AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april Hei! Jeg har ikke klart å få meg nye venner de siste 10 årene. Jeg sliter så med angst og bekymringer. Er lite selvsikker. Liker ikke engang å være i mitt eget selskap, foretrekker å være med andre men så sliter jeg så med angst sammen med andre. Får ikke hjelp hos dps og jeg har ikke råd til privat psykolog. Problemene mine er heller ikke store nok for at lavterskel tilbud i kommunen kan gi meg noe annet enn en samtale en sjelden gang i blant. Er det noen her som har opplevd det samme og hvordan brøyt dere fri ut av det? Drømmer så om å bli fri fra dette og slippe å waste hver dag og alle sosiale relasjoner jeg kommer bort i. Anonymkode: 397e0...8eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Brøyt meg ut i det fri med denne: https://touchthebutton.app/ Gjør den 3 gr på rad så merker du forskjellen ❤️ Anonymkode: f158c...7ec
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Hvor i landet bor du? Jeg er litt samme typen og ønsker flere venner selv! Anonymkode: 7fe56...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Jeg har det likt som deg, Ts Anonymkode: a02ab...8c2
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Skrevet 7. april Jeg kjenner deg ikke og jeg vet ikke hvor ressurssterk du er. Det kan være at du ikke er rustet til å takle dette alene akkurat nå, og behøver veiledning. Kanskje du skulle snakket med fastlegen din, kirkens hjelpetelefon eller mental helse telefonen. Men her har du hva som funket for MEG. Det eneste som er en varig løsning er å komme over frykten din, og dette gjøres med gradvis eksponering. Jeg har angst selv, og er i korte trekk det jeg har funnet ut etter flere år med psykolog/psykiater. Ha skikkelig lave mål til å begynne med. F.eks utfordre deg selv til å si noen ord ekstra til en butikkansatt. Er så fint vær i dag, gå inn for å møte blikket til den ansatte, smile, si hei, takk og/eller ha det bra. Poenget er ikke egentlig hva du gjør men at du begynner med noe som skaper litt angst. Så kanskje det for deg er bare å si hei eller bare møte blikket. Så gjør du dette til du føler at det ikke er så ille lenger, og da øker du vanskelighetsgraden. Du kan også bruke visualiseringsteknikker til å se for deg hendelsesforløpet, og det kan bidra med å føle deg mer trygg i en gitt situasjon. Det er søren meg ikke lett, men det funker faktisk. Les deg opp og start i det små. Anonymkode: 88f5c...214 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april #6 Skrevet 7. april Du kan prøve TRE®, en metode som ikke direkte er for angst, men for traumer. Likevel er poenget med metoden å bli kvitt indre stress, og dette har hjulpet meg på flere områder. Har fortsatt Ad/Hd men resten er nå på lave nivåer. Anonymkode: df050...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå