Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en bedrift hvor det er fokus på kunnskapsdeling mellom de ansatte. Vi har derfor flere små foredrag i uken hvor ansatte deler noe de kan med de andre ansatte. Tanken virker god. Men vi i bedriften jobber med veldig ulike ting. Så som regel så holdes det foredrag om ting som aldri vil bli relevant for meg.   I tillegg har ansatte ulik erfaring så det er umulig å ha foredrag som er tilpasset alles erfaringsnivå. 

Hovedproblemet er likevel at vi er pålagt å møte opp på alle disse foredragene. De som holder foredrag ønsker å ha så stort publikum som mulig og blir irritert selv når kun noen få ikke møter opp. Det hjelper heller ikke å si at man har mye å gjøre og derfor ikke har tid til å møte opp på disse foredragene.  Føler at foredragene har blitt mer for foredragsholderne enn for publikum. 

Anonymkode: 8f1dd...0dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet noen steder hvor det har vært slik, ja.. Det er slitsomt og irriterende, men har aldri opplevd at noen faktisk har fått gjennomslag til ledelsen og fått dem til å skjønne at dette er å kaste bort ressurser. Jeg har heller skiftet jobb.. 

Anonymkode: fac32...259

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del slikt. Men digital deltagelse er alltid mulig. Da plugger jeg gjerne i headset og tar unna husarbeid eller matlaging samtidig. 

Anonymkode: 16316...02c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har en del slikt. Men digital deltagelse er alltid mulig. Da plugger jeg gjerne i headset og tar unna husarbeid eller matlaging samtidig. 

Nøyaktig det gjør jeg også. Gjør husarbeid mens jeg hører på. Heldig som har hjemmekontor.

Vi har bare 30 min, en dag i uka, så veldig mye er det absolutt ikke. Det er egentlig bare digg.

Anonymkode: d9bf0...305

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nøyaktig det gjør jeg også. Gjør husarbeid mens jeg hører på. Heldig som har hjemmekontor.

Vi har bare 30 min, en dag i uka, så veldig mye er det absolutt ikke. Det er egentlig bare digg.

Anonymkode: d9bf0...305

Vi har kanskje en time i uka - men er mye interessant. Så er det allmøter, det er også nyttig. Noen møter der jeg kun hører inn. Og en del kurs. Så er kanskje på digitalt 4-6 timer i uka i snitt. 

Fantastisk med mulighet for hjemmekontor, ja. Jeg har vel knapt gjort husarbeid utenom "arbeidstiden" siden pandemien Og jeg hører mye bedre etter også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg rigger laptoppen opp foran møllen, og får med en god løpeøkt under sånne møter... 

Har man mulighet til hjemmekontor er det fantastisk med masse sånne møter, får jo gjort masse i heimen da. 

Men om man ikke har mulighet til hjemmekontor, men må sitte og kneke på en stol og se ut som om man følger med, er det helt håpløst.. 

Anonymkode: fac32...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...