Gå til innhold

Mine tidligere ledere lot meg ikke gjøre jobben jeg var ansatt til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobbet med en stilling i ledelsen. Når jeg var nyansatt var jeg veldig gira på å gjøre en god ledelses jobb og ta styringen.

Etterhvert lærte jeg at slik var det ikke... jeg ble en ansikt til jobben og mine ledere ( som var eiere) lot meg ikke gjøre store deler av jobben. Jeg mener det var de som egentlig hadde min stilling. Jeg var fagmenneske som ønsket å utvikle meg, men de aller fleste ting måtte jeg spørre om var ok slik og e poster jeg skulle sende kunder og andre ble først kontroll lest og omformulert om nødvendig. Beslutninger, som er naturlig at skulle komme fra meg som fagperson, ble ofte drøftet bak min rygg og om det skulle utføres noe feil praksis ble jeg ikke informert. 

Jeg syns dette har blitt vanskelig for meg i ettertid, fordi jeg søker lignende jobber andre steder, så ser det ut som jeg har god fartstid i yrket, men så har jeg ikke gjort jobben egentlig. Jeg har blir usikker på egen evne til å formulere setninger, føler jeg må spørre om ting hele tiden "kan jeg?""skal vi?", selv om jeg skal være selvstendig. 

Hvor vanlig er det at ledelsen micro- manager ansatte i ledelsen slik. 

Hvordan kommer nan tilbake til drivet man hadde som nyutdannet? 

Anonymkode: 30973...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk jobb i større bedrifter der eierne kun er tilstede i styret. Store bedrifter en avhengig av delegering av ansvar og du vil forhåpentligvis få større påvirkningsmulighet.

Nå har jeg lest at nyutdannede i dag ofte har for høye forventninger. De skjønner ikke at de må gå gradene, lære seg dynamikken i bedriften, en master gjør deg ikke til sjef og mester.

Anonymkode: f6a1e...6c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobbet med en stilling i ledelsen. Når jeg var nyansatt var jeg veldig gira på å gjøre en god ledelses jobb og ta styringen.

Etterhvert lærte jeg at slik var det ikke... jeg ble en ansikt til jobben og mine ledere ( som var eiere) lot meg ikke gjøre store deler av jobben. Jeg mener det var de som egentlig hadde min stilling. Jeg var fagmenneske som ønsket å utvikle meg, men de aller fleste ting måtte jeg spørre om var ok slik og e poster jeg skulle sende kunder og andre ble først kontroll lest og omformulert om nødvendig. Beslutninger, som er naturlig at skulle komme fra meg som fagperson, ble ofte drøftet bak min rygg og om det skulle utføres noe feil praksis ble jeg ikke informert. 

Jeg syns dette har blitt vanskelig for meg i ettertid, fordi jeg søker lignende jobber andre steder, så ser det ut som jeg har god fartstid i yrket, men så har jeg ikke gjort jobben egentlig. Jeg har blir usikker på egen evne til å formulere setninger, føler jeg må spørre om ting hele tiden "kan jeg?""skal vi?", selv om jeg skal være selvstendig. 

Hvor vanlig er det at ledelsen micro- manager ansatte i ledelsen slik. 

Hvordan kommer nan tilbake til drivet man hadde som nyutdannet? 

Enda en livets harde skole utdannet leder.

En ordentlig leder tar opp problemene med bedriften og ledelsen, ikke KG.

En ordentlig leder med utdannelse kan forhåpentligvis formulere seg litt bedre.

Vil du finne tilbake til drivet som nyutdannet? Så kanskje ta noen ledelseskurs på ett høyere nivå enn livets harde skole? Prøve få litt mer selvtilitt? En leder bør tørre å ta opp saker og tørre stå for sine meninger. Ikke lete etter støtte på et forum hvor flesteparten vet null om det de snakker om. En psykolog eller en god leder coach er nok også å anbefale. De gjør underverker med den mentale tilstanden din :)

Anonymkode: a980d...aa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke så godt norsk, så jeg må innrømme at jeg hadde også følt behov for å sjekke e-postene dine hvis du skulle representere mitt firma. Men det burde de jo ha sjekket før de ansatte deg,.

Anonymkode: 0c4a2...e3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du finne tilbake til drivet som nyutdannet? Så kanskje ta noen ledelseskurs på ett høyere nivå enn livets harde skole? Prøve få litt mer selvtilitt? En leder bør tørre å ta opp saker og tørre stå for sine meninger. Ikke lete etter støtte på et forum hvor flesteparten vet null om det de snakker om. En psykolog eller en god leder coach er nok også å anbefale. De gjør underverker med den mentale tilstanden din :)

Ledere finnes i alle former og er like forskjellige som alle andre.  Det høres ut til at du tror en "ordentlig leder"  har spesifikke egenskaper.  Det tror ikke jeg.  Jeg tror at samme person kan bli oppfattet som en god leder på ett arbeidssted, og motsatt på ett annet.  
Forresten - hva er galt å lufte tanker og meninger på KG?  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for info. 

Må si jeg ga ikke meg selv denne stillingen. Det var ledelsen som bestemte at jeg var bra nok. Jeg fikk også mye skryt fra både kunder og de som hadde hatt stillingen før meg om at jeg drev firmaet i riktig retning. 

Jeg har nok selvtillitt ( eller hadde). Men det er kun så mye en faktisk kan gjøre når eierne holder på som de vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...