kunne ønsket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Dette er et interessant spørsmål som har både biologiske og kulturelle dimensjoner, selv om det ikke er en universell regel at menn alltid blir trøtte og kvinner alltid får mer energi etter orgasme. Men det er jo en kjent «tommelfingerregel» at menn blir trøtte og kvinner får mer energi🤷🏼♂️ For menn er tretthet etter orgasme ofte knyttet til fysiologiske prosesser. Når en mann får orgasme, frigjøres hormoner som prolactin, som kan bidra til en følelse av avslapning og søvnighet. Samtidig synker nivåene av dopamin og oksytocin, som er assosiert med energi og opphisselse, etter klimaks. I tillegg aktiveres det parasympatiske nervesystemet, som fremmer hvile og restitusjon. Selve den fysiske anstrengelsen og blodtrykksendringene under sex kan også spille en rolle, spesielt hvis aktiviteten har vært intens. For kvinner er det ikke uvanlig å oppleve en slags "boost" etter orgasme, selv om dette varierer mye fra person til person. En teori er at kvinner ikke opplever den samme prolactin-stigningen i like stor grad som menn, og at oksytocin – som frigjøres under orgasme – kan ha en mer langvarig positiv effekt hos noen kvinner, og gi en følelse av velvære og energi. Kvinner har også ofte en kortere refraktærperiode (eller ingen i det hele tatt), noe som betyr at de fysiologisk kan være klare for mer stimulering raskere enn menn, noe som kan bidra til en opplevelse av økt energi. Så, kort sagt: Biologiske mekanismer som hormonelle forskjeller og nervesystemets respons spiller inn. Anonymkode: 6512f...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Opplever det samme. Her har vi løst det ved å ha sex om morran i stedet for om kvelden. Fungerer fint for oss. Anonymkode: ae063...532 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg kan sove når som helst. Orgasmer eller ei spiller ingen rolle. Kan også stå opp igjen og lage stor middag midt på natten om det er det vi vil. Så tror kanskje dette er veldig individuelt. Men joda. Kan sove godt, men det kan jeg uansett så lenge vi legger oss tett sammen. Anonymkode: 14d4a...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 6 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette er et interessant spørsmål som har både biologiske og kulturelle dimensjoner, selv om det ikke er en universell regel at menn alltid blir trøtte og kvinner alltid får mer energi etter orgasme. Men det er jo en kjent «tommelfingerregel» at menn blir trøtte og kvinner får mer energi🤷🏼♂️ For menn er tretthet etter orgasme ofte knyttet til fysiologiske prosesser. Når en mann får orgasme, frigjøres hormoner som prolactin, som kan bidra til en følelse av avslapning og søvnighet. Samtidig synker nivåene av dopamin og oksytocin, som er assosiert med energi og opphisselse, etter klimaks. I tillegg aktiveres det parasympatiske nervesystemet, som fremmer hvile og restitusjon. Selve den fysiske anstrengelsen og blodtrykksendringene under sex kan også spille en rolle, spesielt hvis aktiviteten har vært intens. For kvinner er det ikke uvanlig å oppleve en slags "boost" etter orgasme, selv om dette varierer mye fra person til person. En teori er at kvinner ikke opplever den samme prolactin-stigningen i like stor grad som menn, og at oksytocin – som frigjøres under orgasme – kan ha en mer langvarig positiv effekt hos noen kvinner, og gi en følelse av velvære og energi. Kvinner har også ofte en kortere refraktærperiode (eller ingen i det hele tatt), noe som betyr at de fysiologisk kan være klare for mer stimulering raskere enn menn, noe som kan bidra til en opplevelse av økt energi. Så, kort sagt: Biologiske mekanismer som hormonelle forskjeller og nervesystemets respons spiller inn. Anonymkode: 6512f...477 Tusen takk. Da har jeg i alle fall fått en vitenskapelig forklaring på det jeg/vi opplever 👍. Så var det hvordan vi håndterer dette 🙂 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Opplever det samme. Her har vi løst det ved å ha sex om morran i stedet for om kvelden. Fungerer fint for oss. Anonymkode: ae063...532 Det er nok denne løsningen vi ender opp med 🙂 Kanskje jeg sovner igjen mens hun står opp og lager frokost siden hun får så mye energi av sexen 😄 Endret 6 timer siden av 911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden (endret) 911 skrev (4 timer siden): Som mann så blir jeg helt avslappet og søvnig etter sex. Jeg har mine beste netter etter sex i så måte. Min kone er helt motsatt. Etter 2-4 orgasmer (tror ikke hun faker), så sliter hun med å sovne og har generelt dårlig søvn etter at vi har ligget sammen. Hvordan er det med dere andre kvinner her inne? Er det et vanlig problem og hva kan jeg gjøre for at også hun blir så tilfredsstilt at hun blir helt avslappet og søvnen blir bedre? Dette sliter litt på meg og gjør at vi har mindre sex enn jeg kunne ønsket. Jeg kjenner det samme som deg, så hender jeg sovner før "evaluerings-hodepute-kosepraten" starter.. Da sitter hun fremdeles på badet å sviser, tisser og tømmer seg. Andre ganger lager hun en papirpropp i musa, så får vi koseprate litt sammen før jeg sovner.. Kvinner kan også bli døsig etter sex.. Men kvinner som har hatt mange orgasmer, blir enkelte kvinner mere våken av.. og kanskje også fremdeles kåt. Å finne en god balanse på dette er litt vanskelig, men de fleste maser ikke.. men tar frem vibratoren og avslutter seg selv til hun sovner👏👏 Husker spesiellt noen kvinner, de kunne onanere inntil to timer etter sex. Så jeg våknet av lydene og ble jeg kåt momentant. Etterpå begynte vi å ha oftere sex midt på dagen, da sov begge så mye bedre når vi skulle sove🥰 Så ymt mere om sex midt på dagen du @911😉 Endret 3 timer siden av Bamseklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Har ikke problem med å sovne heldigvis, siden vi har sex hver kveld 😅 Elsker sex til alle døgnets tider. Vi kan ha sex grytidlig om helgene, sovne, ha mer sex, kose, trykke på mobilen, enda en runde og så stå opp. Veldig deilig. Anonymkode: a3869...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har ikke problem med å sovne heldigvis, siden vi har sex hver kveld 😅 Elsker sex til alle døgnets tider. Vi kan ha sex grytidlig om helgene, sovne, ha mer sex, kose, trykke på mobilen, enda en runde og så stå opp. Veldig deilig. Anonymkode: a3869...255 Det er jo et koselig og smart tips, da blir man trøtt når man skal være trøtt.. Så sover vi mye bedre, også bedre uthvilt.. For da blir gleden enda større på morgenkvisten, som smitter over til resten utover dagen🥰 Den skjulte bonusen er at man får lettere orgasme på morgenkvisten, fordi hjernen er fremdeles i "Hvilemodus"🪄⛈️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Jeg blir også lys våken av orgasme Anonymkode: fddbe...299 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Samme her. Det som for ham er fantastisk sovemedisin er det motsatte for meg. Dette har absolutt ingenting med å ikke bli tilfredsstilt å gjøre, jeg blir bare oppspilt av sex istedenfor trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå