AnonymBruker Skrevet 7. april #1 Skrevet 7. april I Norge. Går det an å leie prest ute så det blir en utendørsseremoni? Anonymkode: 56f6b...a30
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I Norge. Går det an å leie prest ute så det blir en utendørsseremoni? Anonymkode: 56f6b...a30 Jaa. Anonymkode: 6d0bb...300
Ulven Skrevet 7. april #3 Skrevet 7. april Det er forholdsvis enkelt å finne en vigsler utenom kirken som kan ta en slik vielse, men en prest i den norske kirke er det ikke så enkelt med. Der må det godkjenning til og presten må også ville det selv. 4
Snublefot62 Skrevet 7. april #4 Skrevet 7. april Finn ett trosamfunn som har rett til å vigsle, og hør om de vil stille opp. Min erfaring er at de fleste utenom DNK stiller opp på sånn. Så er det og noen unntak innad i DNK så det er verdt å høre der dersom dere har sterk tilhørighet der.
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Takk for svar! Har lyst til å gifte oss gjennom kirken så skal forhøre meg i lokale menigheter Anonymkode: 56f6b...a30
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april Ja, jeg kjenner noen som giftet seg ombord på familiens skøyte. De ble ikke viet av en prest, men kjenner til flere prester som hadde vært positive til noe lignende. Anonymkode: 689c1...437
AnonymBruker Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april Her jeg bor vier prester kun på bestemte vigslede steder. Humanistene er mer fleksible. Anonymkode: 91cf9...55c
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Her jeg bor er presten velvillig til både vielser og barnedåp overalt. På fjelltopper,ved fjellvann, hjemme hos folk og mye annet. Så det er nok personlig hva de velger å si ja til,det kirkelige ritualet er jo med uansett. Anonymkode: f5ab9...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå