Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser rundt på par er det som regel en «mor» og en vims.

Hos to venninner er samboere dems vims og de mødre som holder styr på ting.

Hos tre andre venninner er de vims og kjæresten den som holder styr på ting.

Jeg selv har alltid følt at dette er en balanse, og egentlig at forholdet burde være sånn. Man har godt av hverandres motsetninger. Selvfølgelig kan det bli litt mye.

Jeg er nå gått inn i et forhold hvor jeg merker at kjæresten skal ha meg som «mor»/den som ar styr på ting.  For meg er dette helt ekstremt uvant, da jeg i alle relasjoner til både venninner og tidligere kjærester har vært vimsen. Jeg merker at jeg får litt panikk noen ganger, for jeg trenger sånn at det er han som har styr på ting.  Dette føles veldig unaturlig for meg, og jeg kan bli stresset og redd for at jeg skal få en guttunge, når jeg ikke selv klarer å holde styr. 

Hun ene venninnen min har sagt at hun av den grunn ikke tror forholdet jeg er i nå er varig, fordi jeg vil kompensere og bli utslitt. 

jeg er utrolig glad i kjæresten min, og lurer på om andre har løst det, og som på en måte har «samme» rolle?

Jeg er f.eks. utrolig glad i å ha det ryddig, men det ligger ikke i min natur naturlig og jeg jobber ekstremt med hodet mitt for å klare å holde det ryddig og ha system. Etter at vi flyttet sammen for 6 mnd siden, er det kaos. Jeg blir så lei meg av det.  Tidligere forhold har det hjulpet meg at parterende mine er ryddige.

Anonymkode: 944cb...4dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber disse vimsene med?

Anonymkode: f61bd...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Dette må du finne ut av. Jeg og mannen er nokså like, vi roter endel men forsøker å holde det ryddig sammen. Jeg hadde ikke fortsatt forholdet hvis han ikke engang forsøkte å ta ansvar for eget rot.

Du må slutte å forvente at han skal ta ansvar for alt mulig, ta ansvar for dine egne ting, og krev at han holder orden på sine. Hvis det er gjenstander kan dere fordele noen skuffer til hver, og et oppsamlingssted der dere legger ting på avveie (han har sin halvdel av en benk, du har andre). Delt kalender på telefonen kan hjelpe med å huske avtaler, både egne og den andres.

Og jeg synes absolutt ikke forhold bør være sånn at den ene ordner og den andre er vims. Det er på ingen måte likeverdig, og heller ikke respektfullt, slik jeg ser det.

Anonymkode: c4f68...630

AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg begge deler hørtes lite fristende ut, jeg vil hverken passe eller passes på. Jeg vil ha en likeverdig partner som holder styr på familien AS og tar vare på forholdet på lik linje med meg. En som ser hva som må gjøres og tar seg av det uten å vente på instruks, og som forventer det samme av meg. 

Anonymkode: eadb8...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...