Gå til innhold

Forelsket og livredd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så redd for å bli såret igjen. Blir helt skjelven av en jeg har truffet. Han liker meg sier han og vil treffes igjen. Alt går sånn sett veldig fint . Men jeg er livredd. Hvordan slappe av? 

Anonymkode: 0ac35...e19

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Snakk med han. Vær ærlig. Kommuniser om hvordan du har det, og hvordan dette påvirker deg. Er han en ordentlig mann så velger han å lytte til deg. 

Anonymkode: 772bb...d8c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er så redd for å bli såret igjen. Blir helt skjelven av en jeg har truffet. Han liker meg sier han og vil treffes igjen. Alt går sånn sett veldig fint . Men jeg er livredd. Hvordan slappe av? 

Du må nesten takle å leve med den usikkerheten om at du kan bli såret . Kjærligheten er et sjansespill for alle, men det går også veldig bra for mange. Om du går inn i en relasjon med den frykten kan det bli en selvoppfyllende profeti . Ville ikke kommunisert det til han, men heller jobbet med meg selv. Det er ikke hans jobb å trygge deg , den tryggheten må du finne i deg selv. Jeg hadde nok sett på det som et rødt flagg om en mann hadde snakket om sin usikkerhet til meg. Kjærlighet skal komme helt naturlig uten stress og forventninger. 

Anonymkode: 977a6...850

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fortell han det du føler 😊 Kanskje han kan trygge deg. 

Samtidig er det nok lurt å ha guarden oppe litt.  Men uansett, så fortell han hvordan du har det. Ikke hold det inni deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må nesten takle å leve med den usikkerheten om at du kan bli såret . Kjærligheten er et sjansespill for alle, men det går også veldig bra for mange. Om du går inn i en relasjon med den frykten kan det bli en selvoppfyllende profeti . Ville ikke kommunisert det til han, men heller jobbet med meg selv. Det er ikke hans jobb å trygge deg , den tryggheten må du finne i deg selv. Jeg hadde nok sett på det som et rødt flagg om en mann hadde snakket om sin usikkerhet til meg. Kjærlighet skal komme helt naturlig uten stress og forventninger. 

M.a.o så blir det litt feil å skyve din frykt over på han. Men det er min mening. Ser at de fleste mener motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Har overhodet ikke tenkt å ta dette opp med han så tidlig i bekjentskapet. Jeg hadde ikke likt det hvis noen sa det til meg heller. Får bare godta angsten😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor mange ganger/lenge har dere møttes? 

En forelskelse/angst er ikke nødvendigvis positivt. De gode forholdene jeg har vært i, har det aldri vært usikkerhet eller angst.

Anonymkode: 4ac19...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mange ganger/lenge har dere møttes? 

En forelskelse/angst er ikke nødvendigvis positivt. De gode forholdene jeg har vært i, har det aldri vært usikkerhet eller angst.

Anonymkode: 4ac19...d78

Har ikke så lyst å gå i detaljer her. Men han har ikke gitt noen grunn for at jeg skal ha angst heller hvis det var det si ville frem til.  Er nok jeg som er skadet fra tidligere og har ikke lyst å gå igjennom det igjen. Tar så lang tid å bli normal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste i livet innebærer en risiko, så det kan du aldri skjerme deg fra. Jeg tror det er like greit at du aksepterer det. Med lykke kommer det også sorg, sånn er det bare. 

Om det ikke går som du ønsker i livet og du opplever krevende ting, som alle andre, så kommer du til å klare deg. Fokuser på det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakk med han. Vær ærlig. Kommuniser om hvordan du har det, og hvordan dette påvirker deg. Er han en ordentlig mann så velger han å lytte til deg. 

Dette💕 

Kommuniser at du har blitt såret tidligere og ikke ønsker noen gjentagelse. Få han til å forstå at det enten er deg han vil ha til "evig tid" eller stopp all form for dating og kommunikasjon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gratis skrev (47 minutter siden):

Dette💕 

Kommuniser at du har blitt såret tidligere og ikke ønsker noen gjentagelse. Få han til å forstå at det enten er deg han vil ha til "evig tid" eller stopp all form for dating og kommunikasjon nå.

Men han kan jo aldri gi ts en garanti for dette. Jeg hadde faktisk løpt i motsatt retning hvis en mann hadde sagt til meg at  «jeg har blitt såret før, så håper du kan garantere for at det aldri skjer igjen» Det er for mye å legge på den andre parten. Ingen vet hva som skjer i fremtiden.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men han kan jo aldri gi ts en garanti for dette. Jeg hadde faktisk løpt i motsatt retning hvis en mann hadde sagt til meg at  «jeg har blitt såret før, så håper du kan garantere for at det aldri skjer igjen» Det er for mye å legge på den andre parten. Ingen vet hva som skjer i fremtiden.  

Det er mer akkseptabelt om det kommer fra en kvinne, til en mann. Om det er kulturelt eller biologisk kan diskuteres, men det er hvertfall sånn det er akkurat nå.

Anonymkode: a3302...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler ikke om garanti, men å ta hensyn.

Er han ikke seriøs hvorfor skal da hun bruke tid på han? 

Hadde en mann blitt skremt av det, så hadde jeg blitt glad om han hadde løpt i motsatt retning. Da viser han bare at han ikke er mannen for meg. 

Jeg tenker det handler mer om å dele enn å legge på. Om det viser seg at de blir et par så er det en stor fordel at han vet dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke så lyst å gå i detaljer her. Men han har ikke gitt noen grunn for at jeg skal ha angst heller hvis det var det si ville frem til.  Er nok jeg som er skadet fra tidligere og har ikke lyst å gå igjennom det igjen. Tar så lang tid å bli normal igjen. 

Hvor gamle er dere? Hvordan treffes dere? Hva gjør dere sammen? Trives? Har det godt og gøyt sammen?

Anonymkode: ea5ea...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om usikkerheten i deg selv, som du sier. Først og fremst så betyr det at du må sette grenser for deg selv. Passe på at du ikke gir mer enn du får. Stoppe opp, kjenner etter. 

Vær veldig bevist på at du lar han vise deg hvem han er og at du ikke nå forelsker deg i hvem du ønsker han skal være. 

Alle voksne bærer med seg sine tidligere erfaringer, du trenger ikke nødvendigvis si det, men forvent ærlighet og oppriktighet. Sårbarhet. 

Det finnes ingen garantier dessverre.. vi må tørre prøve likevel ❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...