Gå til innhold

Ny kjæreste som smatter og slurper noe helt grusomt.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ellers er han en fin fyr. Men dette gir meg totalt avsmak på ham.

Innafor å dumpe noen bare fordi de smatter og slurper? Men jeg blir gal av det, takler ikke spiselyder. 

Anonymkode: 69a73...73c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt innafor å dumpe. 

En slik en hadde ikke kommet gjennom første date en gang. 

Anonymkode: 0847a...c09

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, jeg takler ikke slike lyder selv. Ville nok ha forsøkt å snakke med ham om det, men om det er et innarbeidet mønster hos ham blir det nok vanskelig å endre. Og om ingen har nevnt det for ham før, så gjør du jo han for så vidt en tjeneste ved å gjøre ham oppmerksom på det, uansett.

(Jeg måtte en gang si ifra til en jeg datet over lang tid at ånden hans var grusom (ordla meg penere ;)). Det skyldtes dårlig tannhelse gjennom mange år, og etter en lang runde med tannlegebesøk var problemet fikset. Så det går an, om han vil ta tak i det selv ;))

Anonymkode: 20058...167

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du si i fra eller dumpe. Jeg hadde en kompis som gjorde det (voksen mann i midten av 30 årene), helt utrolig pinlig å være vitne til. Jeg hadde ikke orket dette.

Anonymkode: fd323...809

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mye til at han vokser det av seg.

Veldig frastøtende med smatting og dårlig bordskikk.

Anonymkode: 728b2...3d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exen min gjorde dette, men hadde en medisinsk årsak til at han ikke greide å spise stille. 

Anonymkode: 297e1...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ellers er han en fin fyr. Men dette gir meg totalt avsmak på ham.

Innafor å dumpe noen bare fordi de smatter og slurper? Men jeg blir gal av det, takler ikke spiselyder. 

Anonymkode: 69a73...73c

Han er ellers en fin fyr, sier du, kan du ikke ta det opp med han da? Si det på en fin måte. Litt rart at ikke foreldrene fikk avvent han med dette, men kanskje de gjør sånn de også. Jeg hadde ikke droppet han før han evt ikke vil eller greier å slutte med disse lydene man faktisk kan bli gal av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg virkelig ikke forstår her er. Du har fått deg en ny kjæreste. Hvorfor i alle dager ledet du han inn i dette? Dette kan da ikke komme som et sjokk, for dere har vel spist sammen flere ganger? Dette er bare trist hele opplegget.

Anonymkode: 653fd...655

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du si til han at om dette forholdet skal fungere så må han slutte å slafse og slurpe når han spiser , og si det gjerne med et glimt i øyet og et smil 

Anonymkode: 7cc1c...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalal13 skrev (27 minutter siden):

Kan du ikke be han slutte med det?

Linneah2013 skrev (18 minutter siden):

Han er ellers en fin fyr, sier du, kan du ikke ta det opp med han da? Si det på en fin måte. Litt rart at ikke foreldrene fikk avvent han med dette, men kanskje de gjør sånn de også. Jeg hadde ikke droppet han før han evt ikke vil eller greier å slutte med disse lydene man faktisk kan bli gal av.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får du si til han at om dette forholdet skal fungere så må han slutte å slafse og slurpe når han spiser , og si det gjerne med et glimt i øyet og et smil 

Anonymkode: 7cc1c...dd6

Tips;

Ikke påta dere ansvaret for oppdragelsen av en voksen mann. Ikke bare gir det meg fullstendig avsmak å lære opp voksne mennesker. Han vil falle tilbake på gamle vaner. Han har nok også noen andre sosiale ferdigheter som ikke er helt fininnstilt når han først oppfører seg slik. 

Bare gå videre. Så slipper dere å ende opp i samlivstråden her inne, etter hus, 2 barn, og irritasjon som har vokst dere langt over hodet. 

Anonymkode: 0847a...c09

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problem med enkelte venner, og det har fått meg til å innse jeg aldri kunne datet noen med et slikt problem. Tror dessverre det er nærmest umulig å legge fra seg slike uvaner som voksen: for noen er det fysiske årsaker til at de spiser slik, for andre en vane det er altfor lett å gli tilbake til selv om de ofte blir minnet på det. 

Du kan selvfølgelig prøve å ta det opp og se om han greier å skjerpe seg. Hvis du har misofoni kan du eventuelt bringe det opp (kanskje det hjelper han å ta det seriøst). 

Vil si det er helt innafor å dumpe noen for dette, da det potensielt er et problem du hverken kan løse eller oppnå et kompromiss på.

Anonymkode: f63c1...949

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager ble du sammen med han? Ja, du må jo dumpe. 

Anonymkode: 4c350...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta det opp med han på en fin måte. Jeg synes det er litt spesielt å dumpe han kun pga. det, når han er så bra ellers. 

Mulig du er veldig følsom, for jeg har aldri tenkt over om folk slurper og smatter.😅

Anonymkode: c19e0...0af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det irriterer deg nå, tenk hvor irriterende det er når nyforelskelsen legger seg....?

Anonymkode: 6afd4...b61

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gi beskjed til han. Begynn å oppvise gode bordmanerer, ellers orker jeg ikke spise et eneste måltid til med deg i nærheten. Han kanskje lever i den tro at alt er ok, at ingenting er galt med spisingen hans. Noen må jo si fra!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange menn som spiser som griser, også kvinner som snakker med mat i munnen, tilsynelatende oppegående, men de fleste fremstår jo som oppegående frem til man blir kjent med dem.

Jeg hater det, og kutter ned på omgangen med disse. Det er åpenbart mangel på selvinnsikt og selvrespekt å holde på med, og de gangene jeg sier fra pleier folk å gå i forsvar.

Anonymkode: 728b2...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan jo ta det opp med han på en fin måte. Jeg synes det er litt spesielt å dumpe han kun pga. det, når han er så bra ellers. 

Mulig du er veldig følsom, for jeg har aldri tenkt over om folk slurper og smatter.😅

Anonymkode: c19e0...0af

Så fordi hun syns det er irriterende med slurping og slafsing så er hun følsom? Wtf?! Det er en helt normal ting å legge av seg. Det er groteskt ekkelt å høre på slafsingen fra andre som spiser og de fleste får beskjed om å legge fra seg sånne ekle vaner innen de er åtte år gamle. Det er garantert lyder i livet du også finner irriterende helt uten at noen skal kalle deg «følsom» av den grunn. 

Anonymkode: 03918...f5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...