AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har nok en gang funnet spritflasker, ølflasker og vindunker overalt hvor det er mulig å gjemme på soverommet til min samboer (vi har separate soverom). Han er nå på jobbreise, og jeg skulle legge inn noen klær på soverommet da jeg merket det. Jeg er totalt sjokkert hvordan det er mulig å få alt dette inn i huset og drikke det uten at jeg merker det. Jeg klarer ikke dette mer, men er låst til et hus. Nå trenger jeg trenger noen å snakke med! Er det noen som har erfaring med slike hjelpetelefoner og kan anbefale noe? Er slike telefoner til for at jeg kan ringe, og fortelle som om jeg forteller det til en venninne (noen jeg ikke kan), eller hvordan fungerer det? Jeg trenger å snakke med noen og å få råd om hva jeg kan gjøre nå.. Anonymkode: ee098...97d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Man kan ringe Rustelefonen om man vil snakke med noen https://rusinfo.no/om-rustelefonen/ Endret 15 timer siden av William_S 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Hjelpetelefoner er etter min erfaring totalt ubrukelige. Eneste jeg har forsøkt og faktisk hatt nytte av var å gå gjennom fastlegen. Dette gladt da far og ikke samboer. Sa selvfølgelig ifra før jeg meldte til legen. Og mest sannsynlig er du ikke så bundet som du tror. Anonymkode: e6e9b...2cd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden https://www.ivareta.no/deg-som-parorende/parorendetelefonen/ Anbefales Anonymkode: 06545...ee3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Kast han på dør. Slike folk er ikke verdt å ta vare på. Anonymkode: 87fb4...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.ivareta.no/deg-som-parorende/parorendetelefonen/ Anbefales Anonymkode: 06545...ee3 Støtter denne Anonymkode: fc5ef...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden A-larm har veldig fine støtte og pårørende grupper https://a-larm.no/for-parorende/ Anonymkode: 31a0a...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Fortell han hva du har funnet, og at du ikke godtar det. Da får du vite om han er villig til å legge seg inn til behandling selv, eller om han velger alkoholen fremfor deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden FrkSolsikke skrev (1 time siden): Fortell han hva du har funnet, og at du ikke godtar det. Da får du vite om han er villig til å legge seg inn til behandling selv, eller om han velger alkoholen fremfor deg. Det er jo ikke de eneste to alternativene. Han kan slutte selv, han kan oppsøke hjelp uten å bli lagt inn, han kan snakke med fastlegen etc. de færreste med alkoholavhengighet legges inn. Anonymkode: c50e1...d1a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kast han på dør. Slike folk er ikke verdt å ta vare på. Anonymkode: 87fb4...0e4 Fy søren for en grusom kommentar. Anonymkode: 5219e...54f 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Dette høres ikke noe greit ut. Så bra at du vil ta tak nå. Rustelefonen er kanskje bedre enn de andre generelle hjelpetelefonene, med tanke på at de gjerne ikke vet noe om dette. Anbefaler deg også boken Codependent no more av Melody Beattie for veien videre. ❤️ Heier på deg! Anonymkode: 269ad...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kast han på dør. Slike folk er ikke verdt å ta vare på. Anonymkode: 87fb4...0e4 For du høres jo ut som en fantastisk person 🤮 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Det er ikke så mye å gjøre. En alkoholiker må ønske endring selv, og har en tendens til å ikke ønske det flr de treffer rock bottom. Det innebærer gjerne å bli forlatt. Anonymkode: 5369e...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke så mye å gjøre. En alkoholiker må ønske endring selv, og har en tendens til å ikke ønske det flr de treffer rock bottom. Det innebærer gjerne å bli forlatt. Anonymkode: 5369e...e3e Tull og tøys, man trenger ikke å treffe noen rock bottom. Et fint sted å starte hvis man ikke er så motivert kan være Naltrexon, da kan motivasjonen komme etterhvert. Eneste kjipe med det er at man må innom legen for å få det på resept og da ryker fort lappen. Anonymkode: c50e1...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et fint sted å starte hvis man ikke er så motivert kan være Naltrexon, da kan motivasjonen komme etterhvert. Eneste kjipe med det er at man må innom legen for å få det på resept og da ryker fort lappen. Anonymkode: c50e1...d1a Min samboer fikk beholde lappen, men han ble dårlig av de pillene, så sluttet å ta dem. Anonymkode: 55839...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg trenger å snakke med noen og å få råd om hva jeg kan gjøre nå.. Anonymkode: ee098...97d Hva med å snakke med samboer og be han søke hjelp hvis det er det han trenger? Anonymkode: 9ba20...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Min samboer fikk beholde lappen, men han ble dårlig av de pillene, så sluttet å ta dem. Anonymkode: 55839...9ff Jeg ble også dårlig, men fortsatte og ta dem, og da gikk bivirkningene over😊 Anonymkode: c50e1...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden https://korus.no/kurs?sok=&tema=paaroerende®ion=&type= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kast han på dør. Slike folk er ikke verdt å ta vare på. Anonymkode: 87fb4...0e4 Fy for et menneske du er. Anonymkode: 990d3...d1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nok en gang funnet spritflasker, ølflasker og vindunker overalt hvor det er mulig å gjemme på soverommet til min samboer (vi har separate soverom). Han er nå på jobbreise, og jeg skulle legge inn noen klær på soverommet da jeg merket det. Jeg er totalt sjokkert hvordan det er mulig å få alt dette inn i huset og drikke det uten at jeg merker det. Jeg klarer ikke dette mer, men er låst til et hus. Nå trenger jeg trenger noen å snakke med! Er det noen som har erfaring med slike hjelpetelefoner og kan anbefale noe? Er slike telefoner til for at jeg kan ringe, og fortelle som om jeg forteller det til en venninne (noen jeg ikke kan), eller hvordan fungerer det? Jeg trenger å snakke med noen og å få råd om hva jeg kan gjøre nå.. Anonymkode: ee098...97d Alkoholtrangen er nesten sterkere enn alt, så at tiden fremover blir tøff er sikkert. Det første du må gjøre er å snakke med han om han er villig til å få hjelp, neste steg er med fastlegen. Er han ikke villig eller mener han fint klarer å slutte, noe han sannsynligvis ikke klarer på egenhånd, må du bare komme deg bort, for det blir uholdbart for deg å bli boende. Anonymkode: 990d3...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå