AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:24 #1 Del Skrevet søndag kl 22:24 Fikk full treningsnekt da jeg var skikkelig utmattet og trening gjorde vondt verre. Ønsker å starte opp helt forsiktig nå. Kroppen er blitt slappere, ønsker å stramme opp. Men er også redd for å gå på for tungt og bli dårligere av det. Noen råd? Anonymkode: 59a17...948 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:31 #2 Del Skrevet i går, 04:31 Hold deg langt unna cardio i hvert fall. Jeg opplevde at det tømte meg fullstendig for det lille overskuddet jeg hadde. Det som fungerer for meg er korte styrkeøkter med få repetisjoner. Anonymkode: 2296a...4e2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:45 #3 Del Skrevet i går, 04:45 Fokuser på styrkeøkter, vent med utholdenhetstrening til du er sterkere og friskere. Du kan med fordel også trene på balanse og mobilitet. Balansetrening gir deg styrke i mange små muskler som du er avhengig av når du skal trene de større musklene. Et flott sted å starte! Å bygge opp støttemuskulatur i anklene for eksempel er gull verdt for det meste! Anonymkode: ac361...c65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:02 #4 Del Skrevet i går, 05:02 Nå vet jeg ikke hvor langt nede du er fysisk sett, men jeg startet med å gå rolig og veldig korte turer (første turen var 20 meter), og rolige yoga-lignende styrkeøvelser. Progresjonen var veldig rolig, og hvis jeg ikke tok det sakte nok fikk jeg et tilbakeslag. Det ble mye to skritt frem og ett tilbake inntil jeg fant balansen. Anonymkode: eae9a...bac 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:05 #5 Del Skrevet i går, 05:05 jeg startet med enkle yogalignende styrketrening på gulvet hjemme rett og slett, god gammeldags sirkeltrening type aktiviteter etterhvert som jeg følte jeg greide mer, knebøy, utfall, armhevinger med knea i gulvet type øvelser - helt enkelt, så kjøpte jeg meg treningsstrikk og vektposer som jeg bygde på med etter lang tid før jeg tok kontakt med en PT jeg fikk anbefalt av min spesialist etter ca ett år for videre hjelp til spesialtilpasset trening Anonymkode: 5a8e7...343 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte81 Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Hva meg å sjekke ut tai chi eller qi gong? Dette er trening som styrker både kropp og sinn, og det finnes et senter i Oslo, og mange muligheter for online-trening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden YouTube yoga med adrienne. Yoga when you are sick, wind down yoga etc. Anonymkode: 06ad0...e42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Trulte81 skrev (1 time siden): Hva meg å sjekke ut tai chi eller qi gong? Dette er trening som styrker både kropp og sinn, og det finnes et senter i Oslo, og mange muligheter for online-trening. Enig i dette. Kanskje denne kan vere noko? Ho her har også mange andre videoar, men denne er fin å byrje med sidan den er 12 minutt Anonymkode: 1019d...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har aldri blitt nektet å trene, har måttet sette disse grensene selv. Jeg var veldig dårlig i lang tid og lå nesten hele tiden. Da jeg begynte å «trene» var det å gå turer, kortere, så lengre. Etter en tid med det begynte jeg på et styrketreningsopplegg gjennom frivillighetssentralen. Det føltes veldig enkelt, lette øvelser. Når man er vant med å trene hardt, så er det vanskelig å trene forsiktig nok. Så det var en god start. Etter det har jeg begynt å jogge. Først veldig korte økter, så litt og litt økning. Har fortsatt ikke lengre økter enn 30min. Begynte med litt styrke med vekter i høst, men utover høsten så kjentes det som at musklene ble svakere og svakere så jeg sluttet. Nå driver jeg bare med rolig kardio. I det siste har jeg kjent at jeg blir fort sliten i musklene. Er litt redd det går gale veien. Så nå passer jeg på å hvile når jeg trenger det ( for eksempel ikke sovet), eller ta en yoga i stedet for en joggetur for eksempel. Jeg tar et skritt tilbake og så begynner på nytt. Har hatt noen runder med forkjølelser og slikt, det merkes godt. Så må vel bare være tålmodig. Anonymkode: 9eeb5...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Har slitt med utmattelse i etterkant av kyssesyke og på grunn av ibs. Står i full jobb så jeg begynte rolig for snart to år siden mens jeg hadde ferie. Begynte med joggeturer, 2-3 km to ganger i uka. Jogget i veldig rolig tempo og gikk når jeg måtte. Var vanskelig å starte så rolig da jeg i utgangspunktet er vant til å trene, men måtte holde tilbake. Har nå økt sakte men sikkert, og kjenner jeg har mye mer energi enn før. Trener nå i hovedsak kun styrke, har fem økter i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Jeg rodde på romaskin med lett belastning i 6 minutter for å varme opp da jeg startet. Og så gjorde jeg noen lette yogaøvelser på matte med litt stretching. Anonymkode: 54bb8...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå