Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde jeg kutta ut alt ekstra, som kalender og påskeegg. Og gitt truser og sokker til jul og bursdag. Enten synes han det er kjipt, litt til pass for han, eller så bryr han seg ikke.

Anonymkode: c43b2...663

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For min del hadde jeg kutta ut alt ekstra, som kalender og påskeegg. Og gitt truser og sokker til jul og bursdag. Enten synes han det er kjipt, litt til pass for han, eller så bryr han seg ikke.

Anonymkode: c43b2...663

Igjen; hvorfor kjøpe noe som helst,når han ikke vil ha noe? 

Anonymkode: 680c7...523

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dage skal voksne folk med julekalender??

Lag en deilig middag til ham. Kjøp god vin til. Massasje med olje. 

Anonymkode: f1f66...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Verken jeg eller samboer er opptatt av gaver.

Han har rund dag i sommer og ønsker å tilbringe den med meg og barna i hagen med grilling. Ingen av oss liker å være i sentrum av oppmerksomhet. 

Min bursdag ble feiret stille med en koselig hjemme middag og gaver fra barna som jeg hadde plukket selv(uten deres viten) som var et par ting jeg ønsket og trengte.

Anonymkode: 10c80...14c

AnonymBruker
Skrevet

For mange menn er ikke gaver viktig. Lag heller en god middag og ta initiativet til noe seksuelt. For mange er heller ikke bursdag viktig, så et "gratulerer med dagen" og godt humør er mer enn nok. Det er vi kvinner som er mest opptatt av å bli gjort stas på når vi har bursdag. 

Anonymkode: dabc7...14f

Skrevet (endret)

MÅ dere kjøpe gaver til hverandre?

Vi har blitt enige om at vi dropper gaver både til jul og bursdag og bruker heller penger på noe vi  gjør sammen, f eks reiser på tur eller gjør noe annet hyggelig sammen. Vi er begge veldig fornøyde med den løsningen. Eneste unntaket er runde tall til bursdag. Min samboer ble 40 i fjor og da fikk han en tur i gave av meg, som vi reiste på sammen.

En venninne av meg har også en god løsning på det der. Istedenfor å kjøpe til hverandre så er de enige om en fast sum de setter inn på en felles feriekonto både bursdag og jul, samme sum for begge. Litt samme greia som vi har.

Om du føler du må kjøpe noe, hva med å spandere en middag ute på restaurant, reise på ett show, overnatting på hotell eller noe annet dere gjør sammen istedenfor en ting? JEG hadde satt langt mer pris på en sånn gave :)

Endret av DrueSmoothie
AnonymBruker
Skrevet
DrueSmoothie skrev (26 minutter siden):

MÅ dere kjøpe gaver til hverandre?

Vi har blitt enige om at vi dropper gaver både til jul og bursdag og bruker heller penger på noe vi  gjør sammen, f eks reiser på tur eller gjør noe annet hyggelig sammen. Vi er begge veldig fornøyde med den løsningen. Eneste unntaket er runde tall til bursdag. Min samboer ble 40 i fjor og da fikk han en tur i gave av meg, som vi reiste på sammen.

En venninne av meg har også en god løsning på det der. Istedenfor å kjøpe til hverandre så er de enige om en fast sum de setter inn på en felles feriekonto både bursdag og jul, samme sum for begge. Litt samme greia som vi har.

Om du føler du må kjøpe noe, hva med å spandere en middag ute på restaurant, reise på ett show, overnatting på hotell eller noe annet dere gjør sammen istedenfor en ting? JEG hadde satt langt mer pris på en sånn gave :)

Gode forslag. 

Jeg liker ikke gaver. Men da jeg ble 40 sa mannen at han ville kjøpe noe til meg, så neste gang jeg hadde lyst til å kjøpe meg noe dyrt så fikk jeg si fra til han før jeg gjorde det. Endte med at jeg tok han med i butikken, og pekte på veska jeg uansett hadde kjøpt til meg selv. 

Det er jo på en måte koselig at han ønsket en fysisk gjenstand som et minne om 40-årsdagen. Men samtidig... jeg hadde jo bare kjøpt veska selv i mai og det ikke var for at han ønsket å kjøpe noe for å markere, så slik sett bare unødvendig å måtte vente to måneder ekstra, etter at jeg hadde bestemt meg. 

Og om han hadde gått i en butikk og kjøpt en veske, uansett hvilken, så ville jeg jo ikke blitt like fornøyd som med den jeg selv pekte på. 

Ikke kan jeg selge den igjen heller nå, da den representerer noe. (kjøper klassikere, alt fra vesker, smykker, silkesjal og mer. Og selger igjen om de etter noen år ikke er brukt like mye som jeg trudde) 

Så for meg er gaver fullstendig meningsløst. 

Anonymkode: 680c7...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 1.55):

Kjæresten har snart bursdag. Han sier alltid han har alt han trenger, at han derfor ikke har noen bursdagsønsker. Jeg sier at jeg har så lyst til å glede og overraske, men det virker umulig å få til. «Nei det klarer du ikke», sier han. For han blir ikke overrasket over noe, og heller ikke spesielt glad om jeg gir spontane gaver heller. Har gitt han både julekalender og påskeegg hvert år etter at vi ble sammen, og han sier et lunket «takk». Han har aldri kjøpt julekalender eller påskeegg til meg.. Og nå nærmer det seg altså bursdagen hans, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Han bryr seg ikke om bursdager heller.. Jeg har liksom tapt før jeg har begynt her, føler jeg. Uansett hva jeg kjøper, vil det bare komme et lunket «takk». Noen idéer likevel, som kan hjelpe meg på vei? Har kjøpt opplevelsesgaver de siste par årene, så har mest lyst til å kjøpe en fysisk gave i år.

Anonymkode: 7ea21...c99

Fordi det er ditt kjærlighetspråk det med gaver og sånt, og ikke hans. Hva er hans. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om sånt jeg heller, men liker godt og gi. Hva med noe dere kan gjøre sammen som par da? Dropp gavene om det sårer mere at han ikke er så glad. Du gjør noe som ikke betyr så mye for han. Jeg hadde selv takk, men jeg hadde blitt mye mere glad for om vi gjorde noen koselig som par en kaldender og påskeegg. 

Anonymkode: 9fa5b...cdd

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 7.4.2025 den 11.44):

Eller, man kan gi faen i å være sur for at ikke alle er som en selv og tilpasse seg det kjæresten faktisk ønsker?

Jeg HATER gaver. Når jeg har bursdag feirer vi med take away i senga og bridget jones på tven. Samboer vet at det er den ultimate feiringa for meg. Han blir ikke sur og drar på byen med gutta bare fordi jeg ikke ønsker gave. Han får gave, for han liker gaver.

Enkelte år blir vi enige om at bursdagene feires med kjærestetur.

Men TS sier jo at samboeren ikke bryr seg om bursdager (eller andre høytidsdager), det tolker jeg som om han ikke bryr seg om å gjøre noe ekstra den dagen. TS har lyst til å gjøre noe ekstra, så da kan hun gjøre noe for seg selv i stedet for :) Handler ikke om å være sur, men hvis samboer ikke ønsker noen form for markering, så er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: 8fbbf...66c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men TS sier jo at samboeren ikke bryr seg om bursdager (eller andre høytidsdager), det tolker jeg som om han ikke bryr seg om å gjøre noe ekstra den dagen. TS har lyst til å gjøre noe ekstra, så da kan hun gjøre noe for seg selv i stedet for :) Handler ikke om å være sur, men hvis samboer ikke ønsker noen form for markering, så er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: 8fbbf...66c

Den jeg siterte utviste tverr kjerring-oppførsel. 

Skrevet

Min liker heller ikke gaver. Helt ok, jeg finner en konsert med et band vi begge liker, eller en kveld som passer der vi går på en ok restaurant, lager lite nummer av overrekkelsen, men kunngjør det på bursdagen. Kan få det gøy for de lappene som en gjenstand hadde kostet. Men jeg annerkjenner at DU liker kalendere og påskeegg, gi i vei, men vurder det og ikke forvent tilbake. Det er det presset der som stresser dem som ikke synes slikt er viktig, unødig dyrt , ikke minst om man har felles økonomi eller dårlig råd. Når giveren blir skuffet, så plages mottakeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere andre er inne på: kjøp/lag julekalender til deg selv. Påskeegg kan være et fellesegg med godis. Bursdags- og julegave kan være noe dere trenger i huset. Hvis du ønsker å dra på opplevelsestur, så kan det heller være noe dere planlegger sammen.

Får du fine gaver av ham?

Anonymkode: 4a892...2cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...