AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #1 Del Skrevet søndag kl 18:37 Jeg er en mann på 40+ som ikke klarer å inngå relasjoner uten å gjøre dem seksuelle. Jeg har i noen år hatt mye sex med mange, i stor grad engangsforhold - maks to-tre. Også parallelle relasjoner, ukjente eller kjente. Både kolleger og familievenner. Fra 20 minus til 50 pluss år. Et par menn. Tantra som kjøpetjeneste. Klubbesøk i Norge og utenlands. Trekanter og mer. Det høres voldsomt ut, jeg vet. Men det er tilgjengelig og jeg klarer ikke å la være. Så - hvordan slutte? Anonymkode: cf413...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:50 #2 Del Skrevet søndag kl 18:50 https://terapivakten.no/sex-avhengighet/hva-er-sexavhengighet/ Det går an å prøve. Det finnes mange ulike terapiformer. Dette var en av de jeg fant som jeg tenkte kunne være mest aktuelt. Man må omprogrammere hjernen, og ta kontroll over sine egne impulser. Utfordringen med dette er at det kan om man ikke er bevisst nok, gi utslag i andre uhensiktsmessig avhengigheter dvs det forplanter seg bare. Det kommer helt an på hvordan man kan klare å lære hjernen sin og omstille seg mentalt, og hvilke evner og muligheter man har til å mentalisere. Å lære seg å fokusere er ekstremt viktig. Finne andre strategier for å få fokuset vekk fra det man ønsker å ha vekk fokus fra. Dette gjelder i utgangspunktet alle avhengigheter. Om man har traumer knyttet til avhengighet så kan man oppleve angst og sterk sykdomsfølelse. Betyr ikke nødvendigvis at man er syk, men man vil kunne oppleve og føle seg syk. Det nytter feks ikke bare å trene dette bort. Man må jobbe med det mentale i tillegg om man vil oppnå en varig effekt. Håper dette var nyttig for deg. Anonymkode: a6147...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det høres voldsomt ut, jeg vet. Men det er tilgjengelig og jeg klarer ikke å la være. Så - hvordan slutte? Bør du ikke starte med å definere hvorfor du skal slutte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Man må omprogrammere hjernen, og ta kontroll over sine egne impulser. TS er ikke diagnostisert som sex-avhengig. Han MÅ ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Snok1 skrev (6 minutter siden): TS er ikke diagnostisert som sex-avhengig. Han MÅ ingen ting. Jeg har ikke skrevet at ts er "man". Ts kan selv prøve å selektere ut relevant informasjon. Jeg har ikke definert det, så din kommentar er unødvendig. Anonymkode: a6147...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at ts er "man". Ts kan selv prøve å selektere ut relevant informasjon. Jeg har ikke definert det, så din kommentar er unødvendig. Anonymkode: a6147...52d Du lenker behandling mot en spesifikk diagnose. Det er da temmelig nærværende å anta at du problematiserer adferden du kommenterer på? Har jeg rett eller har jeg bare aldri deltatt i et diskusjonsforum før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Snok1 skrev (6 minutter siden): Du lenker behandling mot en spesifikk diagnose. Det er da temmelig nærværende å anta at du problematiserer adferden du kommenterer på? Har jeg rett eller har jeg bare aldri deltatt i et diskusjonsforum før? Du trenger ikke å anta noe. Jeg deler informasjon. Er det jeg gjør. Jeg problematiserer ikke noe som helst. Du har ikke rett i forhold til hva jeg tenker ved å velge og dele denne informasjonen. Det kan du ikke påstå. Du kan ikke lese mine tanker. Alle som er på et diskusjonsforum har et ansvar for å sile ut informasjon, som kan være relevant for dem mener jeg. Anonymkode: a6147...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Snok1 skrev (48 minutter siden): TS er ikke diagnostisert som sex-avhengig. Han MÅ ingen ting. Han spør «hvordan slutte». Det du siterer er et direkte svar på det. Anonymkode: 5b0db...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han spør «hvordan slutte». Det du siterer er et direkte svar på det. Anonymkode: 5b0db...3b0 Han har fremdeles ikke en diagnose. Han ber ikke om behandling, han ber om tips for å roe ned adferden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Snok1 skrev (55 minutter siden): Han har fremdeles ikke en diagnose. Han ber ikke om behandling, han ber om tips for å roe ned adferden. Man må ikke ha en diagnose for å rådføre seg med eksperter. Det kan være de har noen nyttige råd. Anonymkode: a6147...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man må ikke ha en diagnose for å rådføre seg med eksperter. Det kan være de har noen nyttige råd. Anonymkode: a6147...52d Det er ingen eksperter i denne tråden. Eksperter deler ikke ut diagnoser på folk de aldri har møtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Snok1 skrev (44 minutter siden): Det er ingen eksperter i denne tråden. Eksperter deler ikke ut diagnoser på folk de aldri har møtt. Det er jeg klar over. Jeg mente ekspertene i linken jeg la ved øverst. Det kan være de vet noe som kan hjelpe. Anonymkode: a6147...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Det at du ønsker å slutte gjør at jeg tenker at du ser på dette som ødeleggende eller forstyrrende for resten av din livsførsel? I så tilfelle ville jeg vurdert om det handler om sexavhengighet som en annen nevner over her. Dette er et reelt problem, og er ikke noe særlig annerledes enn andre avhengigheter. At en bruker en atferd som en form for rus for å flykte fra andre ting i livet. Det er mulig å få hjelp med det, profesjonelt. Om du vil jobbe med det på egen hånd er det en lang rekke muligheter. Jeg har hatt effekt med IFS. Anonymkode: 32569...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Jeg tenkt litt på det samme for mange år siden.. Men en klok kvinne sa da: Har du behandlet kvinner godt, vær stolt av det du har gjordt.. Da har du ingen grunn til bekymring. Jo det stemte på en prikk, så nå sover jeg godt om natta👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Bamseklemmer skrev (1 minutt siden): Jeg tenkt litt på det samme for mange år siden.. Men en klok kvinne sa da: Har du behandlet kvinner godt, vær stolt av det du har gjordt.. Da har du ingen grunn til bekymring. Jo det stemte på en prikk, så nå sover jeg godt om natta👏 Så bra du sover godt om natta. Anonymkode: a6147...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå