Jadasikkert29 Skrevet søndag kl 19:07 #21 Del Skrevet søndag kl 19:07 Helt klart en tulletråd 😂🧙🏻♀️. Dette klarer jeg ikke å tro på. 0/10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet søndag kl 19:08 #22 Del Skrevet søndag kl 19:08 Det er godt ment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet søndag kl 19:08 Forfatter #23 Del Skrevet søndag kl 19:08 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er det liksom feil å ha medfølelse for andre mennesker nå, da? Anonymkode: 5eea9...02d Nei såklart ikke, føles bare som de ikke et bekjent av han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet søndag kl 19:10 Forfatter #24 Del Skrevet søndag kl 19:10 timbar skrev (Akkurat nå): Nei såklart ikke, føles bare som de ikke et bekjent av han Eller som de er flau av å kjent han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet søndag kl 19:13 #25 Del Skrevet søndag kl 19:13 Jeg hadde ikke reagert på dette, men som pårørende har jo du full mulighet til å redigere eller slette minnesiden. Jeg valgte å slette siden etter en tid, nettopp fordi det dukket opp innlegg der ikke var helt klart hvem som sto bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:17 #26 Del Skrevet søndag kl 19:17 Jeg skal selvfølgelig ikke fortelle en som har opplevd noe så grenseløst tragisk hva man skal føle, men for ordens skyld: Dette med å skrive "medmenneske" som navn på slike minnesider er, som flere har påpekt, noe folk som ikke kjente avdøde overhodet ofte velger. Det kan man like eller mislike, men det er virkelig ikke noe som helst uttrykk for at folk ikke vil assosieres med avdøde. Det er bare en, i dette tilfellet litt misforstått, måte å flagge at "noen der ute som ikke engang ante hvem dere var" ønsker å uttrykke medfølelse. At det ikke er så nøye hvem det er, fordi det ikke var en dere kjenner til uansett, men en fremmed som likevel bare ønsket å sende sine gode tanker. Det er på ingen verdens måte noe forsøk på å holde egen identitet hemmelig fordi man ikke vil bli sett mens man kondolerer de etterlatte. Jeg skjønner det ikke oppleves sånn for deg, men det er altså det dette betyr for alle som har underskrevet med "medmenneske". Absolutt ingen av dem har ment annet enn godt. Anonymkode: d3111...48f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:19 #27 Del Skrevet søndag kl 19:19 Jeg tror du overtenker her! Ingen legger igjen noe som helst på en minneside av dårlige grunner. Om de ikke kjente eller ikke brydde seg om din sønn, så lar de da være å oppsøke minnesiden. Og lar være å legge igjen noe kondolanse. Flere har nevnt akseptable årsaker, som at de ikke vil finnes ved søk, de jobber i helsevesenet, de er perifere naboer osv som bare ville gi en liten oppmerksomhet. Husk også at noen mennesker sammenligner veldig - sykepleier Linda la igjen hilsen til han men ikke han… slipper alt sånt med Medmenneske. Anonymkode: d5d5e...38e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:27 #28 Del Skrevet søndag kl 19:27 timbar skrev (1 time siden): Jeg mistet min sønn altfor tidlig i en ulykke, begravelsesbyrået har vært fantastisk Bjørgvin, men etter pandemien er det kommet noe som heter minneside, valgte dette og angrer litt nå, for blant mange fine tente lys og hjerter er det mange som kun har skrevet medmenneske, jeg synes dette er rart og føles som en hån mot min sønn, mulig jeg burde vært takknemlig men det føles ikke sånn for det føles som at de skjems over å ha kjent min sønn som døde tragisk og ikke vil sitte sitt navn under. De kunne gjerne satt falskt navn for jeg har ikke oversikt over hvem han kjente, men å bare skrive medmenneske føles kaldt og upersonlig. Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt vekk minneside, men det er for seint. Hva tenker andre om dette? Har fått mange meldinger og telefoner som føles godt, dette føles bare vondt. Er jeg uhøflig når jeg forventer at det skal stå et navn bak lyset? Ofte er dette mennesker som slett ikke kjenner deg, familien eller den avdøde, men noen som har hørt historien rundt dødsfallet, og synes dette er så trist og leit att de vil markere på ett eller anna vis. Så dette kan godt vere mennesker du ikke aner hvem er, eller som slett ikke kjente din sønn, men som vil vise sin medfølelse for dere etterlatte. Kondolerer så mye ❤️ Anonymkode: 8897f...4e1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:39 #29 Del Skrevet søndag kl 19:39 Daria skrev (47 minutter siden): Jeg mener noen sa i en tråd her en gang at de brukte medmenneske når de som helsearbeidere skrev på minnesider for pasienter de hadde hatt. Generelt tenker jeg at du kan anta at når noen skriver på en minneside er det bare godt ment. Det stemmer hvertfall ikke. Ser mye helsepersonell som skriver navn. Anonymkode: 62e4d...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:41 #30 Del Skrevet søndag kl 19:41 jeg skriver «medmenneske» når jeg ikke vil skrive navnet mitt, for det er jo det jeg nettopp er, et medmenneske som tenker på både den avdøde og de etterlatte. Jeg gjorde f.eks det på naboen min sin farfars minneside, hun er ikke bare nabo men også min tidligere fastlege, ergo ville jeg være litt anonym ovenfor henne men samtidig sende henne en digital klem i sorgen. Anonymkode: 37417...a0f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:54 #31 Del Skrevet søndag kl 19:54 Daria skrev (1 time siden): Jeg mener noen sa i en tråd her en gang at de brukte medmenneske når de som helsearbeidere skrev på minnesider for pasienter de hadde hatt. Generelt tenker jeg at du kan anta at når noen skriver på en minneside er det bare godt ment. Dette har jeg og sett kollegaer til avdøde har skrevet, der de har jobbet i «utsatte» stillinger, der arbeidsplass og navn og relasjon ikke skal være opplagt for alle og en hver. Anonymkode: 3bd5d...640 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:55 #32 Del Skrevet søndag kl 19:55 Jadasikkert29 skrev (47 minutter siden): Helt klart en tulletråd 😂🧙🏻♀️. Dette klarer jeg ikke å tro på. 0/10 Akkurat dette kunne du da spart deg for å legge igjen, her i denne tråden. Anonymkode: 3bd5d...640 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:00 #33 Del Skrevet søndag kl 20:00 Jeg undertegnet som medmenneske i en spleis til mor og datter som ble drept forrige uke. Jeg oppgav ikke mitt navn for jeg kjente de ikke men jeg husker godt moren fra min tenåringstid og har grått flere ganger denne uka pga det tragiske. Anonymkode: 63e2b...857 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:13 #34 Del Skrevet søndag kl 20:13 Hvis det er noe med omstendighetene rundt dødsfallet som gjør at du tror folk "skammer" seg over å kjenne han, så skjønner jeg at dette føles veldig sårt. Da kan jeg godt forstå at det hadde føltes bedre om det stod et faktisk navn der, noen som viser at de bryr seg. Ellers tror jeg også de som skriver "medmenneske" stort sett gjør dette for å vise respekt, men kanskje det er folk som føler at de ikke står nært nok til å "delta" i sorgen, om du skjønner? Anonymkode: 33738...98b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:13 #35 Del Skrevet søndag kl 21:13 Min bror tok selvmord, han var en godt kjent person, dødsfallet ble omtalt i det meste av aviser og minnesiden har fått tusenvis av kommentarer der mange har signert med nettop medmenneske. Jeg tenker dette er mennesker som er det de skriver, medmennesker. Noen kanskje uten mer kjennskap til min bror eller hans liv, evt mennesker som kanskje selv står i en sårbar situasjon, jobber med sårbare mennesker eller som noen nevnte før i tråden kanskje har hatt et profesjonellt forhold der det ikke passer seg at de signerer med navn. Uansett årsak så greier jeg ikke å se noe negativt i den måten å signere på. Det er en bitteliten hilsen, et lite nikk til at de som mennesker viser empati. Anonymkode: 70cef...968 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:23 #36 Del Skrevet søndag kl 21:23 Jeg sliter veldig med å forstå at man kan oppfatte det som et svik å kondolere anonymt, når man bare ønsker å sende en omtanke til de etterlatte. Hvorfor er det så viktig for deg å vite hvem de er? Anonymkode: 5862d...d46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:54 #37 Del Skrevet søndag kl 21:54 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg sliter veldig med å forstå at man kan oppfatte det som et svik å kondolere anonymt, når man bare ønsker å sende en omtanke til de etterlatte. Hvorfor er det så viktig for deg å vite hvem de er? Anonymkode: 5862d...d46 Kan vel komme litt an på, for eksempel om man opplever at det er få personer som skriver på minnesiden, eller at det er mange navn man tenker burde stå der, men som ikke står der. Slik var det med en nær slektning av meg. Det blir liksom ikke helt det samme når halvparten av de som skriver er oppført uten navn. Anonymkode: 33738...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:07 #38 Del Skrevet søndag kl 22:07 timbar skrev (2 timer siden): Eller som de er flau av å kjent han. Beklager å si det, men her er du helt ute på viddene. Jeg har selv mistet familie, så jeg vet hva du går gjennom. Mistet også min aller beste venninne (som jeg vokste opp sammen med, da hun bodde i nabohuset) i en bilulykke når vi var 18-19 år gamle. Når noen skriver som "medmenneske" så handler det ene og alene om at de ikke føler at de står dere helt nært, men likevel gjerne vil vise sin medfølelse og sympati. Dette kan være mennesker som bor i nabolaget, det kan være helsepersonell, ja, hvem som helst som ikke er en nær del av familien/vennekretsen. At du oppfatter dette som negativt synes jeg er helt hårreisende. Jeg ville aldri kunne tolket medfølelse som noe negativt. Anonymkode: 3e02e...fd5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:17 #39 Del Skrevet søndag kl 22:17 timbar skrev (3 timer siden): Eller som de er flau av å kjent han. Np hat du nevnt dette flere ganger, er det en gru. For at du er så opphengt i denne årsaken? Anonymkode: 3d741...c40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet i går, 01:21 Forfatter #40 Del Skrevet i går, 01:21 AnonymBruker skrev (5 timer siden): jeg skriver «medmenneske» når jeg ikke vil skrive navnet mitt, for det er jo det jeg nettopp er, et medmenneske som tenker på både den avdøde og de etterlatte. Jeg gjorde f.eks det på naboen min sin farfars minneside, hun er ikke bare nabo men også min tidligere fastlege, ergo ville jeg være litt anonym ovenfor henne men samtidig sende henne en digital klem i sorgen. Anonymkode: 37417...a0f Men tenker du ikke at det kan virke sårende og at du ikke vil være bekjent av at du kjente vedkommende. Det må være lov å skrive falskt navnt, men ikke bare medmenneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå