Mich Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april (endret) Skal strikke et fargerikt skjerf, og har landet på Drops Karisma som et passende garn på grunn av pris og fargeutvalg. Eneste jeg er usikker på er om dette er et garn som klør mye? Jeg er ikke den mest sensitive, men da jeg akkurat lærte å hekle så lagde jeg et skjerf av Peer Gynt fra Sandenes, som klødde litt for mye for meg. Garnet er beskrevet som "DROPS Karisma er myk og komfortabel mot huden", men det er jo 100% ull så jeg ble litt usikker. Noen som har erfaring med garnet og kan si noe om det er noe som er passende for skjerf? Endret 6. april av Mich
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Jeg orker ikke noe slags ull mot halsen, så tviler, men har ikke erfaring med dette garnet. Anonymkode: af4a0...96b
AnonymBruker Skrevet 8. april #3 Skrevet 8. april Jeg synes Karisma klør litt for mye til bruk i halsen, samme med andre rene ullgarn som finull og per gynt. Hvis du velger noe med alpakka klør det mindre, eventuelt også merinoull. Hvis du vil ha noe helt spesielt og garantert kløfritt: cashmere. Cardiff Cashmere lager den beste. Helt vidunderlig. Anonymkode: 31de8...055
Anna Maria Skrevet 8. april #4 Skrevet 8. april Ville ikke brukt det opp mot halsen til skjerf nei. Det er ganske stivt, og det klør en del. Man trenger ikke gå for kashmir heller, det finnes en gyllen middelvei kanskje?( Prismessig, mykhet og kløe.)
Catch-22 Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Ville gått for feks sandnes alpakka ull, eller hvis pris er viktig drops daisy eller dsa sterk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå