AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:17 #21 Del Skrevet mandag kl 11:17 Det var en barnehage i nabolaget der jeg bodde før som også slet med dette problemet. Når de ansatte kom på jobb på mandager, måtte de oftest komme litt tidligere for å rydde utearealene for glasskår (ølflasker), sneiper, snus og annet søppel. Ungdom hadde sittet på benkene der inne og "festet" og bare kastet fra seg søppelet sitt. Verst var det jo når de knuste flasker. Å finne alle glasskårene så barna ikke skulle skjære seg var litt av en jobb. Dette var i Akershus. Anonymkode: 7bf46...9cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:27 #22 Del Skrevet mandag kl 11:27 De kommunale barnehagene kan ikke bestemme at det skal være forbudt for hunder, det er det kommunen som bestemmer og da må alle barnehagene i kommunen ha samme forbud. I utgangspunktet skal kommunale barnehager være åpent for bruk utenom åpningstid så problemer med hundebæsj i uteområder må være betydelig hos mere enn en barnehage før slike vedtak tas. Private barnehager kan bestemme over utearealet sitt selv. Vi hadde såpass lite problemer med hundebæsj i vår bhg at vi ikke satte forbud. Det ble luftet hunder der på ettermiddag/kveld men de plukket opp bæsj hvis det forekom. Anonymkode: 5231f...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet mandag kl 12:18 #23 Del Skrevet mandag kl 12:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var en barnehage i nabolaget der jeg bodde før som også slet med dette problemet. Når de ansatte kom på jobb på mandager, måtte de oftest komme litt tidligere for å rydde utearealene for glasskår (ølflasker), sneiper, snus og annet søppel. Ungdom hadde sittet på benkene der inne og "festet" og bare kastet fra seg søppelet sitt. Verst var det jo når de knuste flasker. Å finne alle glasskårene så barna ikke skulle skjære seg var litt av en jobb. Dette var i Akershus. Anonymkode: 7bf46...9cf Dette har da ingenting med hunder å gjøre. Snus og glasskår er like farlig for hunder som for barn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet mandag kl 12:31 #24 Del Skrevet mandag kl 12:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her jeg bor (tett befolket boligområde i en av de største byene) er det skiltet ved porten til alle barnehagene, at hunder ikke har adgang. Som jo er en selvfølge spør du meg, uansett om bæsj plukkes opp syns jeg ikke det er greit at lekeapparatene til barna pisses ned heller. Vi har en lekeplass som grenser mot hagen, der ser jeg mye av det. Folk slipper fri hunden og følger ikke med (min toåring har blitt revet ned av en hund «som vil leke»), det er drit overalt og de pisser i tillegg ned alle lekeapparatene. Til tross for skilting om at hund skal holdes i bånd. Noen klarer virkelig å ødelegge for alle andre hundeeiere. Anonymkode: 6a773...294 Dette er jo bare trist. Folk har virkelig 0 respekt, selv for små barn! Jeg har ofte med meg hunden på lekeplass selv fordi jeg er mye alene med 2-åring og hund. Passer da på å velge offentlige parker med lekeplass (aldri barnehage) og binder hunden til vogna i utkanten av lekeplassen. Der får hunden et saueskinn å ligge på om det er kjølig også kan han kose seg der mens 2-åringen leker. Ville ikke slått meg å la hunden løpe rundt på lekeplassen og tisse og løpe bort til tilfeldige barn. At hundeeiere uten barn skulle finne på å slippe hunden løs blandt barna på lekeplassen er jo helt absurd når ikke småbarnsforeldrene som faktisk har grunn til å være der gjør det en gang. Ganske ekkelt å tenke på at lekeapparatene barna holder på med er fulle av hundetiss (og med festende ungdommer som andre her nevner tatt med i betraktningen er det vel ikke bare hundetiss heller 😱). Aldri tenkt på denne problemstillingen fordi jeg ikke har sett noe slikt i vårt nærområde (Oslo). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:01 #25 Del Skrevet mandag kl 15:01 Hadde aldri tatt med mine hunder inn i en barnehage. De er markerende tisper, og jeg er nøye på at de ikke får markere på plasser hvor barn leker eller andre upassende plasser, spesielt fordi én liten dråpe fra de fører til at dusinvis av hannhunder tisser på samme plass. Jeg kan dog ta de med på en tom lekeplass i bånd for litt impromptu agility og muskel- og mestringstrening. Aldri uten bånd. Har ikke lagt merke til hundeeiere som bruker barnehager som hundeparker her i området. Mulig det skjer, men tror ikke det er et stort problem. Det fikk meg til å tenke på denne saken: https://www.nrk.no/ostfold/angrepet-av-to-hunder-1.17370984 Dette var en nedlagt barnehage, men gud så skummelt. Regner med at barn fortsatt bruker det området til å leke, og små barn hadde ikke kommet så lett unna et angrep som kvinnen i denne saken gjorde. Anonymkode: 92c0d...db5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet mandag kl 16:21 #26 Del Skrevet mandag kl 16:21 (endret) Hvor i landet er dette? Det høres ut som en person som ikke burde hatt hund. Endret mandag kl 16:21 av Nutz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:36 #27 Del Skrevet mandag kl 16:36 Jeg har hund og er noen ganger innom barnehagen etter stengetid. Det er da etter å ha gått tur slik at hun har gjort i fra seg, for å unngå bæsjing inne på barnehagen. Ikke lett å se henne hvert sekund, så fort gjort at hun setter seg ned uten at jeg merker det. Ser jeg det så tar jeg så klart opp, og hvis hun er lenge utav syne så går jeg å sjekker. Du merker ikke at vi har vært der, for så klart legger jeg ikke igjen snus eller søppel heller. Driter i hva slags barnehage det er, det som er viktig er at det er innesperret. Det er jo det som er poenget, å være på et inngjerdet området. Hvis ikke så hadde jeg brukt en fotballbane. Jeg slipper aldri hunden min løs på et åpent område. Samme hvor flink hun er til innkalling og hvor mye jeg stoler på henne. Det er andre folk og hunder jeg ikke stoler på. Kommer det noen med barn så drar jeg, så klart. Det er en barnehage og barna har førsterett. Ikke alle hundeeiere er idioter. Anonymkode: 5dd49...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:45 #28 Del Skrevet mandag kl 16:45 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 😂 «Jeg ekke krenka, DU ER!» 🫵🥵💥🐕💩 Anonymkode: e9cb7...979 Jeg har ingen hund og følgelig ingen grunn til å føle meg krenket🤷🏻♀️ Bare reagerte på den totalt unødvendige aggressive tonen Anonymkode: 981f2...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:49 #29 Del Skrevet mandag kl 16:49 I barnehagen til ungen vår er det et fint inngjerdet område hvor det står hunder forbudt på porten. Ikke bare blir det ikke respektert av hundeeiere at hunder ikke er ønsket, flere ganger er skiltene med hunder forbudt blitt fjerna i løpet av en helg. Ganske merkelig og arrogant måte å oppføre seg på, og det må jo være hundeeiere som gjør det. Anonymkode: 183d1...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:07 #30 Del Skrevet mandag kl 18:07 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er så glad jeg ikke har barnehagebarn lenger for å slippe å krangle med hundeeiere som mener de har like mye rett på å slippe løs bikkja deres i barnehagen som andre barn. Det er 5 barnehager i nærområdet og problemet er like ille på alle barnehagene, så vi møter ikke på samme hundeeiere hver gang. Det nytter heller ikke med forbudt skilt. Hundeeiere bryr seg ikke. Det er nok noen seriøse hundeeiere der ute men de useriøse ødelegger for dere. Det er virkelig ikke rart at hundeeiere ikke er populære. Plukk for guds skyld opp etter bikkja di. Jeg kom nettopp hjem etter en løpetur og møtte på en hundeeier som sa ikke ville plukke opp etter hunden sin for hn hadde ikke pose. Den posen som er festen til båndet var bare til pynt🙄 Heldigvis kom det en annen hundeeier som hadde en ekstra hundepose og kjeft mot den andre hundeeieren😂 Anonymkode: fe3f4...f3f Hva får deg til å tro at hundeeiere generelt ikke bryr seg? De aller fleste hundeeiere er seriøse, plukker opp dritten, og slipper ikke hunden løs på lekeplasser eller i barnehager. At du ser noen som oppfører seg dårlig, burde ikke gjøre at du har stygge fordommer en såpass stor gruppe mennesker. Der sier aller mest om deg og sin evne til kritisk tenkning og rasjonalisering. Anonymkode: 322c5...dba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:36 #31 Del Skrevet mandag kl 18:36 Min mor har jobbet i tre forskjellige barnehager gjennom livet, og fellesnevneren er at de OFTE må plukke glasskår og røyksneiper etter ungdommer eller kattebæsj etter nabolagets katter som bruker barnehagen som dokasse. Det er svært sjeldent det ligger ruker med hundebæsj i barnehagene her. Hadde en hundeeier okkupert en barnehage, så hadde jeg bare ringt politiet tror jeg. Anonymkode: 4a488...355 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:40 #32 Del Skrevet mandag kl 18:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mor har jobbet i tre forskjellige barnehager gjennom livet, og fellesnevneren er at de OFTE må plukke glasskår og røyksneiper etter ungdommer eller kattebæsj etter nabolagets katter som bruker barnehagen som dokasse. Det er svært sjeldent det ligger ruker med hundebæsj i barnehagene her. Hadde en hundeeier okkupert en barnehage, så hadde jeg bare ringt politiet tror jeg. Anonymkode: 4a488...355 I barnehagen nedenfor der jeg bor starter de ansatte dagen med å plukke brukte sprøyter og sprøytespisser, og innimellom avføring fra mennesker 🤢 Det ligger et populært tilbud for rusmisbrukere i nærheten og når det er stengt går de til barnehagen. Virker som det er mange som tar seg til rette i barnehager Anonymkode: cd312...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:53 #33 Del Skrevet mandag kl 18:53 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min mor har jobbet i tre forskjellige barnehager gjennom livet, og fellesnevneren er at de OFTE må plukke glasskår og røyksneiper etter ungdommer eller kattebæsj etter nabolagets katter som bruker barnehagen som dokasse. Det er svært sjeldent det ligger ruker med hundebæsj i barnehagene her. Hadde en hundeeier okkupert en barnehage, så hadde jeg bare ringt politiet tror jeg. Anonymkode: 4a488...355 I følge barnehagene rundt her er glasskår og røyksneiper det største problemet her også. Vi bor rett ved en barnehage som sto ny i 2020, og der møtes det mye ungdommer. Husker gummien under lekeapparatene var ødelagt før barnehagen rakk å åpne. Jeg har også hund og to barn på 2 og 3 år. Vi går mye på «lekeplass-hopping» når vi er alene. De «beste» lekeplassene her er barnehagene, så vi går fra barnehage til barnehage stort sett. Aldri opplevd at noen har hunder løse der og nektet oss adgang, eller ikke tatt hunden i bånd når de ser oss. Hvis vi er alene i barnehagen så slipper jeg også hunden løs mens vi leker. Han gjør fra seg på turene mellom lekeplassene. Ser jeg at noen potensielt er på vei mot porten så setter jeg han i bånd med en gang. Vi har en inngjerdet hundepark ikke langt unna også, så ville vært merkelig om hundeeiere i området okkuperte barnehagene ene og alene for å slippe hunden løs. Anonymkode: 29783...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå