Gå til innhold

Håpløst å kjøpe gaver til kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten har snart bursdag. Han sier alltid han har alt han trenger, at han derfor ikke har noen bursdagsønsker. Jeg sier at jeg har så lyst til å glede og overraske, men det virker umulig å få til. «Nei det klarer du ikke», sier han. For han blir ikke overrasket over noe, og heller ikke spesielt glad om jeg gir spontane gaver heller. Har gitt han både julekalender og påskeegg hvert år etter at vi ble sammen, og han sier et lunket «takk». Han har aldri kjøpt julekalender eller påskeegg til meg.. Og nå nærmer det seg altså bursdagen hans, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Han bryr seg ikke om bursdager heller.. Jeg har liksom tapt før jeg har begynt her, føler jeg. Uansett hva jeg kjøper, vil det bare komme et lunket «takk». Noen idéer likevel, som kan hjelpe meg på vei? Har kjøpt opplevelsesgaver de siste par årene, så har mest lyst til å kjøpe en fysisk gave i år.

Anonymkode: 7ea21...c99

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor gidder du? Jeg hadde latt være, evt spart pengene til en felles ferie i stedet.

Anonymkode: 18ad3...00b

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør som menn gjør og kjøp noe praktisk. Ny stekepanne, støvsuger, avfukter til kjelleren, bilmatter, oppvaskmaskin. Noe sånt. 

Anonymkode: a5205...a5a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han ikke er så interessert i det, ville ikke jeg lagt så stor vekt på det.

Dropp påskeegg og kalendere, når han gir blaffen i det. Bursdagsgave ville jeg kjøpt, men da kan du velge å kjøpe noe praktisk som han trenger, som nytt treningstøy, en fin genser, friluftsutstyr (om han interesserer seg for det).

Dere er ulike, så bruk heller pengene på en ok bursdagsgave (og julegave) og så kutter du ut alt innimellom.

Anonymkode: f7861...540

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjæresten har snart bursdag. Han sier alltid han har alt han trenger, at han derfor ikke har noen bursdagsønsker. Jeg sier at jeg har så lyst til å glede og overraske, men det virker umulig å få til. «Nei det klarer du ikke», sier han. For han blir ikke overrasket over noe, og heller ikke spesielt glad om jeg gir spontane gaver heller. Har gitt han både julekalender og påskeegg hvert år etter at vi ble sammen, og han sier et lunket «takk». Han har aldri kjøpt julekalender eller påskeegg til meg.. Og nå nærmer det seg altså bursdagen hans, og jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Han bryr seg ikke om bursdager heller.. Jeg har liksom tapt før jeg har begynt her, føler jeg. Uansett hva jeg kjøper, vil det bare komme et lunket «takk». Noen idéer likevel, som kan hjelpe meg på vei? Har kjøpt opplevelsesgaver de siste par årene, så har mest lyst til å kjøpe en fysisk gave i år.

Lag julekalender og påskeegg til deg selv. Til bursdagen hans kjøper du noe han bruker. Genser eller noe annet praktisk, så bruker du resten på deg selv. 

Anonymkode: 22dd6...402

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vel snart ha forstått at han ikke tar avstand fra gavekjøret. 

Vi gir hverandre gaver kun på runde dager. Selv om du synes det er stas og spennede med gaver og julekalendere, er det faktisk noen av oss som mener gaver er for barn.

Det gjør ikke kjæresten din til noe dårligere menneske, snarere tvert imot. 

Gå ut og spis på bursdager og merkedager heller.

Anonymkode: d18d9...a51

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler nesten at det er jeg som har skrevet innlegget. Gjør akkurat det samme til min samboer, lager pakkekalender, påskeegg, julestrømpe, og legger virkelig innsats i både bursdager og valentines.. men får ingen ting igjen og det har starta å tære på meg. Tok det opp med han for noen uker siden, fordi det handler om å ta initiativ i forholdet, på andre måter enn i senga liksom, og jeg følte at jeg er den eneste som tar initiativ til å gjøre det ekstra.. Så i år tar jeg avstand fra å gjøre disse tingene, og faktisk forventer at han skal gjøre en liten innsats. Syntes jeg kan forvente noe tilbake når jeg er den som også gjør ALT i hjemmet.. 

Over til gavetips: klær fra ett merke han liker, konsertbilletter/humorshow med middag ute, Casio klokke (fin til hverdagen), nye sko?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gir han ellers uttrykk for å være glad i deg og ville være sammen med deg? Han virker jo det motsatte av dedikert og interessert i et forhold. 

Anonymkode: d83a0...2ef

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater å være den som trekker frem kjærlighetsspråk, men her høres det ut som at dere har to vidt forskjellige kjærlighetsspråk. Jeg ville prøvd å finne ut hva hans kjærlighetsspråk er for å for det første se bedre hva han gjør for å vise deg kjærlighet og for det andre hva du kan gjøre for å vise kjærlighet for ham. Ditt kjærlighetsspråk er åpenbart gaver, så du pøser på med kjærlighet på den måten du ønsker det, men så treffer ikke det ham så det skaper bare forvirring og frustrasjon hos deg når han ikke blir glad for det. Jeg vet ikke hvor mye dere har kommunisert rundt dette, men du må gjøre det tydelig at sånne ting er viktig for deg så det er veien å gå for å dekke ditt behov for kjærlighet, mens du må finne ut hvilke andre områder som er viktig for ham så du kan dekke hans behov for kjærlighet på hans måte. Det er ikke sikkert at dere er kompatible hvis ingen klarer å forstå eller tilpasse seg den andre.

Anonymkode: 78dbc...4d0

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Høres jo ut som du bare kan droppe kalender og påskeegg han er jo ikke interessert i det. Jeg ville gått for noe som er i forhold til interesser han har om han har noen. 

Evt parfyme han bruker, men han blir jo selfølig ikke så overrasket over det. 

Anonymkode: 64919...fbc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må vel snart ha forstått at han ikke tar avstand fra gavekjøret. 

*tar avstand fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GlitterGuri skrev (1 time siden):

Føler nesten at det er jeg som har skrevet innlegget. Gjør akkurat det samme til min samboer, lager pakkekalender, påskeegg, julestrømpe, og legger virkelig innsats i både bursdager og valentines.. men får ingen ting igjen og det har starta å tære på meg. Tok det opp med han for noen uker siden, fordi det handler om å ta initiativ i forholdet, på andre måter enn i senga liksom, og jeg følte at jeg er den eneste som tar initiativ til å gjøre det ekstra.. Så i år tar jeg avstand fra å gjøre disse tingene, og faktisk forventer at han skal gjøre en liten innsats. Syntes jeg kan forvente noe tilbake når jeg er den som også gjør ALT i hjemmet.. 

Over til gavetips: klær fra ett merke han liker, konsertbilletter/humorshow med middag ute, Casio klokke (fin til hverdagen), nye sko?

kjøpekjøpekjøpekjøpe

Anonymkode: 30f2b...e30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker han ville følt det som en lettelse om du hadde foreslått å kutte ut disse greiene. Han tør bare ikke si det for du investerer så mye i noe han ikke bryr seg om. Hva med å se saken fra en annen side? I stedet for å klage på ham burde du forstå at andre kan synes julekalender og gavepress er en uting.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker at overraskelsen i år kan være å IKKE gi gave eller gjøre noe stas i det hele tatt. 

Anonymkode: 43d42...ddb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne vært mannen i det forholdet, og hadde vært veldig fornøyd med å få noe praktisk. Verktøy jeg trenger el.l. 

Klær kan være vanskelig avhengig av hvordan smaken og størrelsen hans er. 

Noe godt å drikke, middag ute eller en liten weekend tur. 

Ting en egentlig ikke trenger blir bare husfyll 

Anonymkode: 54925...5ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tenker at overraskelsen i år kan være å IKKE gi gave eller gjøre noe stas i det hele tatt. 

Enig. Hadde lagt helt andre planer den dagen. Ønsket gratulerer med dagen på morgen og gjorde eget den dagen. 

Anonymkode: b6b85...45a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en mann som ikke liker å få gaver, men liker å gi. Det verste du kan gi er bare noe du har kjøpt for å kjøpe noe. Skal du kjøpe noe, så må det ha en mening. Setter pris på brev eller så er noe praktisk eller morsomt fint😆. Jeg har humor med at jeg ikke liker gaver😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har null sans for gaver. Ønsker jeg meg noe så kjøper jeg det jo bare. Om noen absolutt må gi noe, så peker jeg mot noe spiselig/drikkelig. 

Hadde mannen holdt på slik som du gjør så hadde jeg smelt solid

Enig. Hadde lagt helt andre planer den dagen. Ønsket gratulerer med dagen på morgen og gjorde eget den dagen. 

Anonymkode: b6b85...45a

Hvorfor i alle dager mener du det å ikke ønske seg gaver er ensbetydende med at man ikke ønsker en hyggelig dag? 

Anonymkode: 680c7...523

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har han også uttrykt at han ikke ønsker gratulasjoner eller oppmerksomhet? 

Anonymkode: 680c7...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...