timbar Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg mistet min sønn altfor tidlig i en ulykke, begravelsesbyrået har vært fantastisk Bjørgvin, men etter pandemien er det kommet noe som heter minneside, valgte dette og angrer litt nå, for blant mange fine tente lys og hjerter er det mange som kun har skrevet medmenneske, jeg synes dette er rart og føles som en hån mot min sønn, mulig jeg burde vært takknemlig men det føles ikke sånn for det føles som at de skjems over å ha kjent min sønn som døde tragisk og ikke vil sitte sitt navn under. De kunne gjerne satt falskt navn for jeg har ikke oversikt over hvem han kjente, men å bare skrive medmenneske føles kaldt og upersonlig. Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt vekk minneside, men det er for seint. Hva tenker andre om dette? Har fått mange meldinger og telefoner som føles godt, dette føles bare vondt. Er jeg uhøflig når jeg forventer at det skal stå et navn bak lyset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Jeg hadde ikke reagert over noe slikt. Det er mange som ikke ønsker å etterlate for mange digitale spor, og derfor velger en slik løsning. Jeg ville heller forkusert på at de faktisk har vært inne og lagt igjen et lys, noe som krever en aktiv handling og dermed viser omtanke og at de savner din sønn. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden timbar skrev (12 minutter siden): Jeg mistet min sønn altfor tidlig i en ulykke, begravelsesbyrået har vært fantastisk Bjørgvin, men etter pandemien er det kommet noe som heter minneside, valgte dette og angrer litt nå, for blant mange fine tente lys og hjerter er det mange som kun har skrevet medmenneske, jeg synes dette er rart og føles som en hån mot min sønn, mulig jeg burde vært takknemlig men det føles ikke sånn for det føles som at de skjems over å ha kjent min sønn som døde tragisk og ikke vil sitte sitt navn under. De kunne gjerne satt falskt navn for jeg har ikke oversikt over hvem han kjente, men å bare skrive medmenneske føles kaldt og upersonlig. Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt vekk minneside, men det er for seint. Hva tenker andre om dette? Har fått mange meldinger og telefoner som føles godt, dette føles bare vondt. Er jeg uhøflig når jeg forventer at det skal stå et navn bak lyset? Det skal jo være noen som redigerer minnesiden, slik at du kan redigere bort, det som du synes er upassende. Anonymkode: 3bd5d...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Hvis man ikke kjenner den avdøde eller familien så godt, men kjenner dem nok til at man bryr seg og ønsker å vise medfølelse, så synes jeg det er helt innafor å skrive "medmenneske". Jeg skjønner ikke hvordan falskt navn skulle gjort saken bedre, eller at noen lar være å vise medfølelse fordi de ikke liker tanken på å stå frem med navn. Det handler jo overhodet ikke om at noen skammer seg over å ha kjent den avdøde. Kondolerer til deg, og full forståelse for at du er full av følelser midt oppi dette, men her tenker jeg at du kanskje bør ta et skritt tilbake og ikke tolke så mye inn i kondolansene folk legger på minnesiden. Tenk heller at hver av dem er et bevis på at de føler med dere i sorgen og hadde lyst til å vise det. Anonymkode: 52ea8...2e3 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Medmenneske tolker jeg som at de ikke kjente din sønn eller familien, men som pga. tragedien i dødsfallet likevel ønsker å legge inn en kondolanse. Anonymkode: c5a4d...a49 12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Det er bedre med anonyme medmennesker enn alle narsissistene som flyr rundt og stempler navnet sitt på random minnesider, som om det skulle være likes på Facebook. Anonymkode: 58eba...001 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Medmenneske tolker jeg som at de ikke kjente din sønn eller familien, men som pga. tragedien i dødsfallet likevel ønsker å legge inn en kondolanse. Anonymkode: c5a4d...a49 Dette! Anonymkode: c2e94...bae 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Medmenneske tolker jeg som at de ikke kjente din sønn eller familien, men som pga. tragedien i dødsfallet likevel ønsker å legge inn en kondolanse. Anonymkode: c5a4d...a49 Ja, veldig godt beskrevet. Man ønsker å vise omsorg som medmenneske. Anonymkode: 227b4...0a5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Jeg er enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Minnesider har jo vært i mange år før pandemien. Og det skal kunne gå an å redigere. Anonymkode: bc188...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Varme tanker til deg 🌹 Jeg mistet nylig mannen min så altfor tidlig, så føler med deg. På min manns minneside så var det også noen som skrev Medmenneske. Tenker litt som deg, og tenker at det hadde vært bedre å skrive navn. Det spiller jo ingen rolle om det er en ukjent for oss, og synes det blir så upersonlig og akkurat som den ikke vil vedkjenne seg at den vil tenne lys. Det at alle leser hvem som tenner lys burde jo heller ikke være noe negativt i denne forbindelsen, heller tvert imot. Anonymkode: c3532...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Medmenneske tolker jeg som at de ikke kjente din sønn eller familien, men som pga. tragedien i dødsfallet likevel ønsker å legge inn en kondolanse. Anonymkode: c5a4d...a49 Dette tenker jeg også! Det er da bare en fin ting å gjøre, å vise omsorg som et medmenneske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Er det liksom feil å ha medfølelse for andre mennesker nå, da? Anonymkode: 5eea9...02d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Jeg mener noen sa i en tråd her en gang at de brukte medmenneske når de som helsearbeidere skrev på minnesider for pasienter de hadde hatt. Generelt tenker jeg at du kan anta at når noen skriver på en minneside er det bare godt ment. 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 22 timer siden Forfatter #15 Del Skrevet 22 timer siden Ulven skrev (47 minutter siden): Jeg hadde ikke reagert over noe slikt. Det er mange som ikke ønsker å etterlate for mange digitale spor, og derfor velger en slik løsning. Jeg ville heller forkusert på at de faktisk har vært inne og lagt igjen et lys, noe som krever en aktiv handling og dermed viser omtanke og at de savner din sønn. Takk for din mening , mulig du har rett, likefullt føles det for meg som et svik. De kunne diktet opp et navn hvis det er så fælt å bli identifisert som en som kjente min sønn. Om noe lignende skulle skje igjen vil jeg nok velge vekk minneside, for jeg har ikke bruk for dette. Begravelsesbyrået sa det måtte være verre at ingen tente lys, men jeg er helt uenig. Bryr ikke folk seg nok til i det minste å stå frem med falskt navn kan det være det samme for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 22 timer siden Forfatter #16 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det liksom feil å ha medfølelse for andre mennesker nå, da? Anonymkode: 5eea9...02d Nei er ikke det jeg mener, skulle bare ønske de skrev et navn, falskt eller ikke, for det blir så upersonlig når det kun står medmenneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden timbar skrev (4 minutter siden): Takk for din mening , mulig du har rett, likefullt føles det for meg som et svik. Bryr ikke folk seg nok til i det minste å stå frem med falskt navn kan det være det samme for meg. Nå tror jeg det er sorgen som snakker over seg her. Vær litt ydmyk. Kanskje det også er noen andre som kjenner på en sorg og valgte av forskjellige årsaker å være anonym. Anonymkode: 20ccc...310 8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden timbar skrev (6 minutter siden): Takk for din mening , mulig du har rett, likefullt føles det for meg som et svik. De kunne diktet opp et navn hvis det er så fælt å bli identifisert som en som kjente min sønn. Om noe lignende skulle skje igjen vil jeg nok velge vekk minneside, for jeg har ikke bruk for dette. Begravelsesbyrået sa det måtte være verre at ingen tente lys, men jeg er helt uenig. Bryr ikke folk seg nok til i det minste å stå frem med falskt navn kan det være det samme for meg. Men de bryr seg. Både om deg og sønnen din. Er ikke det viktigere enn at det står et fiktivt navn der? Men jeg tenker jo at siden dette fremkaller så mye negative følelser hos deg, er det kanskje best å avslutte hele minnesiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timbar Skrevet 22 timer siden Forfatter #19 Del Skrevet 22 timer siden Daria skrev (13 minutter siden): Jeg mener noen sa i en tråd her en gang at de brukte medmenneske når de som helsearbeidere skrev på minnesider for pasienter de hadde hatt. Generelt tenker jeg at du kan anta at når noen skriver på en minneside er det bare godt ment. Det skjønner såklart jeg også, samtidig kan det virke som de ønsker å være bekjent av han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Det er helt vanlig at folk signerer som medmenneske på tragiske dødsfall som feks barn. Man ser en dødsannonse i avisa feks og får medfølelse. Personlig hadde jeg blitt rørt og tenkt på at det finnes godhet i verden. Personer du ikke kjenner bruker tid på å søke opp din sønn på minneside for at dete etterlatte skal få medfølelse. De gjør det for at DU skal føle deg bedre. Synes det er utelukkende positivt. Anonymkode: 8b41b...e0b 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå