Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Skal til ernæringsfysiolog. Hva kan jeg forventet at det kommer ut av det møtet? Er det noen som erfaring som kan hjelpe meg?
hecuba Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Hva du kan forvente kommer vel helt an på hvorfor du skal dit. Om det er for å få hjelp til å sette opp diett, eller om det er generell kostholds-/vitaminlære? Det er vel som regel bare å spørre o m ting du lurer på.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Jeg har vært hos det flere ganger og følte jeg fikk lite ut av det. fikk bare generelle råd, jeg var ute etter mer "spis det og det så så ofte"
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Hva du kan forvente kommer vel helt an på hvorfor du skal dit. Om det er for å få hjelp til å sette opp diett, eller om det er generell kostholds-/vitaminlære? Det er vel som regel bare å spørre o m ting du lurer på. ← Jeg vet ikke hvorfor jeg skal dit. Legen sa bare at han kom til å henvise meg.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Jeg vet ikke hvorfor jeg skal dit. Legen sa bare at han kom til å henvise meg. ← Du må jo vite det? Har du feil kosthold, har du matallergier som du ikke klarer å forholde deg helt til - og dermed trenger veiledning? Eller er du overvektig av en eller annen grunn og trenger råd? Eller har du en spiseforstyrrelse? Lista er lang, men du må jo ha en viss anelse. En lege sender deg ikke til ernæringsfysiolog uten å fortelle deg hvorfor. Det blir som å si du skal opereres, men ikke for hva.. Det finnes mange,mange grunner til at man går til en ernæringsfysiolog. Selv var jeg der pga. spiseforstyrrelser, og fikk da kostliste og forklaring på hva kroppen trengte, om hvordan jeg kunne stabilisere vekta, hvordan underernæring ødela kroppen min og kunne gi meg varige skader osv. Det var en ganske nyttig samtale med tanke på å bli bevisst på hvor mye jeg ødela meg selv, selv om jeg ikke akkurat fulgte kostplanen så himla bra.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Du må jo vite det? Har du feil kosthold, har du matallergier som du ikke klarer å forholde deg helt til - og dermed trenger veiledning? Eller er du overvektig av en eller annen grunn og trenger råd? Eller har du en spiseforstyrrelse? Lista er lang, men du må jo ha en viss anelse. En lege sender deg ikke til ernæringsfysiolog uten å fortelle deg hvorfor. Det blir som å si du skal opereres, men ikke for hva.. Det finnes mange,mange grunner til at man går til en ernæringsfysiolog. Selv var jeg der pga. spiseforstyrrelser, og fikk da kostliste og forklaring på hva kroppen trengte, om hvordan jeg kunne stabilisere vekta, hvordan underernæring ødela kroppen min og kunne gi meg varige skader osv. Det var en ganske nyttig samtale med tanke på å bli bevisst på hvor mye jeg ødela meg selv, selv om jeg ikke akkurat fulgte kostplanen så himla bra. ← Jeg vet det faktisk ikke. Han sa bare at jeg kommer til å sende en henvisning til ernæringsfysiolog. Da jeg spurte hvorfor, så fikk jeg ikke noe svar. Ikke hadde vi samtale om noe som skulle tilsi at jeg må til ernæringsfysiolog. Jeg var hos han pga en fettkul på ryggen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #7 Skrevet 20. mars 2006 Fikk endelig kontakt med legen min i dag. Han hadde koblet meg med en annen pasient. Vi hadde samme fornavn, første bokstaven i etternavnet var likt, og vi fyller år med et par dager mellomrom. Det var ikke jeg som skulle henvises til ernæringsfysiolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå