AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:49 #1 Del Skrevet søndag kl 21:49 Er nylig blitt singel og er for første gang bruker av dating apper som Tinder. Med samtlige som jeg har fått en god tone med har vi flyttet samtalen over på Snapchat, og det er gjerne der dialogen har foregått også etter at vi har møtt hverandre fysisk. jeg må si at det å bruke Snap som en del av «dating-spillet» tar meg tilbake til tenårene. Hadde selvfølgelig ikke snap back then, men reagerer på at ved bruk av snap som den viktigste kommunikasjonskanalen så er det som at voksne menn (og for såvidt jeg og) blir forvandlet til noe helt annet enn en voksen person som plutselig synes det er greit å bare slutte å kommunisere, eller at man skal måtte tolke alt som gjøres og ikke gjøres. Jeg datet en mann på 45 år, vi har hatt sex 3 ganger og så plutselig ble det mindre snapping fra hans side. Ja ja, tenkte jeg og stoppet å snappe ham, men så begynte han litt igjen. Nå har vi gått fra å snappe hverandre direkte til kun å se på hverandres stories, og dette har nå resultert i at vi har fått gult hjerte - noe vi altså ikke hadde når vi faktiskt snappet og chattet sammen 🤣 hva betyr egentlig dette? Og hvorfor skal man måtte tolke alt? Hvorfor kan ikke folk bare si hva de mener rett ut? Vet jo selvfølgelig at jeg bare kan droppe å bruke snap, men hallo. Hvorfor må det blir slik? Anonymkode: f8ffb...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:16 #2 Del Skrevet mandag kl 06:16 Er dette annerledes enn slik det alltid har vært? Da datet (det var før smartphones), var det jo en del tolking i ordlyd, hyppighet, etc. allerede da. Å spørre om nummeret i utgangspunktet var jo en stor greie. Nå er snap den primære kommunikasjonsformen med mange. Også med mannen, eldre foreldre, og nære kollegaer. Anonymkode: f0f7c...fa8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:48 #3 Del Skrevet mandag kl 06:48 Ja, jeg synes faktisk at det er annerledes på den måten at man ikke bare fader ut i kommunikajsonen på samme måte. Men det er kanskje mer relatert til en endret datingkultur heller enn nye kommunikasjonskanaler. Men Snap legger jo veldig opp til at man enklel kan kutte ut noen, da det i utgangspunktet ikke eksisterer noen historikk. Hvis man slutter å skrive så er det rett og slett som at personen aldri har eksistert! Og dette synes folk er helt normalt virker det som. Jeg synes det er ubehagelig. Liker det ikke, og tror at få personer ville oppført seg slik mot andre i nettverket sitt. Hvorfor er dette greit når det gjelder akkurat dating? Jeg har hvert fall bestemt meg for å IKKE drive med hverken ghosting eller fading, men heller være ryddig og gi klare beskjeder uten å la noen "henge". Anonymkode: f8ffb...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet mandag kl 07:33 #4 Del Skrevet mandag kl 07:33 Det er vel enkelt å bare la være å bruke snap? Jeg er på datingmarkedet selv for tiden, men har ikke Snapchap-konto. Tenker at en evt. videre samtale kan vi ta på andre plattformer som f.eks Messenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:04 #5 Del Skrevet mandag kl 08:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg synes faktisk at det er annerledes på den måten at man ikke bare fader ut i kommunikajsonen på samme måte. Men det er kanskje mer relatert til en endret datingkultur heller enn nye kommunikasjonskanaler. Men Snap legger jo veldig opp til at man enklel kan kutte ut noen, da det i utgangspunktet ikke eksisterer noen historikk. Hvis man slutter å skrive så er det rett og slett som at personen aldri har eksistert! Og dette synes folk er helt normalt virker det som. Jeg synes det er ubehagelig. Liker det ikke, og tror at få personer ville oppført seg slik mot andre i nettverket sitt. Hvorfor er dette greit når det gjelder akkurat dating? Jeg har hvert fall bestemt meg for å IKKE drive med hverken ghosting eller fading, men heller være ryddig og gi klare beskjeder uten å la noen "henge". Anonymkode: f8ffb...77a Man ghostet da før også.. Husker jeg flere ganger bare ignorerte, og sluttet å svare. Og også opplevde det samme. Var jo mye lettere å fade ut før, når man kun hadde et telefonnummer, og ikke all informasjon på nett. Gjaldt både dating og venner. Hva mener du med at det ikke er historikk? Før slettet vi jo meldinger for å ha plass på telefonen. Men på snap har jeg dialog mange år tilbake i tid med enkelte. Anonymkode: f0f7c...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:35 #6 Del Skrevet mandag kl 08:35 Synes snap er en fin plattform for å kommunisere med andre. Anonymkode: f83b0...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:04 #7 Del Skrevet tirsdag kl 19:04 Man får ikke gult hjerte uten å snappe hverandre Anonymkode: 39c77...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:53 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:53 AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 8.48): Ja, jeg synes faktisk at det er annerledes på den måten at man ikke bare fader ut i kommunikajsonen på samme måte. Men det er kanskje mer relatert til en endret datingkultur heller enn nye kommunikasjonskanaler. Men Snap legger jo veldig opp til at man enklel kan kutte ut noen, da det i utgangspunktet ikke eksisterer noen historikk. Hvis man slutter å skrive så er det rett og slett som at personen aldri har eksistert! Og dette synes folk er helt normalt virker det som. Jeg synes det er ubehagelig. Liker det ikke, og tror at få personer ville oppført seg slik mot andre i nettverket sitt. Hvorfor er dette greit når det gjelder akkurat dating? Jeg har hvert fall bestemt meg for å IKKE drive med hverken ghosting eller fading, men heller være ryddig og gi klare beskjeder uten å la noen "henge". Anonymkode: f8ffb...77a Synes faktisk det er litt motsatt. På meldinger var det over om man sluttet å skrive. Mens på snap fortsetter man å være en del av hverandres liv fordi man blir eksponert for stories, dersom man ikke tar et aktivt valg om å slette. Jeg vet mer om han fra Tinder som jeg aldri møtte for tre år siden, enn jeg gjør om de fleste av kollegaene mine, feks. Og det er lav terskel for å like/kommentere dersom det aldri var noe problematisk. Anonymkode: 52f05...271 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #9 Del Skrevet i går, 05:56 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 23.49): Er nylig blitt singel og er for første gang bruker av dating apper som Tinder. Med samtlige som jeg har fått en god tone med har vi flyttet samtalen over på Snapchat, og det er gjerne der dialogen har foregått også etter at vi har møtt hverandre fysisk. jeg må si at det å bruke Snap som en del av «dating-spillet» tar meg tilbake til tenårene. Hadde selvfølgelig ikke snap back then, men reagerer på at ved bruk av snap som den viktigste kommunikasjonskanalen så er det som at voksne menn (og for såvidt jeg og) blir forvandlet til noe helt annet enn en voksen person som plutselig synes det er greit å bare slutte å kommunisere, eller at man skal måtte tolke alt som gjøres og ikke gjøres. Jeg datet en mann på 45 år, vi har hatt sex 3 ganger og så plutselig ble det mindre snapping fra hans side. Ja ja, tenkte jeg og stoppet å snappe ham, men så begynte han litt igjen. Nå har vi gått fra å snappe hverandre direkte til kun å se på hverandres stories, og dette har nå resultert i at vi har fått gult hjerte - noe vi altså ikke hadde når vi faktiskt snappet og chattet sammen 🤣 hva betyr egentlig dette? Og hvorfor skal man måtte tolke alt? Hvorfor kan ikke folk bare si hva de mener rett ut? Vet jo selvfølgelig at jeg bare kan droppe å bruke snap, men hallo. Hvorfor må det blir slik? Anonymkode: f8ffb...77a Må man ta alt så seriøst da? Å ha det gøy bare for å ha det gøy er moro 😂 Enig at noen kan bli bedre på å være ærlig. De gjør det vel for at de synes det er artig. Lurendreiere vil det alltids være. Sånn er livet. Anonymkode: f83b0...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå