AnonymBruker Skrevet 6. april #1 Skrevet 6. april Bil og dekkbransjens søsterorganisasjon kommer med gode råd: Penger å spare – men det er ikke så lurt Samtidig viser tester at de dårligste dekkene man kan få tak i er "originale" VAG og Volvo. Som sitter på deres nye elbiler. Anonymkode: b7871...2b2
AnonymBruker Skrevet 6. april #2 Skrevet 6. april Ble litt mange l'er, fint om moderator kan rette. Anonymkode: b7871...2b2
AnonymBruker Skrevet 6. april #3 Skrevet 6. april Hvilken test viser at sikkerhetsopptatte Volvo, av alle, bruker jalladekk? Anonymkode: 61853...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 6. april #4 Skrevet 6. april Har kjørt på billigdekk på både sommer og vinterføre, null problem det. Anonymkode: f64b4...14e 1
AnonymBruker Skrevet 6. april #5 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken test viser at sikkerhetsopptatte Volvo, av alle, bruker jalladekk? NAF-test. Er også nevnt i den artikkelen. Anonymkode: b7871...2b2
AnonymBruker Skrevet 6. april #6 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): NAF-test. Er også nevnt i den artikkelen. Anonymkode: b7871...2b2 Den teksten du lenker til nevner ikke dette. Anonymkode: 61853...1a4
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Skrevet 6. april Jeg bruker å kjøpe premium dekk for mer utfordrende forhold. Dvs vinter. Sommerdekk kjøper jeg billige men med grei kvalitet. Anonymkode: f8699...35b
Gentleman59 Skrevet 6. april #8 Skrevet 6. april Typisk kontaktflate: Per dekk: ca. 50–70 cm² Totalt for bilen (4 dekk): ca. 200–300 cm² Så rundt en skosåle per hjul i kontakt med veien. Billige dekk? Aldri i verden. Det beste er godt nok og de skal være tilpasset den enkelte bil.
AnonymBruker Skrevet 6. april #9 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den teksten du lenker til nevner ikke dette. – Det var et billigdekk som kom dårligst ut i år, men spesialdekkene var jammen heller ikke mye bedre, sier Sødal. Dekkene han sikter til er såkalte miljødekk eller økodekk, som ofte er spesiallaget for elbiler. De har lav rullemotstand og sørger for god rekkevidde, men har lavere dekkmønster og presterer dermed dårligere på blant annet veigrep og oppbremsing på våt asfalt. Anonymkode: b7871...2b2
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Skrevet 7. april Gentleman59 skrev (13 timer siden): Billige dekk? Aldri i verden. Det beste er godt nok og de skal være tilpasset den enkelte bil. Stort sett alle dekk er mer enn godt nok for norsk sommerføre! I de lave hastigheter vi kjører er det meste veldig bra! Har alltid kjørt på billigste dekk og aldri hatt noen problemer! (Gjelder ikke vinterdekk!) Anonymkode: ef6d9...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå