AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:08 #1 Del Skrevet søndag kl 21:08 Noen som har tips til sunne middager med få kalorier? Blir litt lei av salat 😂 Anonymkode: 00ed9...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:10 #2 Del Skrevet søndag kl 21:10 Grønnsakssuppe. Anonymkode: b81b0...53f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:15 #3 Del Skrevet søndag kl 21:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som har tips til sunne middager med få kalorier? Blir litt lei av salat 😂 Anonymkode: 00ed9...e41 Lapskaus, suppe (ha for all del i bønner og kylling og gode greier i tillegg til grønnsaker, proteiner gjør deg mett), sodd - enhver av den type «kapp masse greier i biter og kok det sammen i kraft» type rett. Eller du kan krydre og ovnsbake en mengde grønnsaker (feks en pose gulrot, en brokkoli, et blomkål og en squash bruker rekke til 3-5 porsjoner) og spise kylling, bønner, kikerter eller egg til (husk protein). Anonymkode: 1435c...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet mandag kl 07:56 #4 Del Skrevet mandag kl 07:56 Laks med potet, grønnsaker og en liten dæsj drømmelett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:38 #5 Del Skrevet mandag kl 10:38 Nesten alle type supper. Anonymkode: 32d0a...7b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:17 #6 Del Skrevet mandag kl 11:17 Storfe ytrefilet eller karbonadeig (lag bugerere/kaker, eller stek det vanlig), og ha grønnsaker til. Jeg syns det er godt med kabonadeig hvor jeg har forskjellige grønnsaker som er stekt i ovn, stekt løk sammen med karbonadedeigen, og en pastatsaus. Jeg tenker aldri kalorier lenger, men er mer opptatt av å spise gode kilder til protein (animalsk), og mindre karbohydrater. Anonymkode: abf9f...d76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet mandag kl 11:24 #7 Del Skrevet mandag kl 11:24 (endret) Hvit fisk og grønnsaker. Det er en vinner. Dessert cottage cheese med noen bær eller andre ting og vanilje saus . spis så mye du orker😊 Endret mandag kl 11:25 av Soft mann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:29 #8 Del Skrevet mandag kl 11:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker aldri kalorier lenger, men er mer opptatt av å spise gode kilder til protein (animalsk), og mindre karbohydrater. Anonymkode: abf9f...d76 Jeg støtter denne tilnærmingen om kaloritelling ikke fungerer eller blir for slitsomt. Generelt er det slik at jo mer næringsrik maten er, dess bedre metter den. Ikke bare fordi slik mat som regel er proteinrik og lite prosessert, men fordi metthet også kommer av tilstrekkelig næring. Naturlig mat har alle næringsstoffer vi trenger og når man spiser slikt vil man ofte oppleve at man får mindre sukkersug osv. Anonymkode: bc89b...d3f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:40 #9 Del Skrevet mandag kl 11:40 Soft mann skrev (12 minutter siden): Hvit fisk og grønnsaker. Det er en vinner. Dessert cottage cheese med noen bær eller andre ting og vanilje saus . spis så mye du orker😊 vell, det samme gjelder forsåvidt kylling og rent kjøtt om man veier det man tilbereder.. det er når man legger på sauser kaloriene kommer. Kylling har for eksempel bare 240 kalorier pr 100 gram mens rent kjøtt har ca 145 sammenlignet med fisk som varierer fra 80 til 120 pr 100 gram. Ren mat er det beste alternativet, og en vekt. Anonymkode: 1f80f...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:43 #10 Del Skrevet mandag kl 11:43 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg støtter denne tilnærmingen om kaloritelling ikke fungerer eller blir for slitsomt. Generelt er det slik at jo mer næringsrik maten er, dess bedre metter den. Ikke bare fordi slik mat som regel er proteinrik og lite prosessert, men fordi metthet også kommer av tilstrekkelig næring. Naturlig mat har alle næringsstoffer vi trenger og når man spiser slikt vil man ofte oppleve at man får mindre sukkersug osv. Anonymkode: bc89b...d3f Helt enig. Jeg er så glad jeg er ferdig med galskapen å spise spinkle salater og supper, og alltid være sulten. Spis fisk, kjøtt, egg i rikelige monner. La kildene til karbohydrater være mest fra grønnsaker og bær, ikke pasta og ris. Anonymkode: abf9f...d76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:53 #11 Del Skrevet mandag kl 11:53 Fokuser på rent kjøtt. Det er det sunneste og det som metter best. Gjerne kjøttdeig. Det er bra å få i seg mer bindevev. Anonymkode: 1de6e...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:54 #12 Del Skrevet mandag kl 11:54 Tror jeg hadde gått like lei av supper som salat... Jeg foretrekker kylling, fisk, svin eller storfe med grønnsaker. Alt kan krydres. Grønnsaker kan stekes, kokes, dampes, bakes i ovn f.eks. Nå vet jeg ikke hvor kalorifattig middagen din må være, men hvis du må ha litt ris og pasta eller saus på så trenger det heller ikke bli så veldig mye, alt handler jo om mengde. Jeg forsøkte å spise flere små måltider da jeg gikk ned i vekt, men syntes egentlig det bare ble veldig trist og lite mettende fordi måltidene ble små. For meg fungerte det egentlig best å bare spise lunsj og middag (kanskje et mellommåltid), og da kunne de være større og mettende, selv om jeg fortsatt lå i kaloriunderskudd. Holdt meg mett lengre da, uten å føle at jeg bare måtte spise salat og suppe. Anonymkode: fba24...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå