AnonymBruker Skrevet 7. april #21 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker at overraskelsen i år kan være å IKKE gi gave eller gjøre noe stas i det hele tatt. Anonymkode: 43d42...ddb Tenkte det samme! Gjerne gå ut sammen med venninner eller dra på jentetur i tillegg, hvis det er en helg Anonymkode: 8fbbf...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #22 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte det samme! Gjerne gå ut sammen med venninner eller dra på jentetur i tillegg, hvis det er en helg Anonymkode: 8fbbf...66c Hvorfor er det å ikke ønske seg gaver ensbetydende med at han ikke ønsker en koselig dag med kjæresten? Anonymkode: 680c7...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #23 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenkte det samme! Gjerne gå ut sammen med venninner eller dra på jentetur i tillegg, hvis det er en helg Anonymkode: 8fbbf...66c Hvorfor oppføre seg som en bitterfitte bare fordi kjæresten ikke er glad i gaver? Anonymkode: 6de88...995 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #24 Del Skrevet 7. april Ville bakt favorittkaka eller laget en god middag jeg. Anonymkode: 5e36a...77f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 7. april #25 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenkte det samme! Gjerne gå ut sammen med venninner eller dra på jentetur i tillegg, hvis det er en helg Anonymkode: 8fbbf...66c Eller, man kan gi faen i å være sur for at ikke alle er som en selv og tilpasse seg det kjæresten faktisk ønsker? Jeg HATER gaver. Når jeg har bursdag feirer vi med take away i senga og bridget jones på tven. Samboer vet at det er den ultimate feiringa for meg. Han blir ikke sur og drar på byen med gutta bare fordi jeg ikke ønsker gave. Han får gave, for han liker gaver. Enkelte år blir vi enige om at bursdagene feires med kjærestetur. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #26 Del Skrevet 7. april Macro skrev (16 minutter siden): Eller, man kan gi faen i å være sur for at ikke alle er som en selv og tilpasse seg det kjæresten faktisk ønsker? Jeg HATER gaver. Når jeg har bursdag feirer vi med take away i senga og bridget jones på tven. Samboer vet at det er den ultimate feiringa for meg. Han blir ikke sur og drar på byen med gutta bare fordi jeg ikke ønsker gave. Han får gave, for han liker gaver. Enkelte år blir vi enige om at bursdagene feires med kjærestetur. Jeg hater også gaver. Og oppmerksomhet. Men liker som deg at bursdagen er litt spesiell. Jeg har mine ting jeg ønsker for dagen. Og en mann som stiller opp 100% for å gjøre meg lykkelig, herunder å ikke presse på meg gaver jeg ikke ønsker, men likevel sørge for at dagen blir akkurat slik jeg vil. Ofte er det kjærestetur, ja, der han gjør litt spesielt for meg hele dagen. Anonymkode: 680c7...523 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #27 Del Skrevet 7. april For det første; Slutt å gi adventskalender og påskeegg! Du tenker kanskje at du gjør det for å glede han, men du gjør det egentlig for å se om han gjør det i retur. Så da blir det bare en skuffelse, og du tror han ikke bryr seg om deg. Men gaver har ingenting med kjærlighet å gjøre. Så nå i påsken, så setter du en skål på stuebordet med smågodt til dere begge i stedet for påskeegg. Adventskalender kan han kjøpe seg selv. Men det kommer han ikke til å gjøre, for han ønsker ikke det. Da sparer du penger, og sparer miljøet for enda mer søppel (hvis mange nok slutter å kjøpe adventskalender, så blir det mindre etterspørsel, og det produseres mindre søppel) Jul og bursdag; kjøp gavekort i en butikk han liker (klær, sport, teknologi, eller rett og slett dagligvareforetning). Får du jul- og bursdagsgave fra han? Hvis ikke, så dropper du også det. Du kan feire han ved å lage en god middag på bursdagen hans. Til jul kan du kjøpe en konfekteske som kan settes på bordet til gjester. Evt et fenalår om han liker det. Anonymkode: e9ac5...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #28 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (55 minutter siden): For det første; Slutt å gi adventskalender og påskeegg! Du tenker kanskje at du gjør det for å glede han, men du gjør det egentlig for å se om han gjør det i retur. Så da blir det bare en skuffelse, og du tror han ikke bryr seg om deg. Men gaver har ingenting med kjærlighet å gjøre. Så nå i påsken, så setter du en skål på stuebordet med smågodt til dere begge i stedet for påskeegg. Adventskalender kan han kjøpe seg selv. Men det kommer han ikke til å gjøre, for han ønsker ikke det. Da sparer du penger, og sparer miljøet for enda mer søppel (hvis mange nok slutter å kjøpe adventskalender, så blir det mindre etterspørsel, og det produseres mindre søppel) Jul og bursdag; kjøp gavekort i en butikk han liker (klær, sport, teknologi, eller rett og slett dagligvareforetning). Får du jul- og bursdagsgave fra han? Hvis ikke, så dropper du også det. Du kan feire han ved å lage en god middag på bursdagen hans. Til jul kan du kjøpe en konfekteske som kan settes på bordet til gjester. Evt et fenalår om han liker det. Anonymkode: e9ac5...f88 Fra en som ikke liker å få gaver; gavekort er bunnen av lista.. Det er meningsløst, intetsigende, stress, må huske å bruke, og alt det der. Anonymkode: 680c7...523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #29 Del Skrevet 7. april Kjøp en genser, eller en bok. Anonymkode: 0666a...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #30 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må vel snart ha forstått at han ikke tar avstand fra gavekjøret. Anonymkode: d18d9...a51 ikke skulle vel ikke være med der eller? Anonymkode: ef841...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. april #31 Del Skrevet 7. april i år foreslår jeg at du lar være å lage kjøpe gave og gi et kort med en hilsen i, og så sier du "siden du ikke ønset deg noe lot jeg være å kaste bort de pengene" og så dropper du påskeegget og julekalenderen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #32 Del Skrevet 7. april Jeg liker ikke gaver, fordi det alltid følger med forventning om reaksjonen min. Det er så slitsomt at jeg heller vil slippe gaver. Får fullstendig noia av å få ting. Kan du ta en prat med ham om hvordan han ønsker at dere løser dette? Jeg har også en mann som liker å gi gaver, og løsningen her er at vi på forhånd blir enige om hva vi skal gjøre som "gave" til meg på bursdager og jul. Ofte er det billetter til konserter eller forestillinger, eller at vi legger pengene i en tur vi skal på. Da får han gi, og jeg slipper å måtte pakke opp noe. Anonymkode: 22613...34d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #33 Del Skrevet 8. april Høres ut som du er sammen med eksen min. Utrolig frustrerende når man selv liker å gi og få gaver. Kjøpte fine og dyre gaver, som jeg vet han egentlig ville kjøpe. Men han ble sur for at jeg ga gave. Endte til slutt opp med å ikke gidde å si gratulerer med dagen før vi skulle legge oss, de siste månedene før det ble slutt. Ble selv såret de to-tre siste årene og fikk ingenting til bursdagen min (til og med på rund bursdag). Har ikke noen gode råd, utenom at du ikke bør legge så mye i gaven og heller gjøre andre ting for han, som han setter pris på. Ikke gjør som meg; ved å bli toxic eller å fortsette å være med han dersom han slutter å gi deg gaver. Lykke til ❤️ Anonymkode: e5fe9...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #34 Del Skrevet 8. april Men her gjør du jo gave-giving til å handle om DEG? Det er DITT behov for å gi gave som er viktig her, tydeligvis, du driter i at HAN faktisk ikke liker å få gaver? For sånn er det: ikke alle liker å få gaver! Jeg liker IKKE "spontane gaver" - da føler jeg press om at jeg også må gi en spontan gave tilbake, og jeg hater å kjøpe gaver, det er kav og stress og slit - noe du nå demonstrerer når du nettopp stresser og sliter med å kjøpe en gave - som mottakeren tydeligvis ikke ønsker! I stedet for å påtvinge ham en gave han ikke ønsker, og så være sår og vonbroten for at han ikke er takknemlig nok, kan du ikke heller spørre hva han faktisk ønsker av oppmerksomhet på bursdagen sin? Og la være å kjøpe gave, om han ikke liker det? Kanskje han ikke vil gjøre noe ut av bursdagen i det hele tatt? Kanskje han bare ønsker at dere spiser et bedre måltid sammen? Kanskje han bare vil ha litt ekstra massasje eller kos? Å gi en gave er noe man skal gjøre for mottakeren, ikke for deg som giver. Anonymkode: 07680...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 8. april #35 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 1.55): Kjæresten har snart bursdag. Han sier alltid han har alt han trenger, at han derfor ikke har noen bursdagsønsker. Jeg sier at jeg har så lyst til å glede og overraske, men det virker umulig å få til. «Nei det klarer du ikke», sier han. For han blir ikke overrasket over noe, og heller ikke spesielt glad om jeg gir spontane gaver heller. Har gitt han både julekalender og påskeegg hvert år etter at vi ble sammen, og han sier et lunket «takk». Han har aldri kjøpt julekalender eller påskeegg til meg.. Og nå nærmer det seg altså bursdagen hans, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Han bryr seg ikke om bursdager heller.. Jeg har liksom tapt før jeg har begynt her, føler jeg. Uansett hva jeg kjøper, vil det bare komme et lunket «takk». Noen idéer likevel, som kan hjelpe meg på vei? Har kjøpt opplevelsesgaver de siste par årene, så har mest lyst til å kjøpe en fysisk gave i år. Anonymkode: 7ea21...c99 Kan dere ikke bare ha en god middag m/desert. Da er det en liten markering av dagen hans. Eventuelt kjøpe noe nytt av tøy til han. En pen skjorte, bukse eller nye boksere/undetøy feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #36 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 1.55): spesielt glad om jeg gir spontane gaver heller. Har gitt han både julekalender og påskeegg hvert år etter at vi ble sammen, og han sier et lunket «takk». Han har aldri kjøpt julekalender eller påskeegg til meg.. SLUTT MED DET! Han vil jo åpenbart ikke ha dette. Du gjør det for å tilfredstille deg selv, og ingen andre. Det er bortkasta tid, penger og energi for deg. Til bursdagens hans nå tar du han med ut og spiser på et sted som du vet han vil like, eller lager noe hjemme som du vet er hans favoritt som han ikke får så ofte. Også kjøper du NULL gaver. Til nøds kan du gi et kort som det står noe morsomt at dette er gaven bla bla bla. Anonymkode: a68ba...731 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #37 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 13.48): Fra en som ikke liker å få gaver; gavekort er bunnen av lista.. Det er meningsløst, intetsigende, stress, må huske å bruke, og alt det der. Anonymkode: 680c7...523 Når kjæresten hennes knapt gidder å si takk, så får en meningsløs gave være godt nok. Eller ingenting om ikke TS får gave heller. Anonymkode: e9ac5...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 8. april #38 Del Skrevet 8. april Forslag til gave til han på bursdagen hans: kommunikasjonskurs for dere som par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #39 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når kjæresten hennes knapt gidder å si takk, så får en meningsløs gave være godt nok. Eller ingenting om ikke TS får gave heller. Anonymkode: e9ac5...f88 Og det er akkurat ingen fysiske gaver vi foreslår. Men som tydeligvis mange av dere har så veldig tungt for å prosessere... Gavekort, liksom, bare fordi det er meningsløst... 🙄 Anonymkode: 680c7...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #40 Del Skrevet 8. april Sparkling_Pink skrev (18 minutter siden): Forslag til gave til han på bursdagen hans: kommunikasjonskurs for dere som par. Synes han kommuniserer ganske direkte, jeg? Anonymkode: 680c7...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå