Million Skrevet 8. april #41 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når du ikke huker av for Fiks Ferdig kommer det opp en knapp i annonsen med "Be om Fiks Ferdig": Trykker du videre på den sendtes det en melding til selger om at en ønsker å kjøpe varen gjennom Fiks Ferdig. Mulig det kan se ut som et kjøp, men det er nok bare en forespørsel i første omgang. Anonymkode: 2b3e3...988 Ja vel, men det er en uting. Hadde jeg ønsket det, hadde jeg lagt det til når annonsen ble opprettet. Finn vil muliggjøre det uansett hva man som selger ønsker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. april #42 Del Skrevet 8. april Million skrev (3 minutter siden): Ja vel, men det er en uting. Hadde jeg ønsket det, hadde jeg lagt det til når annonsen ble opprettet. Finn vil muliggjøre det uansett hva man som selger ønsker. Enig. Jeg har etter hvert skjønt at annonser med «Be om Fiks ferdig» er annonser der selger ikke ønsker å bruke Fiks ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #43 Del Skrevet 8. april Kontakt media..pleier å få fortgang på ting.. Anonymkode: f31ef...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #44 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 13.08): Jeg ønsker å dele en negativ erfaring jeg har hatt med FINN.no og deres "Fiks Ferdig"-tjeneste, så andre slipper å gå i samme fella. For de som ikke vet: "Fiks Ferdig" er en tjeneste fra FINN hvor de håndterer betalingen mellom kjøper og selger. Kjøper betaler med kort eller Vipps, og pengene holdes tilbake av FINN helt til varen er levert og godkjent av kjøper. Når varen er registrert som levert, har kjøper 24 timer på seg til å bekrefte at alt er i orden før FINN utbetaler pengene til selger. Problemet? Jeg solgte en vare med nøyaktig beskrivelse og bilder – alt var helt tydelig og riktig. Likevel mente kjøperen at de "trodde" de hadde kjøpt noe annet. Hen påberoper seg angrerett, og dermed ble betalingen stoppet. Kjøper har ikke angrerett i følge vilkårene: "Du har ikke angrerett på tjenesten Fiks Ferdig, jf. angrerettloven § 22 første ledd bokstav c." Finn.no vil ikke høre på meg når jeg sier at han ikke kan holde tilbake pengene fordi hen påberoper seg angrerett. Saken må vurderes i sin helhet og det tar minst 10 dager før pengene blir tilgjengelig. Det var ikke var noen feil med hverken varen eller informasjonen jeg la ut. Jeg sitter foreløpig igjen med null penger, varen borte, og masse frustrasjon. Nå er det opp til finn.no om jeg skal få tilbake pengene eller ikke. I mellomtiden er kjøper så frek at "hen" har lagt ut varen for salg på nytt - med mine bilder og annonsetekst. Til en høyere pris. Pengene har jeg ikke fått... Anonymkode: b44c6...9e7 Jeg håper du har tatt skjermbilde og lagra finn-koden, og meldt kjøper til finn. Bruk det også argument på at kjøper at akseptert kjøpet ditt. AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 14.12): Har gjort det, men det hjalp ikke sa de. Anonymkode: b44c6...9e7 Dokumentasjon dokumentasjon. Hvis ikke dette går din vei, kontakter du media. Du kan også bruke KG til å finne flere med samme typen erfaring også går dere sammen til media for å vise at det er et omfattende problem hos de. Har den siste måneden solgt flere ting med fiks ferdig og synes det har vært en veldig grei løsning. Slipper alt snakket med andre og produktet har blitt solgt uten masse mas. Kjøperne har også hentet pakkene raskt og godkjent det raskt. Pengene har også kommet veldig fort. Anonymkode: ede6c...180 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 8. april #45 Del Skrevet 8. april Som kjøper har jeg bare gode erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #46 Del Skrevet 8. april Hulderen skrev (3 timer siden): Enig. Jeg har etter hvert skjønt at annonser med «Be om Fiks ferdig» er annonser der selger ikke ønsker å bruke Fiks ferdig. Nå lærte jeg noe nytt, jeg har ikke bedt om fiks ferdig, men jeg trodde at det betydde at selger var åpen for det! Finn legger det jo slik opp "bare spør, helt greit det" og så leser jeg her at det absolutt ikke er tilfelle. Frekt. Anonymkode: f6761...9f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #47 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå lærte jeg noe nytt, jeg har ikke bedt om fiks ferdig, men jeg trodde at det betydde at selger var åpen for det! Finn legger det jo slik opp "bare spør, helt greit det" og så leser jeg her at det absolutt ikke er tilfelle. Frekt. Anonymkode: f6761...9f3 For å legge til eget innlegg, hvis selger har huket av for at de ikke ønsker foks ferdig, skulle det stått i stede for "be om fix ferdig". Så lenge de oppfordrer folk til å spørre så satser de på at selger tenker skitt au og hiver seg på, så finn kan tjene ekstra penger. Anonymkode: f6761...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå