Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Dersom man har vært ute for en ulykke og som følge av dette må til lege ca. 3 hele arbeidsdager i løpet av et år mens man er i fullt arbeid - kan man få fri med betalt for å dra på sykehuset?
Shea Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Du har krav på fritt men ikke med betaling. For å få betalt må du enten ha en kjempesnill arbeidsgiver eller bruke egenmelding. Er din bedrift en IA bedrift er det ikke noe problem å bruke bare 1 dag på egenmelding. Desverre er det få bedrifter som praktiserer bruk av egenmeldinger på dagsbasis, de fleste har det ordinære systemet med 3 dager på 1 egenmelding.
moka Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 skal man til spesialist har du det. og hvis det er over en viss distanse eller tid du må reise. jeg fikk nå fri med betaling en hel dag da jeg måtte til sykehus.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Kan du ikke få sykemelding da? ← Ja, man kan kanskje få sykemelding til slikt, bare for en dag om gangen? Men må ikke jeg da betale for legekonsultasjon..? Eller er det nok at fastlegen vet om at jeg har denne "skaden" og at jeg derfor må på sykehuset til kontroll på grunn av den? Isåfall høres jo dette ut som en grei løsning.
Gjest Fantus Skrevet 13. mars 2006 #6 Skrevet 13. mars 2006 Det kommer an på tariffavtalen din. Min avtale gir arbeidstakere med 100% stillig rett på fri med lønn for legebesøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå